Název materiálu | Anotace | Autor | Typ příspěvku | O jazyce | Hodnocení | Komentáře | Publikováno | Zobrazení |
| | rvp.cz | uživatelé | |
---|
Mezigenerační vztahy – školní drama Urašima Taro
| Popis dramaticko-výchovné lekce, kterou autor realizoval na semináři učitelů. Aktivita se dá v upravených podobách uskutečnit i s žáky 2. stupně ZŠ. Jejích základem je japonský příběh o rybáři Urašimovi.  | Radek Marušák |
Praktický příspěvek inspirace blok hodin
|
|
|
|
|
29. 07. 2008 |
12328 |
Příběhy
| Žáci se nám už brzy vrátí z prázdnin do školních lavic. Část z nich jistě s rodiči vyjela na dovolenou do některé z evropských zemí a ještě teď jsou plni zážitků, které si budou o přestávkách a často i v hodinách navzájem sdělovat. Pojďme proto využít jejich osobních zkušeností z cest a připomenout si, jakým prostorem se Evropa díky postupnému rozrůstání Evropské unie v posledních desetiletích stala. A ukázat si, že je to prostor, který stojí za to poznávat.  | Anna Valouchová |
Praktický příspěvek inspirace blok hodin
|
|
|
|
|
18. 08. 2008 |
11612 |
Příběhy ze světa
| Příběhy a pověsti jsou tím nejzajímavějším a nejvíce odhalujícím prvkem každé kultury. Jsou pevně ukotvené v historii, ústně předávané, jsou nosiči nejdůležitějších kulturních hodnot. Tato aktivita pracuje s pověstmi, aby odhalila představy (a stereotypy), které máme o odlišných kulturách.  | Pat Brender |
Praktický příspěvek inspirace blok hodin
|
|
|
|
|
03. 03. 2008 |
13965 |
Justýna a upíři – cesta k inscenaci s dětským souborem
| Záznam celoročního autorského divadelního projektu, který přibližuje práci konkrétního dětského souboru (třídy) od výběru látky přes prozkoumávání témat, dramatizaci, na níž se podílí celá skupina, hledání divadelních prostředků až po fixaci inscenace a její veřejné předvedení.  | Ivana Sobková |
Praktický příspěvek inspirace projekt
|
|
|
|
|
02. 03. 2009 |
12502 |
Příběhem do digi světa
| Žáci si ve skupinách pročítají komiksový příběh, ve kterém chybí řešení některých situací. Skupina má k dispozici ke každé situaci určité varianty řešení. Jejím úkolem je vybrat tu nejvhodnější, a tak příběh dovést k úspěšnému zakončení.  | InGeneration |
Praktický příspěvek inspirace
|
|
|
|
|
07. 01. 2014 |
4866 |
Vyprávěj příběhy pro 8.–9. třídy ZŠ a příslušné ročníky víceletých gymnázií
| Projekt plný aktivit, nápadů a inspirace pro každého učitele, který se chce se svými žáky pustit do zachycení vzpomínek pamětníků a jejich různorodého zpracování. Web vytvořený k projektu umožňuje učitelům snadno sestavit projekt na míru sobě i svým žákům a zaměřit ho třeba na rozvoj digitální, mediální či historické gramotnosti. Začít lze už se žáčky čtvrtých tříd, naopak nejstarší žáci mohou při zpracování pamětnických příběhů vést své mladší spolužáky. Učitelé mohou využít nabídky podpory ve formě školení a webinářů či se inspirovat u svých kolegů v galerii projektů.  | Marie Smutná |
Informativní příspěvek
|
|
|
|
|
01. 10. 2020 |
1397 |
Storytelling - úvod do vyprávění příběhů
| Storytelling nebo-li vyprávění příběhů je disciplína, které se v České republice pomalu otevírají dveře do umění i do školství. Co to ale vlastně storytelling je a proč se používá tento anglický termín? O tom pojednává tento úvodní článek. Pokusíme se zmapovat účinky této inspirativní metody a pomoct čtenářům s orientací v tom, co se pod pojmem storytelling všechno skrývá, co vlastně znamená a kdo se mu v České republice věnuje.  | Barbora Voráčová |
Teoretický příspěvek odborný příspěvek
|
|
|
|
3 komentáře |
13. 11. 2013 |
14300 |
Výchova jako dobrodružství
| Následující článek je jedním z těch příspěvků, které poskytují metodické i konkrétní programové typy pro podporu celkového rozvoje osobnosti dítěte. Často se v odborné literatuře tento proces označuje jako "Osobnostní a sociální výchova". Východiskem jsou zejména teoretické práce, které k tomu vypracoval zejména tým kolem Doc. PhDr. Josefa Valenty, CSc (projekt "Dokážu to?"), dále pak práce na novém výchovném programu Junáka, svazu skautů a skautek ČR, v jehož rámci teď vzniká řada metodických publikací.  | Jiří Zajíc |
Praktický příspěvek inspirace
|
|
|
|
|
16. 02. 2011 |
5576 |
Dobrodružství výchovy (2)
| Pokračování seriálu o metodice celkového rozvoje osobnosti. Tento druhý díl se věnuje tomu, jak prostřednictívm příběhů lze budovat a posilovat různé druhy sounáležitosti.  | Jiří Zajíc |
Praktický příspěvek inspirace
|
|
|
|
|
14. 03. 2011 |
5915 |
Dobrodružství výchovy (4)
| Poslední část seriálu z metodiky výchovy věnovaná používání příběhů se zaměří na další z možností, které dobré vyprávění příběhů přináší.  | Jiří Zajíc |
Praktický příspěvek inspirace
|
|
|
|
|
01. 05. 2011 |
4327 |