Název materiálu | Anotace | Autor | Typ příspěvku | O jazyce | Hodnocení | Komentáře | Publikováno | Zobrazení |
| | rvp.cz | uživatelé | |
---|
Fyzika v příbězích
| V článku autor poukazuje na možnosti, jak podpořit vyučování fyziky pomocí vhodně zvolených a připravených příběhů. Příběhy tu tedy hrají roli didaktických metod (spíš okrajových než klíčových), jejichž účelem je především motivovat žáky k další aktivizaci při práci s učivem. Autor ukazuje použití příběhu ve dvou formách: pomocí komiksu a tradičního vyprávění.  | Zdeněk Hromádka |
Praktický příspěvek inspirace
|
|
|
|
|
22. 05. 2019 |
2891 |
Létem se slunéčkem
| Společně se létem proletíme se slunéčkem sedmitečným, naučíme se novým pohybovým dovednostem, např. krokům k písničce „Sluníčko, sluníčko“, kdo nezná písničku, tak i písničce, a samozřejmě abychom se vžili do berušek (u kluků Ferdy mravence), vyrobíme si tykadla. Zacvičíme si lehkou letní jógu mezi lučním kvítím a nakonec si přečteme pohádku.  | Veronika Lorgerová |
Praktický příspěvek zkušenost lekce
|
|
|
|
|
30. 06. 2016 |
17822 |
Hmyzí kamarádi už se líhnou a mžourají na svět
| Je jaro. Příroda se probouzí zpět k zelenému životu a hmyz létá všude kolem nás. Například včeličky mají velice napilno. Musí totiž opylovat všechny květy ve svém okolí. Jak vypadá taková včela? Jak vypadá jejich dům – včelí úl? To vše se dozvíme během této lekce, kterou si užijeme se vším všudy. Budeme si hrát, vyrábět, soutěžit, poslouchat pohádku, naučíme se novým poznatkům a také budeme zkoušet různé cvičení z oblasti dramatické výchovy.  | Veronika Lorgerová |
Praktický příspěvek zkušenost lekce
|
|
|
|
|
27. 03. 2018 |
13953 |
Skřítek Podzimníček
| V této lekci jsem využila našeho krásného podzimního období, které je plné barev, deště, větru a podzimních tvorečků. Hlavním hrdinou je skřítek Podzimníček, který nás lekcí provází jak dramatickými, tak výtvarnými či tv činnostmi/aktivitami.
Bylo by na škodu nevyužít přírodních materiálů, které se nám nabízí právě v tomto období.
Lekce je vhodná pro všechny věkové kategorie předškolního a mladšího školního věku. Kromě aktivit s metodikou dramatické výchovy se dají realizovat všechny aktivity s mladšími dětmi.  | Veronika Lorgerová |
Praktický příspěvek zkušenost lekce
|
|
|
|
|
25. 09. 2018 |
17657 |
Vánoční zvonění
| Vánoce jsou krásné téma, dá se s ním vymyslet cokoli a pro děti je to zajímavé a vzrušující, protože každé dítě se těší na Vánoce.
V této lekci si s dětmi zatančíme na koledu, vyrobíme si krásnou ozdobu na vánoční stůl či stromeček a také si děti prožijí vánoční příběh na vlastní kůži.
Navodíme dětem vánoční atmosféru kdykoli během prosince či pár dní před vánočními prázdninami.  | Veronika Lorgerová |
Praktický příspěvek zkušenost lekce
|
|
|
|
|
13. 12. 2017 |
11914 |
Těšíme se do školy
| Tato obsáhlá lekce lze rozdělit na více lekcí, aktivity a činnosti vás mohou provázet celým týdnem, tudíž si s dětmi můžete „hrát“ na školu celý týden. Jednotlivé činnosti a aktivity lze opakovat v podstatě každý den, či je rozdělit na více částí, umožníte si tak například výtvarný projekt vypracovávat celý týden.
Snažila jsem se děti zaujmout hrou na školu způsobem, aby si školu oblíbily a těšily se, až započne jejich školní docházka.
Dbala jsem při realizaci na školní atmosféru – děti se hlásí, když něco chtějí říct apod.  | Veronika Lorgerová |
Praktický příspěvek zkušenost krátkodobý
|
|
|
|
|
03. 09. 2018 |
10061 |
Zimní radovánky zvířátek z lesa
| Tento článek je lekcí na jeden či dva dny v mateřské škole. Lze však lehce uzpůsobit i pro mladší školní věk.
Snažila jsem se postavit tuto lekci jako dramatickou výchovu. Použila jsem zde dramatické činnosti, ale také výtvarné a tělovýchovné.
Vymyslela jsem naučnou a interaktivní pohádku, do které děti vstupovaly pomocí mých otázek.
Každou z uvedených činností lze přizpůsobit jednotlivé skupině dětí. Lze využít pouze některé činnosti, protože na sebe nenavazují.  | Veronika Lorgerová |
Praktický příspěvek zkušenost lekce
|
|
|
|
|
06. 03. 2018 |
17697 |
Dobrodružství prcka Loriho 1
| Lekci jsem postavila na příběhu, který jsem sama vymyslela. Příběh jsem napsala také jako motivaci. Protože aktivity a činnosti pod ním jsou motivovány právě tímto příběhem. Jsou zde dramatické, tělovýchovné i výtvarné činnosti. Připojila jsem také přílohu.  | Veronika Lorgerová |
Praktický příspěvek inspirace lekce
|
|
|
|
|
27. 09. 2018 |
4584 |
Šnečí závody
| Šnečí závody se dají využít jako skvělá pohybová aktivita.
Vytvořila jsem tedy lekci, kde využijeme výtvarnou, tělovýchovnou a dramatickou výchovu.  | Veronika Lorgerová |
Praktický příspěvek zkušenost
|
|
|
|
|
20. 01. 2020 |
2569 |
Vyprávěj příběhy pro 8.–9. třídy ZŠ a příslušné ročníky víceletých gymnázií
| Projekt plný aktivit, nápadů a inspirace pro každého učitele, který se chce se svými žáky pustit do zachycení vzpomínek pamětníků a jejich různorodého zpracování. Web vytvořený k projektu umožňuje učitelům snadno sestavit projekt na míru sobě i svým žákům a zaměřit ho třeba na rozvoj digitální, mediální či historické gramotnosti. Začít lze už se žáčky čtvrtých tříd, naopak nejstarší žáci mohou při zpracování pamětnických příběhů vést své mladší spolužáky. Učitelé mohou využít nabídky podpory ve formě školení a webinářů či se inspirovat u svých kolegů v galerii projektů.  | Marie Smutná |
Informativní příspěvek
|
|
|
|
|
01. 10. 2020 |
1257 |