Metodický portál RVP.CZ prochází změnami. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
RSS Titulka > Modul články > Články s klíčovým slovem "osobnostní a sociální výchova"

Zobrazit na úvodní stránce článků

RSS Titulka > Modul články > Články s klíčovým slovem "osobnostní a sociální výchova"

Seřadit dle: Datum publikace, Nejnovější
Podle názvu:
Podle autora:
Počet komentářů:
Datum publikace:
Počet zobrazení:

Lidská rodina

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
zkušenost
střednědobý
Příspěvek nabízí praktické hry, činnosti a aktivity, které napomáhají získávat základní poznatky o lidské rodině.
Autor Bc. Radmila Michlíčková

Rozvoj dovedností poznávání – vnímání a soustředění

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Tento příspěvek navazuje na článek „Výuka OSV v prvních dvou ročnících ZŠ: „Úvod“ a přináší praktické náměty pro realizaci kurzů OSV v nejnižších třídách ZŠ.
Autor Monika Jirsáková

Výuka OSV v prvních dvou ročnících ZŠ – Seznamovací kurz

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Tento příspěvek navazuje na článek „Výuka OSV v prvních dvou ročnících ZŠ: Úvod“ a přináší praktické náměty pro realizaci kurzů OSV v nejnižších třídách ZŠ.
Autor Monika Jirsáková

Emoce a jejich vyjadřování

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Tento příspěvek navazuje na článek „Výuka OSV v prvních dvou ročnících ZŠ: Úvod“ a přináší praktické náměty pro realizaci kurzů OSV v nejnižších třídách ZŠ.
Autor Monika Jirsáková

Výuka OSV v prvních dvou ročnících ZŠ – Úvod

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Článek je teoretickým úvodem k sérii prakticky zaměřených příspěvků, zabývajících se výukou OSV v prvních dvou ročnících ZŠ.
Autor Monika Jirsáková

Jádrové činnosti – spojnice na ose „cíl“ a „metoda“ osobnostní a sociální výchovy

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Článek vychází z autorových poznatků z výzkumu praxe na poli didaktiky a metodiky osobnostní a sociální výchovy. Životní dovednosti jako „kurikulum“ mohou být někdy pedagogickým oříškem… Článek se zabývá „převodním kolečkem“ mezi (činnostní a praktickou) formulací cíle žákova učení a vybranou metodou/aktivitou, jejímž prostřednictvím má žák cíle dosáhnout. Uvádí příklady tzv. cílových jádrových činností a tzv. technických jádrových činností, které společně vytvářejí konkrétní metodu učení.
Autor Josef Valenta

Jaro letí

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
krátkodobý
Program je inspirován příchodem jara. Rozvíjí zájem dětí o dění v přírodě, podporuje získávání vědomostí a dovedností, učí děti těšit se a prožívat radost.
Autor Alžběta Palatinová

Jana a hvězdička

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
lekce
Jana a hvězdička je program inspirovaný nejen stejnojmenným příběhem Wernera Heiduczka, ale také zájmem dětí o vesmír. Program je zaměřený zejména na osobnostní a sociální rozvoj, rozvoj řeči a pohybu, doplněný o pozorování technických objektů v planetáriu.
Autor Alžběta Palatinová

Zkušenosti z integrace dítěte s postižením zraku

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
zkušenost
dlouhodobý
Příspěvek zaměřený na předávání zkušenosti z integrace dítěte s postižením do běžné mateřské školy.
Autor Alžběta Palatinová

Exkurze do nitra valašských hor

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
V článku krátce představím exkurzi, kterou jsme realizovali v podzimním období roku 2006 s tercií osmiletého gymnázia Open Gate – Boarding school, osmileté gymnázium v Babicích, s. r. o. Exkurze byla součástí protidrogového plánu školy, zahrnovala výstupy oboru český jazyk a literatura do kontextu osobnostní a sociální výchovy a práce třídního učitele. Chtěli jsme ukázat, že lze takto integrovat docela vzdálené obsahy kurikula a zároveň učinit školní práci pro žáky i pedagogy atraktivnější. Pokusíme se též zhodnotit efektivitu dosažení dílčích cílů exkurze a to s využitím reflexe, kterou provedli sami žáci a také porada OSV na gymnáziu po našem návratu
Autor Petr Koubek
Celkem: 97