Metodický portál RVP.CZ prochází změnami. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
RSS Titulka > Modul články > Články s klíčovým slovem "osobnostní a sociální výchova"

Zobrazit na úvodní stránce článků

RSS Titulka > Modul články > Články s klíčovým slovem "osobnostní a sociální výchova"

Seřadit dle: Podle názvu, Sestupně
Podle názvu:
Podle autora:
Počet komentářů:
Datum publikace:
Počet zobrazení:

Výchova ke zdraví v učebních osnovách ŠVP - aktualizovaná verze

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Zdraví již není výsostnou doménou lékařů. Výchova ke zdraví není jen pouhým vzdělávacím oborem, ale i přirozenou součástí života školy. Mimo charakteristicky a cílového zaměření vzdělávacího oboru, doporučených metod a forem práce a vzdělávacího obsahu je součástí textu mj. i příklad rozpracování očekávaných výstupů (RVP ZV) do ročníkových výstupů ŠVP.
Autor Hana Pernicová

Výchova ke zdraví v učebních osnovách ŠVP

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Zdraví již není výsostnou doménou lékařů. Výchova ke zdraví není jen pouhým vzdělávacím oborem, ale i přirozenou součástí života školy. Mimo charakteristicky a cílového zaměření vzdělávacího oboru, doporučených metod a forem práce a vzdělávacího obsahu je součástí textu mj. i příklad rozpracování očekávaných výstupů (RVP ZV) do ročníkových výstupů ŠVP.
Autor Hana Pernicová

Výchova ke zdraví v našem školním vzdělávacím programu

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Jak je možné zařadit Výchovu ke zdraví do školního vzdělávacího programu, integrovat ji se vzdělávacím oborem Přírodopis a průřezovým tématem Osobnostní a sociální výchova a propojit ji se školním preventivním programem.
Autor Štěpánka Selingerová

Výchova k manželství a rodičovství

Gymnaziální vzdělávání
Praktický příspěvek
příklad
projekt
Cyklus seminářů je určen pro všechny ročníky čtyřletého i osmiletého gymnázia. Prostřednictvím přednášek a diskusí si žáci pozitivně dotvářejí svůj hodnotový systém, učí se odpovědnosti za sebe i za své blízké a učí se chránit své zdraví.
Autor VÚP Praha

Výchova jako dobrodružství

Neformální vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Následující článek je jedním z těch příspěvků, které poskytují metodické i konkrétní programové typy pro podporu celkového rozvoje osobnosti dítěte. Často se v odborné literatuře tento proces označuje jako "Osobnostní a sociální výchova". Východiskem jsou zejména teoretické práce, které k tomu vypracoval zejména tým kolem Doc. PhDr. Josefa Valenty, CSc (projekt "Dokážu to?"), dále pak práce na novém výchovném programu Junáka, svazu skautů a skautek ČR, v jehož rámci teď vzniká řada metodických publikací.
Autor Jiří Zajíc

Volba konkrétní metody (techniky, hry, aktivity) pro osobnostní, sociální, morální rozvoj v rámci OSV

Gymnaziální vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Příspěvek se zabývá praktickým didaktickým problémem: …když cíl učení a zvolená metoda k sobě „nepatří“. Z našich praktických šetření víme, že jde o jedno z důležitých témat didaktiky osobnostní a sociální výchovy. Text se zabývá návodem na konkretizaci cíle v OSV a na určení logické vazby tohoto cíle, metody (hry, aktivity, techniky), kterou má být cíl dosažen, a skutečné činnosti žáka.
Autor Josef Valenta

Veverka Čiperka

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
střednědobý
Vzdělávání předškolních dětí, které přihlíží k získávání konkrétních očekávaných výstupů RVP PV. Využívá zájem dětí o příběh veverky.
Autor Alžběta Palatinová

Ukázky prací v samostatných lekcích

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek
Příspěvek představuje blok ukázek různých lekcí, které popisují možnosti začlenění průřezového tématu "Osobnostní a sociální výchova" do vzdělávací činnosti školy.
Autor Josef Valenta

Učivo jako součást žákova života

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
K metodice integrace OSV a jiných vzdělávacích oborů (vyučovacích předmětů).
Autor Josef Valenta

Učit se být

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Metodiky a praktické aktivity k poznání sebe sama a kolektivu. Použití konkrétních aktivit není omezeno pouze na školní prostředí či věk školou povinných dětí. Své zde jistě naleznou i dospělí.
Autor Josef Valenta
Celkem: 97