Metodický portál RVP.CZ prochází změnami. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
RSS Titulka > Modul články > Články s klíčovým slovem "osobnostní a sociální výchova"

Zobrazit na úvodní stránce článků

RSS Titulka > Modul články > Články s klíčovým slovem "osobnostní a sociální výchova"

Seřadit dle: Počet zobrazení, Nejvíce
Podle názvu:
Podle autora:
Počet komentářů:
Datum publikace:
Počet zobrazení:

Zpátky do Afriky!

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
dlouhodobý
Námět pro vytvoření celoročního třídního vzdělávacího programu inspirovaného knihou J. Dvořáka Zpátky do Afriky. Důraz je kladen na rozvoj prosociálního chování, mezilidské vztahy a podporu aktivního přístupu k problémům. V průběhu roku se děti seznamují s jednotlivými oblastmi života člověka.
Autor Eva Rybárová

Veverka Čiperka

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
střednědobý
Vzdělávání předškolních dětí, které přihlíží k získávání konkrétních očekávaných výstupů RVP PV. Využívá zájem dětí o příběh veverky.
Autor Alžběta Palatinová

Jana a hvězdička

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
lekce
Jana a hvězdička je program inspirovaný nejen stejnojmenným příběhem Wernera Heiduczka, ale také zájmem dětí o vesmír. Program je zaměřený zejména na osobnostní a sociální rozvoj, rozvoj řeči a pohybu, doplněný o pozorování technických objektů v planetáriu.
Autor Alžběta Palatinová

Sociální kreativita, osobnostní a sociální výchova

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Článek vysvětluje, co je sociální tvořivost a jak je začleněna jako téma do osobnostní a sociální výchovy. Ukazuje různé typy sociální kreativity a nastiňuje metodiku jejího rozvíjení v rámci OSV.
Autor Josef Valenta

Autobus

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
zkušenost
střednědobý
Obsahem příspěvku je téma vztahující se k autobusu. Využívá zájem dětí, zejména chlapců, o tuto problematiku k rozvoji poznávacích, kooperativních a sociálních dovedností. Téma bylo součástí projektu „Učíme se poznávat chlapce".
Autor Alžběta Palatinová

Interaktivní hry – úvod

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Článek uvádí do problematiky interaktivních her v rámci OSV. Popisuje požadavky na správnou aplikaci her do výuky. Součástí článku jsou odkazy na příspěvky obsahující mnoho námětů na jednotlivé herní aktivity.
Autor Aisis o.s.

Volba konkrétní metody (techniky, hry, aktivity) pro osobnostní, sociální, morální rozvoj v rámci OSV

Gymnaziální vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Příspěvek se zabývá praktickým didaktickým problémem: …když cíl učení a zvolená metoda k sobě „nepatří“. Z našich praktických šetření víme, že jde o jedno z důležitých témat didaktiky osobnostní a sociální výchovy. Text se zabývá návodem na konkretizaci cíle v OSV a na určení logické vazby tohoto cíle, metody (hry, aktivity, techniky), kterou má být cíl dosažen, a skutečné činnosti žáka.
Autor Josef Valenta

Jede, jede poštovský panáček

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
zkušenost
střednědobý
Děti prostřednictvím praktické ukázky (exkurze) a následných činností a her získávají poznatky o významu pošty a o práci jejích zaměstnanců. Některé z navazujících činností vedou děti k zamyšlení, čím udělat radost svým blízkým, ale i cizím handicapovaným lidem. Svým dětským způsobem se snaží pomoct.
Autor Miroslava Strakatá

Výchova ke zdraví v učebních osnovách ŠVP

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Zdraví již není výsostnou doménou lékařů. Výchova ke zdraví není jen pouhým vzdělávacím oborem, ale i přirozenou součástí života školy. Mimo charakteristicky a cílového zaměření vzdělávacího oboru, doporučených metod a forem práce a vzdělávacího obsahu je součástí textu mj. i příklad rozpracování očekávaných výstupů (RVP ZV) do ročníkových výstupů ŠVP.
Autor Hana Pernicová

Čaroděj zeměmoří

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
uč.hodina
Čaroděj zeměmoří volně navazuje na aktivitu Johanna - z pekla do ráje. Může být použita zcela samostatně a nemusí být spojována s projekcí filmu. Prostřednictvím interaktivní hry si žáci mohou více uvědomit hloubku tohoto problému a zamyslet se nad etikou věci. Při práci s pohádkovým textem z dětské knihy se žáci porovnávají s hlavním hrdinou a mapují tak své možnosti a schopnosti.
Autor Lenka M. Pekařová
Celkem: 97