Metodický portál RVP.CZ prochází změnami. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
RSS Titulka > Modul články > Články s klíčovým slovem "osobnostní a sociální výchova"

Zobrazit na úvodní stránce článků

RSS Titulka > Modul články > Články s klíčovým slovem "osobnostní a sociální výchova"

Seřadit dle: Podle názvu, Vzestupně
Podle názvu:
Podle autora:
Počet komentářů:
Datum publikace:
Počet zobrazení:

Aktivity na podporu OSV - Úvod

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Článek je úvodním textem pro šest praktických příspěvků, které obsahují aktivity zaměřené na témata osobnostní a sociální výchovy.
Autor Aisis o.s.

Aktivity pro naplňování inkluzívních a kooperativních strategií – úvod

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
uč.hodina
Článek je úvodním textem pro dva praktické příspěvky, které obsahují aktivity zaměřené na inkluzívní a kooperativní strategie – začleňování žáků různých kultur a etnik do kolektivu třídy.
Autor Aisis o.s.

Aktivizující činnosti ve výuce matematiky

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
aplikační příspěvek
Aktivizující činnosti ve vyučování umožňují učiteli motivovat žáky k efektivnější spolupráci. V článku shrnuji vlastní zkušenosti s použitím aktivit v matematice v základní škole, které jsem získal za 40 let své pedagogické dráhy, kdy jsem působil jako učitel matematiky na 2. stupni ZŠ. Poznal jsem, že k úspěšnému působení učitele nestačí obsah toho, co je učí, ale metody, které při výuce používá. Proto jsem permanentně hledal a postupně sám ověřil několik desítek aktivit. Popsal jsem je podrobně v příspěvcích, které jsou vystaveny ve Wiki – ve Sborovně, v sekci Aktivity.
Autor Oldřich Suchoradský

Autobus

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
zkušenost
střednědobý
Obsahem příspěvku je téma vztahující se k autobusu. Využívá zájem dětí, zejména chlapců, o tuto problematiku k rozvoji poznávacích, kooperativních a sociálních dovedností. Téma bylo součástí projektu „Učíme se poznávat chlapce".
Autor Alžběta Palatinová

Bezplatná učební pomůcka - celotřídní hra na obchodování na trhu

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
uč.hodina
Příspěvek popisuje, jakým způsobem lze využít nově vytvořenou bezplatnou učební pomůcku v podobě hry na trh při výuce témat, jako je fungování trhu, poptávka, nabídka, stanovení tržní ceny atd.
Autor Michal Skořepa

Čaroděj zeměmoří

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
uč.hodina
Čaroděj zeměmoří volně navazuje na aktivitu Johanna - z pekla do ráje. Může být použita zcela samostatně a nemusí být spojována s projekcí filmu. Prostřednictvím interaktivní hry si žáci mohou více uvědomit hloubku tohoto problému a zamyslet se nad etikou věci. Při práci s pohádkovým textem z dětské knihy se žáci porovnávají s hlavním hrdinou a mapují tak své možnosti a schopnosti.
Autor Lenka M. Pekařová

Cesta z ghetta - desková hra přibližující život v sociálním vyloučení

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Společnosti Tady a teď a Člověk v tísni vydaly v rámci projektu Polis deskovou hru Cesta z ghetta přibližující žákům aktuální a závažné téma sociálního vyloučení. Hra je určena především žákům gymnázií a dalších středních škol. Rozvíjí zábavným způsobem občanskou kompetenci a je netradiční formou uplatnění Multikulturní výchovy, Výchovy k myšlení v evropských a globálních souvislostech a Osobnostní a sociální výchovy.
Autor SPOLEČNOST TADY A TEĎ, o. p. s.

Cesta za vnitřní proměnou školy

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Zkušenosti ředitele školy z venkovského prostředí - Základní škola a Mateřská škola Janovice, okres Frýdek-Místek, příspěvková organizace.
Autor Miloslav Chrobák

Cestička do školy

Speciální vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
projekt
Čtyři cesty vedou ke škole. Na každé z nich se nacházejí kulturní památky, domy, které mají svou historii. Jaká je? Kdy objekty vznikly? Co se v domech odehrálo? Čím byly zajímavé? Jaké významné osobnosti v nich žily? Co dělaly? Jak dům vypadal dříve? Existuje pověst k danému domu, ke kulturní památce? Pátrejme, tvořme… Žáci, kteří byli rozděleni do věkově smíšených skupin, se svým vedoucím učitelem pátrali po historii domů a památek, kolem nichž chodí do školy. Své pátrání započali v Městském muzeu Králíky. Zde získali mapku s vyznačenou trasou a objekty, které byly předmětem pátrání, jejich rodokmen, staré fotografie, podrobnější informace o nich hledali v kronikách. Každý objekt vyfotografovali, namalovali, z rodokmenu vybrali nejzajímavější informace, které zpracovali na PC do tabulky, na jednu informaci vymysleli pověst. Při závěrečné prezentaci jednu pověst zdramatizovali. Projekt měl přípravnou fázi v hodinách literární výchovy (čtení místních pověstí, seznámení se znaky pověsti) a realizační fázi, která se skládala ze tří projektových dnů, individuálních schůzek týmu, závěrečné prezentace. Všechny výstupy byly shromážděny do kalendáře, jehož vytištění bylo podpořeno MŠMT v rámci rozvojového programu Podpora EVVO ve školách v roce 2009.
Autor Iva Nesvadbová

Co chci, aby moji rodiče věděli o drogách

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
projekt
Soutěž "Co chci, aby moji rodiče věděli o drogách" zapojuje rodiče nenásilnou formou do školních preventivních programů a zároveň podporuje schopnosti, dovednosti a vědomosti dětí na úrovni prevence sociálně patologických jevů.
Autor Štěpánka Selingerová
Celkem: 97