Metodický portál RVP.CZ prochází změnami. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
RSS Titulka > Modul články > Články s klíčovým slovem "osobnostní a sociální výchova"

Zobrazit na úvodní stránce článků

RSS Titulka > Modul články > Články s klíčovým slovem "osobnostní a sociální výchova"

Seřadit dle: Počet zobrazení, Nejméně
Podle názvu:
Podle autora:
Počet komentářů:
Datum publikace:
Počet zobrazení:

OSV: Konkretizace obsahu tematického okruhu komunikace - 3. část

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Dílčí téma (výklad obsahový a didaktický/jak se téma má/dá učit): řeč těla, řeč zvuků a slov, řeč předmětů a prostředí vytvářeného člověkem, řeč lidských skutků; cvičení pozorování a empatického a aktivního naslouchání; dovednosti pro sdělování verbální i neverbální (technika řeči, výraz řeči, cvičení v neverbálním sdělování)
Autor Josef Valenta

OSV: Konkretizace obsahu tematického okruhu komunikace - 4. část

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Dílčí téma (výklad obsahový a didaktický/jak se téma má/dá učit): specifické komunikační dovednosti: monologické formy – vstup do tématu „rétorika“; dialog (vedení dialogu, jeho pravidla a řízení, typy dialogů); komunikace v různých situacích (informování, odmítání, omluva, pozdrav, prosba, přesvědčování, řešení konfliktů, vyjednávání, vysvětlování, žádost apod.)
Autor Josef Valenta

Metodika lekce Odhalování soch (Osobnostní a sociální výchova)

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Autorka v příspěvku seznamuje s metodikou lekce nazvané Odhalování soch, která je příkladem samostatné výuky Osobnostní a sociální výchovy. Metodický materiál je výstupem vzdělávacího projektu "Dokážu to?" a je poskytnut v rámci spolupráce s o.s. AISIS a jeho portálem MujNet.
Autor Jana Vosátková

Metodika lekce Kodex cti (Osobnostní a sociální výchova)

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Autorka v příspěvku seznamuje s metodikou lekce nazvané Kodex cti, která je příkladem samostatné výuky Osobnostní a sociální výchovy. Metodický materiál je výstupem vzdělávacího projektu "Dokážu to?" a je poskytnut v rámci spolupráce s o.s. AISIS a jeho portálem MujNet.
Autor Marie Grundová

Výuka OSV v prvních dvou ročnících ZŠ – Úvod

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Článek je teoretickým úvodem k sérii prakticky zaměřených příspěvků, zabývajících se výukou OSV v prvních dvou ročnících ZŠ.
Autor Monika Jirsáková

Metodika lekce Spolupráce (Osobnostní a sociální výchova)

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Autorka v příspěvku seznamuje s metodikou lekce nazvané Spolupráce, která je příkladem samostatné výuky Osobnostní a sociální výchovy. Metodický materiál je výstupem vzdělávacího projektu "Dokážu to?" a je poskytnut v rámci spolupráce s o.s. AISIS a jeho portálem MujNet.
Autor Helena Táborská

OSV: Konkretizace obsahu tematického okruhu Komunikace - 5. část

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Dílčí téma (výklad obsahový a didaktický/jak se téma má/dá učit): efektivní strategie: asertivní komunikace, dovednosti komunikační obrany proti agresi a manipulaci, otevřená a pozitivní komunikace; pravda, lež a předstírání (sebescénování) v komunikaci
Autor Josef Valenta

Metodika lekce Diskuse (Osobnostní a sociální výchova)

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Autorka v příspěvku seznamuje s metodikou lekce nazvané Diskuse, která je příkladem samostatné výuky Osobnostní a sociální výchovy. Metodický materiál je výstupem vzdělávacího projektu "Dokážu to?" a je poskytnut v rámci spolupráce s o.s. AISIS a jeho portálem MujNet.
Autor Hanka Kotíková

Jak začlenit Osobnostní a sociální výchovu do ŠVP

Gymnaziální vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Informace o základních způsobech a odkazy na metodickou podporu.
Autor Vladimír Srb

Sny dětí z nádraží

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Aktivita se opírá o dokumentární film, jehož námětem je život dětí žijících na ulici. Rozvíjí empatii a ochotu žáků vcítit se do pozice svých vrstevníků, kteří ztratili domov, a ukazuje možnosti, jak v praxi dětem na ulici pomoci. Prostřednictvím interaktivní hry si žáci mohou ujasnit rozdíl mezi svou vlastní pozicí a pozicí bezdomovců.
Autor Vlasta Vyčichlová
Celkem: 97