Metodický portál RVP.CZ prochází změnami. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
RSS Titulka > Modul články > Články s klíčovým slovem "osobní vzdělávací prostředí"

Zobrazit na úvodní stránce článků

RSS Titulka > Modul články > Články s klíčovým slovem "osobní vzdělávací prostředí"

Seřadit dle: Hodnocení uživatelů, Nejhůře hodnocené
Podle názvu:
Podle autora:
Počet komentářů:
Datum publikace:
Počet zobrazení:

Osobní vzdělávací prostředí – jak posílit digitální kompetence a autonomii žáků

Gymnaziální vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
V rámci aplikovaného projektu Katedry informačních studií a knihovnictví podpořeného TA ČR vzniká program na rozvoj informační gramotnosti na středních školách OnLife. Když jsme se v projektu ptali učitelů na důležitost kompetencí žáků v rámci informační gramotnosti, mezi pomyslnými „vítězi“ byla schopnost učit se samostatně. Tedy tak, aby žáci po dokončení střední školy autonomně pokračovali ve svém učení a rozvoji. Jak toho dosáhnout? Článek vznikl jako součást řešení projektu Platforma pro transfer znalostí: informační gramotnost pro středoškoláky v otevřeném mash-up virtuálním učebním prostředí (TIGUP) podpořeného TA ČR – kód projektu TL02000040. Web: https://kisk.phil.muni.cz/onlife.
Autor Hana Tulinská

Konektivismus - teorie vzdělávání v prostředí sociálních sítí

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek

Článek je součástí učitelského Spomocnika na adrese https://spomocnik.rvp.cz.

Studie vysvětlující základní myšlenky nové didaktické teorie zvané konektivismus, s níž přišli George Siemens a Stephen Downes a dosud nebyla všeobecné uznána.
Autor Bořivoj Brdička

Masivní otevřené online kurzy

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek

Článek je součástí učitelského Spomocnika na adrese https://spomocnik.rvp.cz.

Zatím poslední díl seriálu na téma konektivismu, jež se formou popisu nového typu volně dostupných kurzů pokouší vyvolat zájem o šíření poznání problematiky vzdělávacích technologií a zve čtenáře k účasti na jedné takové akci.
Autor Bořivoj Brdička

Prostojové učení podle Grooma

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek

Článek je součástí učitelského Spomocnika na adrese https://spomocnik.rvp.cz.

Další díl ze seriálu Otevřené formy dalšího vzdělávání učitelů, jež se tentokrát věnuje formám mobilního vzdělávání učitelů kdekoli a kdykoli.
Autor Bořivoj Brdička

Nový pohled na osobní vzdělávací prostředí

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek

Článek je součástí učitelského Spomocnika na adrese https://spomocnik.rvp.cz.

2. díl seriálu Otevřené formy dalšího vzdělávání učitelů dále rozvíjí problematiku kreativního výukového prostředí, naznačuje, že tradiční eLearning je překonaný a předkládá představu, že pro růst kvalifikace našich učitelů je třeba podporovat otevřené kooperativní aktivity umožňující rozvoj osobního vzdělávacího prostředí zúčastněných.
Autor Bořivoj Brdička

Digitální gramotnost podle Wheelera

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek

Článek je součástí učitelského Spomocnika na adrese https://spomocnik.rvp.cz.

Článek seznamuje s názory profesora vzdělávacích technologií Pedagogické fakulty University of Plymouth Steva Wheelera na obsah pojmu "digitální gramotnost".
Autor Bořivoj Brdička

Smysl osobního vzdělávacího prostředí

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek

Článek je součástí učitelského Spomocnika na adrese https://spomocnik.rvp.cz.

Úvaha o tom, jaký vliv na osobní vzdělávací prostředí má rozvoj technologií a všeobecná propojenost světa.
Autor Bořivoj Brdička

Osobní vzdělávací prostředí učitele

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek

Článek je součástí učitelského Spomocnika na adrese https://spomocnik.rvp.cz.

Druhý díl seriálu o konektivismu se zabývá popisem osobního vzdělávacího prostředí učitele.
Autor Bořivoj Brdička

Jak budovat vzdělávací prostředí digitálních učitelů

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek

Článek je součástí učitelského Spomocnika na adrese https://spomocnik.rvp.cz.

Článek rozebírá obsah potřebných ICT kompetencí učitelů a naznačuje, jak je možné je rozvíjet.
Autor Bořivoj Brdička

Kurz Vzdělávací technologie pro 21. století

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek

Článek je součástí učitelského Spomocnika na adrese https://spomocnik.rvp.cz.

Informace s pozvánkou na kurz organizovaný v rámci e-learningového modulu portálu RVP. Má sice běžnou kombinovanou formu, ale je mimořádný svou otevřeností.
Autor Bořivoj Brdička
Celkem: 22