Metodický portál RVP.CZ prochází změnami. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
RSS Titulka > Modul články > Články s klíčovým slovem "optika"

Zobrazit na úvodní stránce článků

RSS Titulka > Modul články > Články s klíčovým slovem "optika"

Seřadit dle: Datum publikace, Nejnovější
Podle názvu:
Podle autora:
Počet komentářů:
Datum publikace:
Počet zobrazení:

Fyzika v příbězích

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
V článku autor poukazuje na možnosti, jak podpořit vyučování fyziky pomocí vhodně zvolených a připravených příběhů. Příběhy tu tedy hrají roli didaktických metod (spíš okrajových než klíčových), jejichž účelem je především motivovat žáky k další aktivizaci při práci s učivem. Autor ukazuje použití příběhu ve dvou formách: pomocí komiksu a tradičního vyprávění.
Autor Zdeněk Hromádka

Začínáme s metodou CLIL ve výuce fyziky na základní škole

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Text článku je zaměřen na vyučování metodou CLIL v rámci předmětu fyzika. V první části článku je čtenář seznámen s tím, co znamená výuková metoda CLIL, jaké jsou její přednosti a jaká může přinášet úskalí. V druhé části textu je konkrétní ukázka (inspirace), jak zpracovat učivo odraz světla (zrcadla) metodou CLIL.
Autor Zdeněk Hromádka

Halové jevy – téma pro nadané žáky

Gymnaziální vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
uč.hodina
Pozorování halových efektů v atmosféře a jejich počítačová simulace.
Autor Petr Pišoft

Neviditelná špejle

Gymnaziální vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
uč.hodina
Pomocí velmi jednoduchých pomůcek lze demonstrovat úplný odraz světla, a „zneviditelnit“ tak špejli ve zkumavce.
Autor Jaroslav Reichl

Měření vlnové délky světla

Gymnaziální vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
uč.hodina
Laboratorní práce zaměřená na určení vlnové délky světla laserového ukazovátka.
Autor Jaroslav Reichl

Difrakce na štěrbině a na mřížce

Gymnaziální vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
uč.hodina
Několik jednoduchých experimentů, které pomohou pochopit difrakci světla.
Autor Jaroslav Reichl

Nedokonalost lidského oka

Gymnaziální vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
uč.hodina
Vnímání spojitého pohybu obrázků na filmovém plátně v kině nebo na televizní obrazovce je umožněno tzv. setrvačností lidského oka. Pomocí jednoduché pomůcky lze tuto vlastnost oka demonstrovat.
Autor Jaroslav Reichl

Vlastnosti zobrazení čočkou a kulovým a parabolickým zrcadlem

Gymnaziální vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
blok hodin
Jak je možné, že můžeme neskutečný obraz vytvořený rozptylkou pozorovat okem? Proč se v praxi používají parabolická a ne kulová zrcadla? Na tyto a některé další otázky, které s uvedenými souvisejí, si mohou žáci po časově nenáročné samostatné práci odpovědět sami.
Autor Jaroslav Reichl

Ploché obrazovky

Gymnaziální vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
V hodinách fyziky lze často využít aktuálních technických novinek k zaujetí žáků a zároveň k názorné demonstraci některých fyzikálních zákonů.
Autor Jaroslav Kusala

Tři jednoduché optické pomůcky

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Instrukce na výrobu pomůcek, které si mohou snadno vyrobit sami žáci. Článek je doplněn fotografiemi.
Autor Jaroslav Kusala
Celkem: 11