Název materiálu | Anotace | Autor | Typ příspěvku | O jazyce | Hodnocení | Komentáře | Publikováno | Zobrazení |
| | rvp.cz | uživatelé | |
---|
Odborný panel chce podpořit systematický rozvoj čtenářských dovedností a postojů dětí a žáků českých škol
| Článek přináší shrnutí první minikonference odborného panelu projektu Podpora práce učitelů (PPUČ) pro čtenářskou gramotnost, která se konala 30. května 2017 v Praze. Setkání se zúčastnili zástupci pedagogických fakult, České školní inspekce, Národního institutu pro další vzdělávání, Národního pedagogického muzea a knihovny J. A. Komenského a projektů, které se zabývají podporou rozvoje čtenářské gramotnosti.
Projekt PPUČ, financovaný z Evropských strukturálních a investičních fondů, podporuje pedagogy mateřských a základních škol v jejich snaze rozvíjet čtenářskou, matematickou a digitální gramotnost dětí a žáků. Jeho realizaci zajišťuje Národní ústav pro vzdělávání (NÚV).  | Petr Koubek |
Informativní příspěvek
|
|
|
|
|
16. 10. 2017 |
5283 |
1. minikonference systémového projektu PPUČ pro matematickou gramotnost
| Článek přináší shrnutí první minikonference odborného panelu projektu Podpora práce učitelů (PPUČ) pro matematickou gramotnost, která se konala 29. května 2017 v Praze. Setkání se zúčastnili členové projektového týmu PPUČ, odborníci z pedagogických fakult, učitelé základních škol, zástupci dalších projektů na podporu matematické gramotnosti a zástupci institucí, které se podporou a rozvojem matematické gramotnosti dlouhodobě zabývají (např. Společnost učitelů matematiky při Jednotě českých matematiků a fyziků, Česká školní inspekce).
Projekt PPUČ, financovaný z Evropských strukturálních a investičních fondů, podporuje pedagogy mateřských a základních škol v jejich snaze rozvíjet čtenářskou, matematickou a digitální gramotnost dětí a žáků. Jeho realizaci zajišťuje Národní ústav pro vzdělávání (NÚV).  | RNDr. Eva Zelendová |
Informativní příspěvek
|
|
|
|
|
27. 10. 2017 |
3739 |
Minikonference odborného panelu digitální gramotnosti
| Článek přináší shrnutí první minikonference odborného panelu projektu Podpora práce učitelů (PPUČ) pro digitální gramotnost, která se konala 6. června 2017 v Praze. Setkání se kromě zástupců Národního ústavu pro vzdělávání (NÚV) zúčastnili odborníci z vysokých a středních škol, zástupce MŠMT, Národního bezpečnostního úřadu a dalších organizací.
Projekt PPUČ, financovaný z Evropských strukturálních a investičních fondů, podporuje pedagogy mateřských a základních škol v jejich snaze rozvíjet čtenářskou, matematickou a digitální gramotnost dětí a žáků. Jeho realizaci zajišťuje Národní ústav pro vzdělávání.  | Daniela Růžičková |
Informativní příspěvek
|
|
|
|
|
06. 11. 2017 |
3045 |
2. minikonference odborného panelu matematické gramotnosti
| Článek přináší shrnutí a ohlédnutí za příspěvky druhé minikonference odborného panelu pro matematickou gramotnost projektu Podpora práce učitelů (PPUČ), která se konala 21. listopadu 2017 v Olomouci. Setkání se zúčastnili členové týmu projektu PPUČ, zástupci projektu UP Olomouc a OU Ostrava, učitelé ze škol, akademičtí pracovníci z vysokých škol a zástupci organizací, které se dlouhodobě zabývají rozvíjením matematické gramotnosti u dětí, žáků a studentů (např. Společnost učitelů matematiky při Jednotě českých matematiků a fyziků, Česká školní inspekce).
Projekt PPUČ, financovaný z Evropských strukturálních a investičních fondů, podporuje pedagogy mateřských a základních škol v jejich snaze rozvíjet čtenářskou, matematickou a digitální gramotnost dětí a žáků. Jeho realizaci zajišťuje Národní ústav pro vzdělávání (NÚV).  | Mgr. Hana Havlínová Ph.D. |
Informativní příspěvek
|
|
|
|
|
20. 12. 2017 |
3545 |
Druhá minikonference odborného panelu digitální gramotnosti
| Článek přináší shrnutí druhé minikonference odborného panelu projektu Podpora práce učitelů (PPUČ) pro digitální gramotnost, která se konala 24. listopadu 2017 v Liberci. Setkání se zúčastnili učitelé a zástupci vedení škol z Libereckého kraje, akademičtí pracovníci a odborníci z Národního ústavu pro vzdělávání (NÚV).
Projekt PPUČ, financovaný z Evropských strukturálních a investičních fondů, podporuje pedagogy mateřských a základních škol v jejich snaze rozvíjet čtenářskou, matematickou a digitální gramotnost dětí a žáků. Jeho realizaci zajišťuje Národní ústav pro vzdělávání.  | Mgr. Michala Podrázká |
Informativní příspěvek
|
|
|
|
|
19. 01. 2018 |
2429 |
Odborný panel pro rozvoj čtenářské gramotnosti si pokládá otázky: „Kam míříme?“, „Kde jsme?“ a „Kudy dál?“
| Článek přináší ohlédnutí za druhou minikonferencí odborného panelu pro čtenářskou gramotnost systémového projektu OP VVV Podpora práce učitelů (www.gramotnostiproucitele.cz; zkráceně PPUČ). Jednání proběhlo 22. listopadu 2017 v Německé škole v Praze. Zúčastnili se ho členové řešitelského týmu projektu PPUČ, členové odborného panelu, většinou řešitelé projektů OP VVV, OP VK a nestátních neziskových organizací zabývajících se čtenářskou gramotností, pedagogičtí pracovníci z mateřských a základních škol, akademičtí pracovníci z vysokých škol, zástupci veřejných knihoven a další hosté.
Projekt podporuje pedagogické pracovníky mateřských a základních škol v jejich snaze rozvíjet čtenářskou, matematickou a digitální gramotnost dětí a žáků. Jeho realizaci zajišťuje Národní ústav pro vzdělávání (NÚV).  | Petr Koubek |
Informativní příspěvek
|
|
|
|
|
15. 02. 2018 |
4265 |
3. minikonference odborného panelu matematické gramotnosti
| Článek přináší ohlédnutí za příspěvky třetí minikonference odborného panelu pro matematickou gramotnost projektu Podpora práce učitelů (PPUČ), který se konal 5. dubna 2018 v Pardubicích. Setkání se zúčastnili členové odborného panelu pro matematickou gramotnost, který působí v rámci projektu PPUČ, pracovníci a oboroví didaktici, kteří jsou do projektu PPUČ zapojeni, akademičtí pracovníci a učitelé ze škol, zástupci organizací, které se dlouhodobě zabývají rozvíjením matematické gramotnosti u dětí a žáků (Česká školní inspekce, Národní institut dalšího vzdělávání, Společnost učitelů matematiky při Jednotě českých matematiků a fyziků).
Projekt PPUČ, financovaný z Evropských strukturálních a investičních fondů, podporuje pedagogy mateřských a základních škol v jejich snaze rozvíjet čtenářskou, matematickou a digitální gramotnost dětí a žáků. Jeho realizaci zajišťuje Národní ústav pro vzdělávání (NÚV).
 | Mgr. Hana Havlínová, Ph.D. |
Informativní příspěvek
|
|
|
|
|
26. 04. 2018 |
3472 |
Třetí minikonference odborného panelu čtenářské gramotnosti PPUČ
| Pardubice. Třetí minikonference odborného panelu čtenářské a pisatelské gramotnosti proběhla v pátek 13. dubna na děkanátu fakulty elektrotechniky a informatiky Pardubické univerzity. Zúčastnilo se jí přes padesát odborníků na dětské čtení a rozvoj čtenářské gramotnosti z celé ČR. Mezi odborníky z nejpovolanějších považujeme samozřejmě také učitele pilotních škol našeho projektu. Tématem bylo, zda se dostatečně relevantně zabýváme tím, co dítě prožívá, když čte.
Projekt PPUČ, financovaný z Evropských strukturálních a investičních fondů, podporuje pedagogy mateřských a základních škol v jejich snaze rozvíjet čtenářskou, matematickou a digitální gramotnost dětí a žáků. Jeho realizaci zajišťuje Národní ústav pro vzdělávání (NÚV).  | Petr Koubek |
Informativní příspěvek
|
|
|
|
|
02. 05. 2018 |
4576 |
Třetí setkání odborného panelu k digitální gramotnosti a informatickému myšlení projektu NÚV Podpora práce učitelů
| Dne 22. června 2018 se na Univerzitě Hradec Králové uskutečnila třetí minikonference digitální gramotnosti. Cílem této minikonference bylo prodiskutovat a ujasnit si rozdíl mezi digitální gramotností a informatickým myšlením.
Projekt PPUČ, financovaný z Evropských strukturálních a investičních fondů, podporuje pedagogy mateřských a základních škol v jejich snaze rozvíjet čtenářskou, matematickou a digitální gramotnost dětí a žáků. Jeho realizaci zajišťuje Národní ústav pro vzdělávání.  | Michala Podrázká |
Informativní příspěvek
|
|
|
|
|
18. 07. 2018 |
2460 |
Čtvrtá minikonference odborného panelu digitální gramotnosti
| V úterý 30. října 2018 proběhla ve Středisku služeb školám v Brně čtvrtá minikonference odborného panelu digitální gramotnosti projektu Podpora práce učitelů. Cílem této minikonference bylo sdílení příkladů dobré praxe ve školách, které rozvíjejí digitální gramotnost průřezově.
Projekt PPUČ, financovaný z Evropských strukturálních a investičních fondů, podporuje pedagogy mateřských a základních škol v jejich snaze rozvíjet čtenářskou, matematickou a digitální gramotnost dětí a žáků. Jeho realizaci zajišťuje Národní ústav pro vzdělávání.  | Eva Fanfulová |
Informativní příspěvek
|
|
|
|
|
13. 11. 2018 |
3921 |