Metodický portál RVP.CZ prochází změnami. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
RSS Titulka > Modul články > Články s klíčovým slovem "ochrana zdraví"

Zobrazit na úvodní stránce článků

RSS Titulka > Modul články > Články s klíčovým slovem "ochrana zdraví"

Seřadit dle: Datum publikace, Nejnovější
Podle názvu:
Podle autora:
Počet komentářů:
Datum publikace:
Počet zobrazení:

TIO a mobil

Předškolní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Příběh nabízí možnost otevřít s dětmi téma využívání i zneužívání moderních technologií v každodenním životě, ochrany zdraví, bezpečnosti a etiky v digitálním prostředí. Činnosti vám mohou zpestřit komiks a dějové karty. Projekt PPUČ, financovaný z Evropských strukturálních a investičních fondů, podporuje pedagogy mateřských a základních škol v jejich snaze rozvíjet čtenářskou, matematickou a digitální gramotnost dětí a žáků. Jeho realizaci zajišťuje Národní pedagogický institut České republiky (NPI ČR).
Autor Jitka Severinová

Zachraňme Otesánka!

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
zkušenost
Článek popisuje tematický výukový blok na téma Zdravá výživa, vhodný k realizaci v 1. ročníku ZŠ v časovém rozsahu 2 hodin. Může být zařazen ještě v předčtenářském období.
Autor Mgr. Pavlína Beránková

Metodické doporučení k bezpečnosti dětí, žáků a studentů ve školách a školských zařízeních - Minimální standard bezpečnosti

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek
Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy jako jedno z opatření, přijatých na základě úkolu ze 40. schůze Vlády České republiky ze dne 15. října 2014 a na základě Usnesení vlády č. 1015 ze dne 8. prosince 2014 vydává Minimální standard bezpečnosti, který je metodickým doporučením k zajištění bezpečnosti a ochrany zdraví dětí, žáků a studentů v budovách škol a školských zařízení a v areálech škol a školských zařízení k nim náležejících.
Autor MŠMT

Lidské tělo, zdraví, nemoc, úraz v 1. a 2. ročníku

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Článek popisuje tematický výukový blok na téma Lidské tělo vhodný k realizaci v 1. nebo 2. ročníku ZŠ v časovém rozsahu 2 hodin.
Autor Dagmar Andrlová

Hygiena v informatice

Gymnaziální vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Hygiena má ve vztahu k ICT stále větší význam a řadu překvapivých významů – od hygieny práce, která má zajistit kvalitní zdravotní podmínky přes psychologickou stránku až po organizaci dat a jejich ochranu. Tam všude se tato disciplína projevuje.
Autor Jana Vaňková

Podpora a ochrana zdraví žáků v kontextu RVP ZV

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek
V roce 2009 pořádal Státní zdravotní ústav semináře k podpoře a ochraně zdraví – Moduly podpory zdraví. Semináře byly primárně určeny pro vysokoškolsky a středoškolsky vzdělané zdravotnické pracovníky pracující v poradnách podpory zdraví. Účastníci seminářů měli možnost dozvědět se o výsledcích nejnovějších výzkumů z oblasti zdraví, prevence nemocí a úrazů v ČR.
Autor Monika Sopková

Tmavomodrý svět aneb Jak „vidí“ svět nevidomí

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
blok hodin
Seznámení se světem nevidomých „zevnitř i zvenku“ – prožitek – jaké to je nevidět, jak jim můžeme pomoci. Hry a aktivity zaměřené na "osahání" prostředí všemi možnými smysly kromě zraku, v druhé půli beseda s nevidomým, který přišel i s vodícím psem a instruktorkou rehabilitace a rekvalifikace nevidomých.
Autor Jana Dočkalová

Bezpečnost a ochrana zdraví dětí v mateřské škole

Předškolní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Autorka článku představuje obsah semináře určeného pro ředitelky MŠ z regionu Mladá Boleslav. Seminář byl zaměřen na oblast bezpečnosti a ochrany zdraví dětí v MŠ.
Autor Zdeňka Drahokoupilová

Doprava v našem městě

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
krátkodobý
Charakteristika a cíle integrovaného bloku: V příspěvku je vzdělávací nabídka propojena dvěma tématy: téma vztahující se ke koncepci práce MŠ (regionální výchova) a téma k integrovanému bloku - doprava. Obsahově pestrý projekt zahrnuje širokou nabídku herních i didakticky zaměřených intelektových a praktických činností, které se opírají o přímé zážitky dětí. Výrazným kladem je uplatnění situačního učení.
Očekávané výstupy: dodržovat dohodnutá pravidla, chránit své zdraví (přecházení silnice, jízda na koloběžkách, kole)
Předpokládaný časový rozsah: 2 týdny
Věková skupina: 4 - 6 let
Autor Věra Stehlíková
Celkem: 9