Při pohledu z okna během mrazivého dne možná zapochybujeme o tom, že se v lesní mateřské škole skutečně můžeme řídit zásadou „venku za každého počasí.” Být s dětmi v lese plném rozmáčeného sněhu smíšeného s blátem nebo za suchého mrazu spojeného s větrem je jistě náročné, ale nikoli nemožné. Je třeba věnovat pozornost dvěma zásadním podmínkám: dobrému oblečení a dostatku pohybu.
V první části dvoudílného seriálu představuji dětem neobvyklý příběh o oblečení dvou dětí – Amálky a Matouška. Děti oblečení třídí podle ročních období; vytváří skutečné makety postav dětí, které oblékají; skládají puzzle nebo procvičují sluchovou paměť.
V druhá části dvoudílného seriálu děti dále pracují s příběhem o oblečení, porovnávají jednotlivé kusy oblečení, procvičují zrakovou paměť i sluchové rozlišování; osvojují si grafomotorické prvky, kterými oblečení zdobí.
Výuka je zaměřena na prohlubování znalostí slovní zásoby a osvojování dovednosti vyjadřovat preference. Práce probíhá za použití DVD (motivace), interaktivního cvičení na Internetu, poslechového cvičení a vlastnoručně vyrobených oblékacích panenek.