Název materiálu | Anotace | Autor | Typ příspěvku | O jazyce | Hodnocení | Komentáře | Publikováno | Zobrazení |
| | rvp.cz | uživatelé | |
---|
Základní informace o projektu na podporu demokracie ve školách (1. díl)
| Tento text je úvodním článkem seriálu o tom, jak podporovat demokracii na školách. Příspěvek krátce popisuje projekt Pokusné ověřování občanského vzdělávání – co to bylo, jaký byl smysl a jaké typy výstupů vznikly. Na příspěvek navazují další články, které se věnují praktickým a ověřeným tipům pro fungování žákovských parlamentů a dalším možnostem, jak realizovat občanské vzdělávání na školách.  | Mgr. Alena Hesová |
Informativní příspěvek
|
|
|
|
|
02. 04. 2019 |
3457 |
Vznik a historický vývoj Evropské unie
| Tento vzdělávací modul se zaměřuje na představení a vysvětlení skutečností, které vedly ke vzniku EU a podílely se na jejím dalším vývoji.  | Zastoupení Evropské komise v ČR |
Praktický příspěvek inspirace
|
|
|
|
|
20. 11. 2013 |
7126 |
Volby do Evropského parlamentu
| V tomto výukovém modulu se účastníci dozvídají o funkci a roli Evropského parlamentu (EP) v Evropské unii (EU).  | Zastoupení Evropské komise v ČR |
Praktický příspěvek inspirace
|
|
|
|
|
19. 05. 2014 |
5696 |
Sociální aspekty Evropské unie
| Vzdělávací cíle z této oblasti se zaměřují na to, aby studenti byli schopni identifikovat EU nejen jako hospodářský projekt, ale i jako projekt, který usiluje o boj proti sociálnímu vyloučení a diskriminaci, podporu spravedlnosti, vymýcení chudoby apod.  | Zastoupení Evropské komise v ČR |
Praktický příspěvek inspirace
|
|
|
|
|
05. 12. 2013 |
7090 |
Shrnutí klíčových zjištění a doporučení projektu na podporu demokracie ve školách (10. díl)
| Tento článek uzavírá celý seriál o tom, jak podporovat demokracii ve školách. Ve stručnosti shrnuje klíčová zjištění ve vztahu k základním otázkám, kterými se projekt Pokusného ověřování občanského vzdělávání ve školách zabýval, a představuje jeho klíčová doporučení.  | Ondřej Horák |
Informativní příspěvek
|
|
|
|
|
22. 07. 2019 |
2598 |
Rozšiřování Evropské unie
| Tato oblast obsahuje vzdělávací cíle zaměřené na představení procesu a možnosti rozšiřování EU.  | Zastoupení Evropské komise v ČR |
Praktický příspěvek inspirace
|
|
|
|
|
10. 12. 2013 |
7548 |
Občanský průkaz 4.0 – Vzdělávací programy pro středoškolské učitele občanské nauky a ZSV
| V rámci projektu Občanský průkaz 4.0 vznikají vzdělávací programy pro středoškolské učitele (zejména občanské nauky a ZSV). Tvůrci těchto programů je koncipovali především jako budoucí programy pro DVPP, proto je kterákoli instituce poskytující DVPP může volně využít a nechat si je akreditovat jako svůj program v rámci DVPP. V přílohách jsou první čtyři vzdělávací programy.  | Jan Vybíral |
Informativní příspěvek
|
|
|
|
|
20. 11. 2019 |
1115 |
Občanem v EU
| Tato oblast obsahuje vzdělávací cíle podněcující žáky k porozumění významu aktivity a angažovanosti občana při snaze ovlivňovat dění v EU.  | Zastoupení Evropské komise v ČR |
Praktický příspěvek inspirace
|
|
|
|
|
17. 12. 2013 |
6876 |
Jakým způsobem účinně realizovat občanské vzdělávání ve školách? (7. díl)
| Tento článek je součástí seriálu o tom, jak podporovat demokracii ve školách. Tentokrát se budeme věnovat novému přístupu, který jsme testovali, a to vytvoření jakéhosi koordinátora občanského vzdělávání ve školách. Aby zavedení této role do škol mělo skutečný dopad a pomáhalo účinně realizovat občanské vzdělávání, představíme si podmínky a doporučení, která to mohou ovlivnit.  | Terezie Vávrová |
Informativní příspěvek
|
|
|
|
|
29. 04. 2019 |
2582 |
Jakým překážkám čelí občanské vzdělávání ve škole? A co se osvědčilo při jejich překonávání? (8. díl)
| Tento článek je součástí seriálu o tom, jak podporovat demokracii ve školách. Tentokrát se budeme věnovat novému přístupu, který jsme testovali, a to vytvoření jakéhosi koordinátora občanského vzdělávání ve školách. Navážeme na předchozí článek o podmínkách zavedení této role do škol a představíme si, na jaké překážky učitelé při realizaci občanskovzdělávacích aktivit ve školách narážejí. A jak je překonávat.  | Terezie Vávrová |
Informativní příspěvek
|
|
|
|
|
10. 05. 2019 |
2137 |