Pozor! Jste na staveništi. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
RSS Titulka > Modul články > Články s klíčovým slovem "občanské vzdělávání"

Zobrazit na úvodní stránce článků

RSS Titulka > Modul články > Články s klíčovým slovem "občanské vzdělávání"


Seřadit dle: Podle názvu, Sestupně
Podle názvu:
Podle autora:
Počet komentářů:
Datum publikace:
Počet zobrazení:

Základní informace o projektu na podporu demokracie ve školách (1. díl)

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek
Tento text je úvodním článkem seriálu o tom, jak podporovat demokracii na školách. Příspěvek krátce popisuje projekt Pokusné ověřování občanského vzdělávání – co to bylo, jaký byl smysl a jaké typy výstupů vznikly. Na příspěvek navazují další články, které se věnují praktickým a ověřeným tipům pro fungování žákovských parlamentů a dalším možnostem, jak realizovat občanské vzdělávání na školách.
Autor Mgr. Alena Hesová

Vznik a historický vývoj Evropské unie

Gymnaziální vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Tento vzdělávací modul se zaměřuje na představení a vysvětlení skutečností, které vedly ke vzniku EU a podílely se na jejím dalším vývoji.
Autor Zastoupení Evropské komise v ČR

Volby do Evropského parlamentu

Gymnaziální vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
V tomto výukovém modulu se účastníci dozvídají o funkci a roli Evropského parlamentu (EP) v Evropské unii (EU).
Autor Zastoupení Evropské komise v ČR

Sociální aspekty Evropské unie

Gymnaziální vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Vzdělávací cíle z této oblasti se zaměřují na to, aby studenti byli schopni identifikovat EU nejen jako hospodářský projekt, ale i jako projekt, který usiluje o boj proti sociálnímu vyloučení a diskriminaci, podporu spravedlnosti, vymýcení chudoby apod.
Autor Zastoupení Evropské komise v ČR

Shrnutí klíčových zjištění a doporučení projektu na podporu demokracie ve školách (10. díl)

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek
Tento článek uzavírá celý seriál o tom, jak podporovat demokracii ve školách. Ve stručnosti shrnuje klíčová zjištění ve vztahu k základním otázkám, kterými se projekt Pokusného ověřování občanského vzdělávání ve školách zabýval, a představuje jeho klíčová doporučení.
Autor Ondřej Horák

Rozšiřování Evropské unie

Gymnaziální vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Tato oblast obsahuje vzdělávací cíle zaměřené na představení procesu a možnosti rozšiřování EU.
Autor Zastoupení Evropské komise v ČR

Občanský průkaz 4.0 – Vzdělávací programy pro středoškolské učitele občanské nauky a ZSV

Gymnaziální vzdělávání
Informativní příspěvek
V rámci projektu Občanský průkaz 4.0 vznikají vzdělávací programy pro středoškolské učitele (zejména občanské nauky a ZSV). Tvůrci těchto programů je koncipovali především jako budoucí programy pro DVPP, proto je kterákoli instituce poskytující DVPP může volně využít a nechat si je akreditovat jako svůj program v rámci DVPP. V přílohách jsou první čtyři vzdělávací programy.
Autor Jan Vybíral

Občanem v EU

Gymnaziální vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Tato oblast obsahuje vzdělávací cíle podněcující žáky k porozumění významu aktivity a angažovanosti občana při snaze ovlivňovat dění v EU.
Autor Zastoupení Evropské komise v ČR

Jakým způsobem účinně realizovat občanské vzdělávání ve školách? (7. díl)

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek
Tento článek je součástí seriálu o tom, jak podporovat demokracii ve školách. Tentokrát se budeme věnovat novému přístupu, který jsme testovali, a to vytvoření jakéhosi koordinátora občanského vzdělávání ve školách. Aby zavedení této role do škol mělo skutečný dopad a pomáhalo účinně realizovat občanské vzdělávání, představíme si podmínky a doporučení, která to mohou ovlivnit.
Autor Terezie Vávrová

Jakým překážkám čelí občanské vzdělávání ve škole? A co se osvědčilo při jejich překonávání? (8. díl)

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek
Tento článek je součástí seriálu o tom, jak podporovat demokracii ve školách. Tentokrát se budeme věnovat novému přístupu, který jsme testovali, a to vytvoření jakéhosi koordinátora občanského vzdělávání ve školách. Navážeme na předchozí článek o podmínkách zavedení této role do škol a představíme si, na jaké překážky učitelé při realizaci občanskovzdělávacích aktivit ve školách narážejí. A jak je překonávat.
Autor Terezie Vávrová
Celkem: 21