Metodický portál RVP.CZ prochází změnami. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
RSS Titulka > Modul články > Články s klíčovým slovem "nerovnosti"

Zobrazit na úvodní stránce článků

RSS Titulka > Modul články > Články s klíčovým slovem "nerovnosti"

Seřadit dle: Datum publikace, Nejnovější
Podle názvu:
Podle autora:
Počet komentářů:
Datum publikace:
Počet zobrazení:

Jak se stát spravedlivějším učitelem

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek

Článek je součástí učitelského Spomocnika na adrese https://spomocnik.rvp.cz.

Zpráva o MOOC kurzu edX, který byl vytvořen v MIT Teaching Systems Lab a který se snaží posunout učitele směrem k lepšímu poznání mimoškolního života hlavně znevýhodněných žáků za účelem zlepšení jejich vztahu ke škole a k učení.
Autor Bořivoj Brdička

Nezdařená disrupce podle Reicha

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek

Článek je součástí učitelského Spomocnika na adrese https://spomocnik.rvp.cz.

Informace o nové knize známého vědce MIT Justina Reicha, v níž vysvětluje svůj postoj k opakovaně se vyskytujícím mediálně zajímavým zprávám o skokové transformaci školství díky využití technologií.
Autor Bořivoj Brdička

Mezinárodní výzkum digitálních dovedností žáků ICILS 2018

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek

Článek je součástí učitelského Spomocnika na adrese https://spomocnik.rvp.cz.

Šetření počítačové a informační gramotnosti ICILS zveřejnilo výsledky druhého ročníku tohoto mezinárodního srovnání. Tentokráte se navíc zjišťovala i úroveň informatického myšlení žáků. Jak dopadli čeští žáci, jsme se bohužel nedozvěděli.
Autor Ondřej Neumajer

Druháci a matematika I. Opakování čísel do 20

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Článek je metodickým průvodcem pro učitele k digitálním učebním materiálům (prezentace, pracovní listy) Druháci a matematika, Opakování čísel do 20, které jsou prvním tématem kolekce Druháci a matematika. Je změřeno na opakování a prohloubení numerace v oboru přirozených čísel do 20. Prohloubením jsou zde složené nerovnice (5 < n < 13), vztah o n více (méně). Žáci pracují s příslušnými pracovními listy, drobným materiálem – dvoubarevnými knoflíky, mřížkou, hrací dráhou (viz příloha), popř. hracími kostkami a figurkami.
Autor Marie Janků

Prvňáci a matematika IX. Číslo 8

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Článek je metodickým průvodcem pro učitele k DUM (prezentace, pracovní listy) Prvňáci a matematika IX, Číslo 8, který je devátým tématem kolekce Prvňáci a matematika. Je zde naznačen postup seznamování žáků s číslem 8 - numerace, sčítání a odčítání a popis činností při práci s uvedenými učebními materiály.
Autor Marie Janků

Prvňáci a matematika VII. Číslo 0

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Článek je metodickým průvodcem pro učitele k digitálním učebním materiálům (prezentace, pracovní listy) Prvňáci a matematika, Číslo 0, který je sedmým tématem kolekce Prvňáci a matematika. Cílem tohoto příspěvku je poskytnout učitelům a dalším zájemcům metodický postup při seznamování žáků s číslem 0, a to numerace, sčítání a odčítání a popis činností při práci s uvedenými učebními materiály.
Autor Marie Janků

Prvňáci a matematika XI. Číslo 10

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Článek je metodickým průvodcem pro učitele k digitálním učebním materiálům (prezentace, pracovní listy) Prvňáci a matematika, Číslo 10, které jsou jedenáctým tématem kolekce Prvňáci a matematika. Je zde naznačen postup seznamování žáků s číslem 10 - numerace, sčítání a odčítání a popis činností při práci s uvedenými učebními materiály.
Autor Marie Janků

Prvňáci a matematika X. Číslo 9

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Článek je metodickým průvodcem pro učitele k digitálním učebním materiálům (prezentace, pracovní listy) Prvňáci a matematika, Číslo 9, které jsou desátým tématem kolekce Prvňáci a matematika. Je zde naznačen postup seznamování žáků s číslem 9: numerace, sčítání a odčítání a popis činností při práci s uvedenými učebními materiály.
Autor Marie Janků

Prvňáci a matematika XII. Čísla 0 až 20

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Článek je metodickým průvodcem pro učitele k digitálním učebním materiálům (prezentace, pracovní listy) Prvňáci a matematika, Čísla 0 až 20, které jsou dvanáctým tématem kolekce Prvňáci a matematika. Je zde naznačen postup při seznamování žáků s čísly 0 až 20. Numerace přirozených čísel do 20 je zaměřena na počítání po jedné, čtení, psaní, znázorňování čísel 11 až 20, porovnávání čísel (<, >, =), přirozené uspořádání čísel 0 až 20, nerovnice, rozklad čísel 11 až 20 na desítku a jednotky a řešení aplikačních úloh pomocí nerovnic.
Autor Marie Janků

Prvňáci a matematika VI. Číslo 6

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Článek je metodickým průvodcem pro učitele k digitálním učebním materiálům (prezentace, pracovní listy) Prvňáci a matematika, počítáme do 6, které jsou šestým tématem kolekce Prvňáci a matematika. Cílem tohoto příspěvku je poskytnout učitelům a dalším zájemcům metodický postup při seznamování žáků s číslem 6, a to numerace, sčítání a odčítání a popis činností při práci s uvedenými učebními materiály.
Autor PaedDr. Marie Janků
Celkem: 12