Metodický portál RVP.CZ prochází změnami. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
RSS Titulka > Modul články > Články s klíčovým slovem "nerovnice"

Zobrazit na úvodní stránce článků

RSS Titulka > Modul články > Články s klíčovým slovem "nerovnice"

Seřadit dle: Datum publikace, Nejnovější
Podle názvu:
Podle autora:
Počet komentářů:
Datum publikace:
Počet zobrazení:

Druháci a matematika VII. Násobení a dělení

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
zkušenost
Tento materiál navazuje na téma Opakujeme sčítání, odčítání do 20 s přechodem přes základ kolekce Druháci a matematika. Je zaměřen na seznámení žáků s operací násobení a dělení.
Autor Marie Janků

Druháci a matematika I. Opakování čísel do 20

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Článek je metodickým průvodcem pro učitele k digitálním učebním materiálům (prezentace, pracovní listy) Druháci a matematika, Opakování čísel do 20, které jsou prvním tématem kolekce Druháci a matematika. Je změřeno na opakování a prohloubení numerace v oboru přirozených čísel do 20. Prohloubením jsou zde složené nerovnice (5 < n < 13), vztah o n více (méně). Žáci pracují s příslušnými pracovními listy, drobným materiálem – dvoubarevnými knoflíky, mřížkou, hrací dráhou (viz příloha), popř. hracími kostkami a figurkami.
Autor Marie Janků

Prvňáci a matematika XI. Číslo 10

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Článek je metodickým průvodcem pro učitele k digitálním učebním materiálům (prezentace, pracovní listy) Prvňáci a matematika, Číslo 10, které jsou jedenáctým tématem kolekce Prvňáci a matematika. Je zde naznačen postup seznamování žáků s číslem 10 - numerace, sčítání a odčítání a popis činností při práci s uvedenými učebními materiály.
Autor Marie Janků

Prvňáci a matematika X. Číslo 9

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Článek je metodickým průvodcem pro učitele k digitálním učebním materiálům (prezentace, pracovní listy) Prvňáci a matematika, Číslo 9, které jsou desátým tématem kolekce Prvňáci a matematika. Je zde naznačen postup seznamování žáků s číslem 9: numerace, sčítání a odčítání a popis činností při práci s uvedenými učebními materiály.
Autor Marie Janků

Prvňáci a matematika XII. Čísla 0 až 20

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Článek je metodickým průvodcem pro učitele k digitálním učebním materiálům (prezentace, pracovní listy) Prvňáci a matematika, Čísla 0 až 20, které jsou dvanáctým tématem kolekce Prvňáci a matematika. Je zde naznačen postup při seznamování žáků s čísly 0 až 20. Numerace přirozených čísel do 20 je zaměřena na počítání po jedné, čtení, psaní, znázorňování čísel 11 až 20, porovnávání čísel (<, >, =), přirozené uspořádání čísel 0 až 20, nerovnice, rozklad čísel 11 až 20 na desítku a jednotky a řešení aplikačních úloh pomocí nerovnic.
Autor Marie Janků

Prvňáci a matematika VIII. Číslo 7

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Článek je metodickým průvodcem pro učitele k digitálním učebním materiálům (prezentace, pracovní listy) Prvňáci a matematika, Číslo 7, který je osmým tématem kolekce Prvňáci a matematika. Je zde naznačen postup seznamování žáků s číslem 7, a to numerace, sčítání a odčítání a popis činností při práci s uvedenými učebními materiály.
Autor Marie Janků

Prvňáci a matematika V. Číslo 5

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Článek je metodickým průvodcem pro učitele ke stejnojmennému materiálu, tj. Prvňáci a matematika – počítáme do 5 (v podobě prezentace a pracovního listu), uveřejněnému v sekci DUM (digitální učební materiály), který je pátým tématem kolekce Prvňáci a matematika. Cílem tohoto příspěvku je poskytnout učitelům a dalším zájemcům metodický rozbor této problematiky (seznamování žáků s číslem 5, tj. numerace, sčítání a odčítání v oboru přirozených čísel do 5) v propojení s praktickým materiálem.
Autor Marie Janků

Prvňáci a matematika III. Sčítáme, odčítáme

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Článek je metodickým průvodcem pro učitele ke stejnojmennému materiálu, tj. Prvňáci a matematika – sčítáme, odčítíme (v podobě prezentace a pracovního listu), uveřejněnému v sekci DUM (digitální učební materiály), který je třetím tématem kolekce Prvňáci a matematika. Cílem tohoto příspěvku je poskytnout učitelům a dalším zájemcům metodický rozbor seznamování žáků se sčítáním a odčítáním v propojení s praktickým materiálem.
Autor Marie Janků

Virtuální hospitace - Matematika a její aplikace: Procvičování rovnic a nerovnic

Gymnaziální vzdělávání
Praktický příspěvek
zkušenost
Po probrání jednotlivých druhů rovnic a nerovnic je třeba utřídit a upevnit získané znalosti, aplikovat je v různých úlohách. Také je třeba se cvičit v komunikaci a rozvíjet vyjadřovací schopnosti. Umí žáci kontrolovat a hodnotit svou práci?
Autor Mgr. Ivana Hotová

Řešení rovnic a nerovnic s absolutními hodnotami – jednoduše a s úsměvem

Gymnaziální vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
uč.hodina
Zkušenosti s výukou učiva o řešení lineárních rovnic a nerovnic s absolutními hodnotami. Využití znaménkové metody při řešení tohoto typu nerovnic.
Autor Václav Zemek
Celkem: 10