Metodický portál RVP.CZ prochází změnami. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
RSS Titulka > Modul články > Články s klíčovým slovem "nadaní"

Zobrazit na úvodní stránce článků

RSS Titulka > Modul články > Články s klíčovým slovem "nadaní"

Seřadit dle: Hodnocení uživatelů, Nejlépe hodnocené
Podle názvu:
Podle autora:
Počet komentářů:
Datum publikace:
Počet zobrazení:

Herní klub rodičů a dětí při MŠ

Předškolní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Článek přináší náhled do činnosti herního klubu rodičů a dětí při MŠ. Tyto kluby vznikají za pomoci Mensy ČR ve školách všech úrovní. Jejich cílem je podpora nadaných dětí ve školách a podpora rozvoje rozumových dovedností prostřednictvím logických, strategických a jiných společenských her specializovaných na tuto oblast.
Autor Marie Čermáková

Byla to paráda

Neformální vzdělávání
Informativní příspěvek

Olympiáda v českém jazyce je skvělá akce s dlouholetou tradicí. To potvrzuje i následující článek, který rovněž přináší ukázky nejzajímavějších prací.

Autor Jiří Zajíc

Kolik K má správný žák?

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Článek se zabývá problematikou tvořivého myšlení žáků a jeho podporou.
Autor Blanka Rozehnalová

Specifika vztahů nadaných dětí s jejich vrstevníky a význam těchto vztahů pro sociální vývoj

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Nadané dítě se často nevyvíjí rovnoměrně ve všech oblastech, je však důležité jej podporovat ve všestranném rozvoji. Sociální vývoj a jeho průběh dítě ovlivní na celý život. Článek popisuje, v čem mohou být vztahy nadaného dítěte s jeho vrstevníky specifické. Článek pracuje s termínem nadání i jako se sociálním handicapem, jak bývá někdy nadaným dítětem nezařazeným do kolektivu vnímáno, a zdůrazňuje význam sebepojetí nadaného dítěte s ohledem na to, jak naloží s vlastním talentem. Článek také zdůrazňuje význam rozvoje určitých klíčových kompetencí (sociální, komunikativní, personální) a význam tohoto rozvoje pro budoucí život.
Autor Lucie Hrdličková

Vzdělávat nestačí aneb proč rozvíjet jedinečnost

Předškolní vzdělávání
Informativní příspěvek
Věříte, že každý člověk má jedinečný talent? Pokud ano, další otázka zní, co s ním. Praktickou odpověď chce přinést konference „Podpora potenciálu – jedinečnost jako základ úspěchu“, která proběhne 29. září 2015 v aule Novojičínského vzdělávacího centra. Ve spolupráci s organizací Průvodce změnou, s.r.o., ji pořádají sdružení Proficio a Eduwork. Pozvána je na ni řada zajímavých odborníků od nás i ze zahraničí.
Autor Lucie Hrdličková

Proč se starat o nadané a kolik jich vlastně je

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek
Nadaní nejsou homogenní skupina. Nejsou ani jen bezproblémoví, ani jen k životu nepoužitelní géniové, i když bychom jich pár z obou zmíněných skupin našli.
Autor Eva Vondráková

Nadaní žáci na gymnáziu a matematika 7. část

Gymnaziální vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
uč.hodina
Spojitost mezi náměty k výuce matematiky, které byly zveřejněny před mnoha lety, s pojetím vzdělávání v Rámcovém vzdělávacím programu pro gymnázia.
Autor Emil Calda

Výzkum nadaných dětí v předškolním věku (metodika, shrnutí zjištění a závěry)

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Včasná diagnostika mimořádně nadaných dětí a žáků byla předmětem výzkumného šetření, s jehož některými výsledky seznamuje série článků. Úvodní text obsahuje kromě charakteristiky, popisu vzorku a metodiky především shrnutí zjištění a závěry.
Autor David Heider

Nadané dítě a vrstevníci

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Příspěvek se věnuje výzkumné kategorii sledující vztahy nadaného dítěte a vrstevníků a také problematice tzv. dvojí výjimečnosti nadaných.
Autor David Heider

Co s nadanými žáky?

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Příspěvek se vztahuje k tematické zprávě ČŠI "Umí školy pracovat s nadanými žáky?" ze srpna 2008.
Autor Jana Hrubá
Celkem: 22