Metodický portál RVP.CZ prochází změnami. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
RSS Titulka > Modul články > Články s klíčovým slovem "nadaní"

Zobrazit na úvodní stránce článků

RSS Titulka > Modul články > Články s klíčovým slovem "nadaní"

Seřadit dle: Podle názvu, Sestupně
Podle názvu:
Podle autora:
Počet komentářů:
Datum publikace:
Počet zobrazení:

Vzdělávat nestačí aneb proč rozvíjet jedinečnost

Předškolní vzdělávání
Informativní příspěvek
Věříte, že každý člověk má jedinečný talent? Pokud ano, další otázka zní, co s ním. Praktickou odpověď chce přinést konference „Podpora potenciálu – jedinečnost jako základ úspěchu“, která proběhne 29. září 2015 v aule Novojičínského vzdělávacího centra. Ve spolupráci s organizací Průvodce změnou, s.r.o., ji pořádají sdružení Proficio a Eduwork. Pozvána je na ni řada zajímavých odborníků od nás i ze zahraničí.
Autor Lucie Hrdličková

Významná výročí v roce 2019 – 1. stupeň: Kam ve výuce s ním – s výročím?

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Námět na vyučovací hodinu ve vzdělávacím oboru Člověk a jeho svět na 1. stupni základní školy, která se věnuje tématu Významná výročí roku 2019. Žáci během ní získávají nejen nové poznatky o důležitých milnících naší i světové historie, ale rozvíjejí současně své schopnosti pracovat s různými typy informací, vyhledávat další potřebné a relevantní zdroje a kooperovat. Výběr aktivit poskytuje dostatečný prostor, aby každý žák ve třídě mohl prožít pocit vlastního úspěchu, a to i žák nadaný, či mimořádně nadaný.
Autor Simona Šedá

Výzkum nadaných dětí v předškolním věku (metodika, shrnutí zjištění a závěry)

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Včasná diagnostika mimořádně nadaných dětí a žáků byla předmětem výzkumného šetření, s jehož některými výsledky seznamuje série článků. Úvodní text obsahuje kromě charakteristiky, popisu vzorku a metodiky především shrnutí zjištění a závěry.
Autor David Heider

Učitel a jeho žák – 5. část – učitelka Alena Odehnalová

Gymnaziální vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Pátá část ze série článků, ve kterých sledujeme problematiku nadaných žáků jednak očima pedagogů, kteří se vzděláváním nadaných zabývají, jednak očima žáků, kteří byli svými vyučujícími za nadané označeni.
Autor Karel Tomek

Učitel a jeho žák – 3. část – žák Ondřej Pokorný

Speciální vzdělávání
Informativní příspěvek
Rozhovor s Ondřejem Pokorným, studentem třetího ročníku medicíny.
Autor Eva Zelendová

Učitel a jeho žák – 3. část – učitel i žák Jakub Fischer

Speciální vzdělávání
Informativní příspěvek
Rozhovor s Jakubem Fischerem, proděkanem pro vědu a výzkum Fakulty informatiky a statistiky VŠE v Praze.
Autor Karel Tomek

Učitel a jeho žák – 3. část - učitelka Daniela Řebíčková

Speciální vzdělávání
Informativní příspěvek
Rozhovor s dr. Danielou Řebíčkovou, bývalou ředitelkou Základní školy Uhelný trh v Praze.
Autor Eva Zelendová

Talent nejen na internetu

Neformální vzdělávání
Informativní příspěvek
Jak si stojí čeští žáci v mezinárodním srovnání? Klesá úroveň českého školství? Máme mezi žáky středních škol budoucí vědce světové úrovně? Na tyto a podobné otázky budou v rámci akce Talent nejen na internetu hledány a nabízeny odpovědi.
Autor Vojtěch Tutr

Střípky z konference „Od rozvíjení nadání k rozvoji osobnosti nadaných“

Gymnaziální vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Informace o 5. mezinárodní konferenci, která se konala u příležitosti 10. výročí vzniku Školy pro mimořádně nadané děti a Gymnázia v Bratislavě.
Autor Eva Zelendová

Specifika vztahů nadaných dětí s jejich vrstevníky a význam těchto vztahů pro sociální vývoj

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Nadané dítě se často nevyvíjí rovnoměrně ve všech oblastech, je však důležité jej podporovat ve všestranném rozvoji. Sociální vývoj a jeho průběh dítě ovlivní na celý život. Článek popisuje, v čem mohou být vztahy nadaného dítěte s jeho vrstevníky specifické. Článek pracuje s termínem nadání i jako se sociálním handicapem, jak bývá někdy nadaným dítětem nezařazeným do kolektivu vnímáno, a zdůrazňuje význam sebepojetí nadaného dítěte s ohledem na to, jak naloží s vlastním talentem. Článek také zdůrazňuje význam rozvoje určitých klíčových kompetencí (sociální, komunikativní, personální) a význam tohoto rozvoje pro budoucí život.
Autor Lucie Hrdličková
Celkem: 22