Metodický portál RVP.CZ prochází změnami. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
RSS Titulka > Modul články > Články s klíčovým slovem "nadaní"

Zobrazit na úvodní stránce článků

RSS Titulka > Modul články > Články s klíčovým slovem "nadaní"

Seřadit dle: Podle názvu, Vzestupně
Podle názvu:
Podle autora:
Počet komentářů:
Datum publikace:
Počet zobrazení:

Bude mít naše země někdy nového nobelistu?

Neformální vzdělávání
Informativní příspěvek
Článek obsahuje rozhovor s dlouholetou úspěšnou účastnici domácích i zahraničních soutěží pro studenty Hanou Pařízkovou a rozhovor s Květoslavou Stejskalovou, která je "duší" dění v Nadačním fondu Jaroslava Heyrovského.
Autor Jiří Zajíc

Byla to paráda

Neformální vzdělávání
Informativní příspěvek

Olympiáda v českém jazyce je skvělá akce s dlouholetou tradicí. To potvrzuje i následující článek, který rovněž přináší ukázky nejzajímavějších prací.

Autor Jiří Zajíc

Co s nadanými žáky?

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Příspěvek se vztahuje k tematické zprávě ČŠI "Umí školy pracovat s nadanými žáky?" ze srpna 2008.
Autor Jana Hrubá

Digitální technologie ve výuce žáků nadaných a mimořádně nadaných

Speciální vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Článek popisuje využití digitálních technologií při vzdělávání žáků nadaných a mimořádně nadaných. V úvodu popisuje fenomén nadání, projevy žáků ve škole a jejich potřeby při vzdělávání. Dále popisuje možnosti, které digitální technologie nabízí pro uspokojování těchto potřeb. Na závěr zmiňuje pozitiva a negativa, která s sebou využívání digitálních technologií u žáků nadaných a mimořádně nadaných nese.
Autor Alice Kourkzi

Herní klub rodičů a dětí při MŠ

Předškolní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Článek přináší náhled do činnosti herního klubu rodičů a dětí při MŠ. Tyto kluby vznikají za pomoci Mensy ČR ve školách všech úrovní. Jejich cílem je podpora nadaných dětí ve školách a podpora rozvoje rozumových dovedností prostřednictvím logických, strategických a jiných společenských her specializovaných na tuto oblast.
Autor Marie Čermáková

Jaké možnosti nabízí koncept mnohočetné inteligence současnému školství?

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek
V poslední době se odborná veřejnost začíná podrobněji věnovat problematice mimořádně nadaných žáků. Jedním z pohledů na toto téma je i teorie mnohočetné inteligence. Příspěvek si klade za cíl představit tento zajímavý koncept, který si postupně získává na popularitě a bezesporu nabízí inspiraci pro edukaci nadaných žáků.
Autor Alois Daněk

Kolik K má správný žák?

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Článek se zabývá problematikou tvořivého myšlení žáků a jeho podporou.
Autor Blanka Rozehnalová

Nadané dítě a vrstevníci

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Příspěvek se věnuje výzkumné kategorii sledující vztahy nadaného dítěte a vrstevníků a také problematice tzv. dvojí výjimečnosti nadaných.
Autor David Heider

Nadaní žáci na gymnáziu a matematika 7. část

Gymnaziální vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
uč.hodina
Spojitost mezi náměty k výuce matematiky, které byly zveřejněny před mnoha lety, s pojetím vzdělávání v Rámcovém vzdělávacím programu pro gymnázia.
Autor Emil Calda

Online vzdělávání mimořádně nadaných žáků – 1. část

Gymnaziální vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Klíčem k úspěchu je poskytování smysluplných činností. Pomocí heuristických metod, diskuse apod. by měl být žák veden ke kritickému myšlení.
Autor Martina Röhlichová
Celkem: 22