Metodický portál RVP.CZ prochází změnami. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
RSS Titulka > Modul články > Články s klíčovým slovem "nadaní"

Zobrazit na úvodní stránce článků

RSS Titulka > Modul články > Články s klíčovým slovem "nadaní"

Seřadit dle: Počet zobrazení, Nejvíce
Podle názvu:
Podle autora:
Počet komentářů:
Datum publikace:
Počet zobrazení:

Výzkum nadaných dětí v předškolním věku (metodika, shrnutí zjištění a závěry)

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Včasná diagnostika mimořádně nadaných dětí a žáků byla předmětem výzkumného šetření, s jehož některými výsledky seznamuje série článků. Úvodní text obsahuje kromě charakteristiky, popisu vzorku a metodiky především shrnutí zjištění a závěry.
Autor David Heider

Nadané dítě a vrstevníci

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Příspěvek se věnuje výzkumné kategorii sledující vztahy nadaného dítěte a vrstevníků a také problematice tzv. dvojí výjimečnosti nadaných.
Autor David Heider

Co s nadanými žáky?

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Příspěvek se vztahuje k tematické zprávě ČŠI "Umí školy pracovat s nadanými žáky?" ze srpna 2008.
Autor Jana Hrubá

Bude mít naše země někdy nového nobelistu?

Neformální vzdělávání
Informativní příspěvek
Článek obsahuje rozhovor s dlouholetou úspěšnou účastnici domácích i zahraničních soutěží pro studenty Hanou Pařízkovou a rozhovor s Květoslavou Stejskalovou, která je "duší" dění v Nadačním fondu Jaroslava Heyrovského.
Autor Jiří Zajíc

Učitel a jeho žák – 5. část – učitelka Alena Odehnalová

Gymnaziální vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Pátá část ze série článků, ve kterých sledujeme problematiku nadaných žáků jednak očima pedagogů, kteří se vzděláváním nadaných zabývají, jednak očima žáků, kteří byli svými vyučujícími za nadané označeni.
Autor Karel Tomek

Herní klub rodičů a dětí při MŠ

Předškolní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Článek přináší náhled do činnosti herního klubu rodičů a dětí při MŠ. Tyto kluby vznikají za pomoci Mensy ČR ve školách všech úrovní. Jejich cílem je podpora nadaných dětí ve školách a podpora rozvoje rozumových dovedností prostřednictvím logických, strategických a jiných společenských her specializovaných na tuto oblast.
Autor Marie Čermáková

Učitel a jeho žák – 3. část - učitelka Daniela Řebíčková

Speciální vzdělávání
Informativní příspěvek
Rozhovor s dr. Danielou Řebíčkovou, bývalou ředitelkou Základní školy Uhelný trh v Praze.
Autor Eva Zelendová

Specifika vztahů nadaných dětí s jejich vrstevníky a význam těchto vztahů pro sociální vývoj

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Nadané dítě se často nevyvíjí rovnoměrně ve všech oblastech, je však důležité jej podporovat ve všestranném rozvoji. Sociální vývoj a jeho průběh dítě ovlivní na celý život. Článek popisuje, v čem mohou být vztahy nadaného dítěte s jeho vrstevníky specifické. Článek pracuje s termínem nadání i jako se sociálním handicapem, jak bývá někdy nadaným dítětem nezařazeným do kolektivu vnímáno, a zdůrazňuje význam sebepojetí nadaného dítěte s ohledem na to, jak naloží s vlastním talentem. Článek také zdůrazňuje význam rozvoje určitých klíčových kompetencí (sociální, komunikativní, personální) a význam tohoto rozvoje pro budoucí život.
Autor Lucie Hrdličková

Nadaní žáci na gymnáziu a matematika 7. část

Gymnaziální vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
uč.hodina
Spojitost mezi náměty k výuce matematiky, které byly zveřejněny před mnoha lety, s pojetím vzdělávání v Rámcovém vzdělávacím programu pro gymnázia.
Autor Emil Calda

Učitel a jeho žák – 3. část – žák Ondřej Pokorný

Speciální vzdělávání
Informativní příspěvek
Rozhovor s Ondřejem Pokorným, studentem třetího ročníku medicíny.
Autor Eva Zelendová
Celkem: 22