Metodický portál RVP.CZ prochází změnami. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
RSS Titulka > Modul články > Články s klíčovým slovem "nadaní"

Zobrazit na úvodní stránce článků

RSS Titulka > Modul články > Články s klíčovým slovem "nadaní"

Seřadit dle: Počet zobrazení, Nejméně
Podle názvu:
Podle autora:
Počet komentářů:
Datum publikace:
Počet zobrazení:

Jaké možnosti nabízí koncept mnohočetné inteligence současnému školství?

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek
V poslední době se odborná veřejnost začíná podrobněji věnovat problematice mimořádně nadaných žáků. Jedním z pohledů na toto téma je i teorie mnohočetné inteligence. Příspěvek si klade za cíl představit tento zajímavý koncept, který si postupně získává na popularitě a bezesporu nabízí inspiraci pro edukaci nadaných žáků.
Autor Alois Daněk

Digitální technologie ve výuce žáků nadaných a mimořádně nadaných

Speciální vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Článek popisuje využití digitálních technologií při vzdělávání žáků nadaných a mimořádně nadaných. V úvodu popisuje fenomén nadání, projevy žáků ve škole a jejich potřeby při vzdělávání. Dále popisuje možnosti, které digitální technologie nabízí pro uspokojování těchto potřeb. Na závěr zmiňuje pozitiva a negativa, která s sebou využívání digitálních technologií u žáků nadaných a mimořádně nadaných nese.
Autor Alice Kourkzi

Významná výročí v roce 2019 – 1. stupeň: Kam ve výuce s ním – s výročím?

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Námět na vyučovací hodinu ve vzdělávacím oboru Člověk a jeho svět na 1. stupni základní školy, která se věnuje tématu Významná výročí roku 2019. Žáci během ní získávají nejen nové poznatky o důležitých milnících naší i světové historie, ale rozvíjejí současně své schopnosti pracovat s různými typy informací, vyhledávat další potřebné a relevantní zdroje a kooperovat. Výběr aktivit poskytuje dostatečný prostor, aby každý žák ve třídě mohl prožít pocit vlastního úspěchu, a to i žák nadaný, či mimořádně nadaný.
Autor Simona Šedá

Publikace o výzkumech NIDM II

Neformální vzdělávání
Informativní příspěvek

V roce 2011 vyšly zatím další dvě publikace poskytující populární zpracování výzkumů prováděných v rámci projektu NIDM Klíče pro život (a v jeho přípravné fázi). Zde je nabízíme zájemcům zdarma ke stažení.

Autor Jiří Zajíc

Talent nejen na internetu

Neformální vzdělávání
Informativní příspěvek
Jak si stojí čeští žáci v mezinárodním srovnání? Klesá úroveň českého školství? Máme mezi žáky středních škol budoucí vědce světové úrovně? Na tyto a podobné otázky budou v rámci akce Talent nejen na internetu hledány a nabízeny odpovědi.
Autor Vojtěch Tutr

Proč se starat o nadané a kolik jich vlastně je

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek
Nadaní nejsou homogenní skupina. Nejsou ani jen bezproblémoví, ani jen k životu nepoužitelní géniové, i když bychom jich pár z obou zmíněných skupin našli.
Autor Eva Vondráková

Vzdělávat nestačí aneb proč rozvíjet jedinečnost

Předškolní vzdělávání
Informativní příspěvek
Věříte, že každý člověk má jedinečný talent? Pokud ano, další otázka zní, co s ním. Praktickou odpověď chce přinést konference „Podpora potenciálu – jedinečnost jako základ úspěchu“, která proběhne 29. září 2015 v aule Novojičínského vzdělávacího centra. Ve spolupráci s organizací Průvodce změnou, s.r.o., ji pořádají sdružení Proficio a Eduwork. Pozvána je na ni řada zajímavých odborníků od nás i ze zahraničí.
Autor Lucie Hrdličková

Byla to paráda

Neformální vzdělávání
Informativní příspěvek

Olympiáda v českém jazyce je skvělá akce s dlouholetou tradicí. To potvrzuje i následující článek, který rovněž přináší ukázky nejzajímavějších prací.

Autor Jiří Zajíc

Kolik K má správný žák?

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Článek se zabývá problematikou tvořivého myšlení žáků a jeho podporou.
Autor Blanka Rozehnalová

Online vzdělávání mimořádně nadaných žáků – 1. část

Gymnaziální vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Klíčem k úspěchu je poskytování smysluplných činností. Pomocí heuristických metod, diskuse apod. by měl být žák veden ke kritickému myšlení.
Autor Martina Röhlichová
Celkem: 22