Pozor! Jste na staveništi. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
RSS Titulka > Modul články > Články s klíčovým slovem "nadaní žáci"

Zobrazit na úvodní stránce článků

RSS Titulka > Modul články > Články s klíčovým slovem "nadaní žáci"


Seřadit dle: Podle autora, Vzestupně
Podle názvu:
Podle autora:
Počet komentářů:
Datum publikace:
Počet zobrazení:

Nadaní žáci v pilotních gymnáziích

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Příspěvek obsahuje výsledky dotazníkového šetření ohledně podpory nadaných žáků v šesti pilotních gymnáziích.
Autor Eva Zelendová

Učitel a jeho žák – 1. část - učitel Karel Roháček

Gymnaziální vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Připravili jsme si pro vás několik článků, ve kterých bychom se chtěli zaměřit na problematiku nadaných žáků jednak očima pedagogů, kteří se vzděláváním nadaných zabývají, jednak očima žáků, kteří byli svými vyučujícími za nadané označeni.
Autor Eva Zelendová

Logická matematická soutěž

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
uč.hodina
Informace o vzniku a organizaci matematické soutěže v SPŠ v Novém Městě nad Metují je doplněna ukázkou soutěžního testu s uvedeným řešením úloh.
Autor Jiří Houser

Logická matematická soutěž – pokračování 1

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
uč.hodina
Dvě nová zadání soutěžního testu s uvedeným správným řešením úloh.
Autor Jiří Houser

Dělení hvězd podle spekter - HR diagram

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
uč.hodina
Příspěvek je určen všem učitelům, kteří by HR diagram nezařadili do běžné výuky, nebo pro ty, kteří rádi přibližují složité a žákům vzdálené informace analogiemi a opisy.
Autor Petr Pudivítr

Role ředitele školy v ŠVP

Odborné vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Příspěvek popisuje roli ředitele při tvorbě ŠVP, jeho odpovědnost za zpracování.
Autor Ing. Bc. Jarmila Zábranská

Učitel a jeho žák – 2. část - učitel Emil Calda

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek
Druhá část ze série článků, ve kterých sledujeme problematiku nadaných žáků jednak očima pedagogů, kteří se vzděláváním nadaných zabývají, a jednak očima žáků, kteří byli svými vyučujícími za nadané označeni.
Autor Karel Tomek

Specifika vztahů nadaných dětí s jejich vrstevníky a význam těchto vztahů pro sociální vývoj

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Nadané dítě se často nevyvíjí rovnoměrně ve všech oblastech, je však důležité jej podporovat ve všestranném rozvoji. Sociální vývoj a jeho průběh dítě ovlivní na celý život. Článek popisuje, v čem mohou být vztahy nadaného dítěte s jeho vrstevníky specifické. Článek pracuje s termínem nadání i jako se sociálním handicapem, jak bývá někdy nadaným dítětem nezařazeným do kolektivu vnímáno, a zdůrazňuje význam sebepojetí nadaného dítěte s ohledem na to, jak naloží s vlastním talentem. Článek také zdůrazňuje význam rozvoje určitých klíčových kompetencí (sociální, komunikativní, personální) a význam tohoto rozvoje pro budoucí život.
Autor Lucie Hrdličková

Časté problémové projevy nadaných dětí

Speciální vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
V článku se věnuji tématu nadání – na úvod rozlišuji pojmy „nadání“, „nadané dítě“ a „nadané chování“. Dále se věnuji nejčastějším problémovým projevům, se kterými se učitel může v průběhu výuky nadaných dětí setkat, a snažím se je představit v souvislosti se specifickými vzdělávacími potřebami nadaných dětí.
Autor Lucie Hrdličková

Hodnocení žáků ve školním vzdělávacím programu ZŠ Gajdošova I

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Hodnocení a přístup k hodnocení žáků lze považovat za jeden z ukazatelů kultury školy, která je připravena vzdělávat žáky s různou mírou nadání, žáky se speciálními vzdělávacími potřebami. Pokud chceme žáky hodnocením motivovat, dosahovat jejich osobního maxima bez vytváření jakýchkoli žebříčků, je třeba k němu přistupovat promyšleně, tvořit kritéria, která budou pro všechny spravedlivá. Jako ředitelka školy a speciální pedagožka jsem měla ve školské praxi možnost oblast hodnocení ovlivňovat. Jsem velmi ráda, že jsem měla podporu pedagogů. Těch, kteří chtěli žáky něco naučit, byli schopni dávat druhou šanci, nabízet konzultace, být partnery.
Autor Mgr. Markéta Olbertová
Celkem: 21