Metodický portál RVP.CZ prochází změnami. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
RSS Titulka > Modul články > Články s klíčovým slovem "nacismus"

Zobrazit na úvodní stránce článků

RSS Titulka > Modul články > Články s klíčovým slovem "nacismus"

Seřadit dle: Datum publikace, Nejnovější
Podle názvu:
Podle autora:
Počet komentářů:
Datum publikace:
Počet zobrazení:

Historická dílna Porozumět 20. století

Gymnaziální vzdělávání
Informativní příspěvek
Centrum pro studium demokracie a kultury (CDK) realizovalo v roce 2016 projekt Porozumět 20. století, který finančně podpořilo MŠMT. V rámci tohoto projektu CDK uspořádalo dvoudenní historickou dílnou pro učitele dějepisu a základů společenských věd na středních školách, která proběhla v říjnu 2016 v Brně a které se zúčastnilo 37 pedagogů z celé České republiky. Akce proběhla jako akreditovaný kurz DVPP. Výstupem z projektu je přiložená publikace, která nejen seznamuje s průběhem historické dílny, ale nabízí též texty vhodné pro seminární práci s žáky gymnázií.
Autor Prof. PhDr. Jiří Hanuš, Ph.D.

Jednotlivé hodiny s tématem stárnutí a mezigeneračních vztahů

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Praktický článek seriálu Mezigenerační vztahy.
Autor Mgr. Daniela Figránová

Obtížné cizinky

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Jak se z občana stane vyhnanec/uprchlík? Kdo má odpovědnost za uprchlíky a vyhnance? Má někdo povinnost se o ně postarat? Kdo podle vás?
Autor Naši nebo cizí?

Romský holocaust

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
blok hodin
Cílem aktivit je seznámit se s romským holocaustem na základě konkrétních příběhů pronásledovaných Romů, vést žáky k hlubšímu pohledu na vlastní dějiny, k sebereflexi a pokusu vcítit se do dobových postav a příběhů. Uvědomit si, že kořeny dnešních problémů v soužití Romů s majoritní společností mají z velké části kořeny v historii.
Autor Marie Palacká

Dokumenty ve výuce: Totalitarismus

Gymnaziální vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
blok hodin
Žáci pracují s výchozím dokumentem, který definuje totalitarismus, a dále s dokumenty, které stály u zrodu komunistického a fašistického totalitarismu. Žáci jednak vyhledávají informace v textu, jednak se orientují v širších souvislostech.
Autor Zdeněk Sotolář

Svědectví pamětníků

Gymnaziální vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
blok hodin
Příspěvek představuje vzorovou hodinu (například Dějepisu nebo Občanského a společenskovědního základu) s integrací průřezového tématu Multikulturní výchova. Může také sloužit jako inspirace pro hodinu samostatné MKV. Prostřednictvím konkrétních příběhů pamětníků holocaustu se žáci dozvědí o jeho příčinách a důsledcích a zasadí ho do širších souvislostí.
Autor Franca Verheijen

Holocaust Romů - práce s příběhem Jaroslava Heráka

Gymnaziální vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
blok hodin
Příspěvek představuje vzorovou hodinu (například Dějepisu nebo Občanského a společenskovědního základu) s integrací průřezového tématu Multikulturní výchova. Může také sloužit jako inspirace pro hodinu samostatné MKV. Příspěvek slouží jako úvodní část k historii holocaustu Romů na českém území na základě konkrétního případu romské rodiny a je určen žákům, kteří již mají základní informace o holocaustu.
Autor Kamila Nevludová
Celkem: 7