Metodický portál RVP.CZ prochází změnami. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
RSS Titulka > Modul články > Články s klíčovým slovem "myšlenková mapa"

Zobrazit na úvodní stránce článků

RSS Titulka > Modul články > Články s klíčovým slovem "myšlenková mapa"

Seřadit dle: Datum publikace, Nejstarší
Podle názvu:
Podle autora:
Počet komentářů:
Datum publikace:
Počet zobrazení:

Práce s myšlenkovou mapou

Předškolní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Autorka v příspěvku čtenáře seznamuje s pojmem myšlenková mapa, a to v rovině teoretické. Rovněž se dozvídáme, jak s pojmy operovat v praxi. Brainstorming má dvě fáze. V první učitelka zaznamenává vše, co ji napadne k určitému tématu. Ve druhé fázi se nápady analyzují s cílem nalézt co nejlepší řešení.
Autor Martina Kupcová

Brainstorming a myšlenkové mapy

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Článek se zabývá použitím metod brainstormingu a myšlenkové mapy při přípravě projektu. Tyto metody umožňují přehledným způsobem vizualizovat myšlenkové postupy učitele i žáků při tvorbě projektu.
Autor Zdeněk Jonák

Metoda kruhu

Předškolní vzdělávání
Teoretický příspěvek
aplikační příspěvek
Příspěvek obsahuje námět jak využívat metodu kruhu při práci s dětmi. Metoda kruhu je určena pro 5 - 6 leté děti předškolního věku.
Autor Alžběta Palatinová

Duhový strom – využití motivačních říkanek v ročním plánování na MŠ

Předškolní vzdělávání
Teoretický příspěvek
aplikační příspěvek
Seznámení s metodickým materiálem Duhový strom, který obsahuje motivační říkanky s pracovními listy, velkou myšlenkovou mapu a rozpracování ročního plánování do integrovaných bloků a tematických celků. Tento metodický materiál byl zpracován na základě zkušeností přímé práce v konkrétní třídě MŠ. Je ukázkou konkrétního zpracování třídního vzdělávacího programu, sestaveného na základě utváření konkrétních dovedností u dětí předškolního věku.
Autor Marie Čermáková

Jak podpořit kreativní myšlení žáků?

Gymnaziální vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Intenzivně se v poslední době mluví o tom, že by škola měla ve žácích probouzet kreativitu nebo kreativní myšlení. To se projevuje ve všech oblastech lidské činnosti – od vědy až po umění. Ač dříve těmto pojmům nebyla věnována taková pozornost, přesto bylo toto myšlení pěstováno. V článku se pokusíme ukázat některé konkrétní možnosti, jak kreativní myšlení podpořit.
Autor Bc. Monika Černá

Myšlenkové mapy v edukačním procesu

Gymnaziální vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Myšlenkové mapy představují nezanedbatelný fenomén na všech stupních vzdělávání – od základní školy až po oblast celoživotního vzdělávání. Nabízí snadný přehled problému, zisk schopnosti strukturovat své myšlení, prostor pro týmovou spolupráci nebo možnost snazšího učení. Roste o ně zájem také v komerční sféře. Nejen to jsou důvody, proč by se jimi měl pedagog zabývat.
Autor Michal Černý

Tvorba diagramů, myšlenkových map a schémat online

Gymnaziální vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Jak v tištěné, tak také v elektronické podobě je velmi důležitá tvorba diagramů, myšlenkových map a dalších schémat. V článku budou zmíněny vybrané nástroje, které je možné pro tuto činnost použít.
Autor Zuzana Černá

Time management s využitím ICT (nejen) pro učitele I.

Gymnaziální vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Dnešní doba může na řadu lidí působit velmi hektickým dojmem – času je málo, čas jsou peníze, je třeba mít vše hotovo. Učitel je postaven do situace, kdy musí během relativně krátké doby splnit velké množství úkolů. A právě s tím by mu měl pomoci time management.
Autor Zuzana Černá

Time management s využitím ICT (nejen) pro učitele II.

Gymnaziální vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Dnešní doba může na řadu lidí působit velmi hektickým dojmem – času je málo, čas jsou peníze, je třeba mít vše hotovo. Time management umožňuje efektivní nakládání s časem, dobrý pracovní výkon a současně zachování si duševního zdraví. V následujícím článku se budeme věnovat možnostem řízení času za pomoci ICT.
Autor Zuzana Černá

Aktivity pro efektivní hodiny CLILu

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Třináctá kapitola příručky Cizí jazyky napříč předměty 2. stupně ZŠ přináší vhodné druhy aktivit a úkolů pro CLIL hodinu. Stěžejní pro učitele je zamyslet se nad formulací otázek – zadáním úkolů v CLILu. Podrobněji se zde zaměříme na různé typy aktivit – pracovní listy, instrukce k zadanému textu i aktivity bez opory textu, které je vhodné do CLILových hodin zařazovat.
Autor Lenka Procházková
Celkem: 11