Metodický portál RVP.CZ prochází změnami. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
RSS Titulka > Modul články > Články s klíčovým slovem "myšlenková mapa"

Zobrazit na úvodní stránce článků

RSS Titulka > Modul články > Články s klíčovým slovem "myšlenková mapa"

Seřadit dle: Datum publikace, Nejstarší
Podle názvu:
Podle autora:
Počet komentářů:
Datum publikace:
Počet zobrazení:

Time management s využitím ICT (nejen) pro učitele II.

Gymnaziální vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Dnešní doba může na řadu lidí působit velmi hektickým dojmem – času je málo, čas jsou peníze, je třeba mít vše hotovo. Time management umožňuje efektivní nakládání s časem, dobrý pracovní výkon a současně zachování si duševního zdraví. V následujícím článku se budeme věnovat možnostem řízení času za pomoci ICT.
Autor Zuzana Černá

Aktivity pro efektivní hodiny CLILu

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Třináctá kapitola příručky Cizí jazyky napříč předměty 2. stupně ZŠ přináší vhodné druhy aktivit a úkolů pro CLIL hodinu. Stěžejní pro učitele je zamyslet se nad formulací otázek – zadáním úkolů v CLILu. Podrobněji se zde zaměříme na různé typy aktivit – pracovní listy, instrukce k zadanému textu i aktivity bez opory textu, které je vhodné do CLILových hodin zařazovat.
Autor Lenka Procházková

Potřebuji takovou školu?/Kampel mange ajsi škola?

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Článek nabízí praktická cvičení zaměřující se na čtení s porozuměním a školní motivaci.
Autor Jana Hejkrlíková

Myšlenkové (mentální) mapy

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek
Článek seznamuje čtenáře s významem, s pojetím a využitím mezipředmětově pojatých výukových aktivit pomocí metody myšlenkových (mentálních) map ve vzdělávacích oborech RVP ZV.
Autor Josef Herink

Strach/Dar

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Romská báseň od autora Emila Ciny. Součást cyklu Rozummění zaměřeného na romskou literaturu.
Autor Emil Cina

Konstrukce lekcí k tématu Mezigenerační vztahy a stárnutí v 7 otázkách a odpovědích

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Na začátku každé výuky si učitel musí odpovědět na sedm otázek – proč, koho, co, kdy, jak, za jakých podmínek a s jakými očekávanými efekty chce vyučovat. Postupně si na tyto otázky budeme odpovídat i my.
Autor M. Veverová, R. Dlouhá

Za poznáním s Kostkáčkem

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
dlouhodobý
Článek dává možnost nahlédnout do ročního třídního vzdělávacího programu pro MŠ, jež vznikl v přímé návaznosti na televizní cyklus Kostičky. Stěžejní je vytýčení cílů k jednotlivým dílům tohoto kvalitního a citlivě zpracovaného pořadu. Ilustrační přílohové fotografie ukazují, jak lze v rámci přípravy ročního plánování využít mentálních map a přímé spolupráce dětí na přípravě třídního plánování.
Autor Marie Čermáková

Využití mentálního mapování v předškolním vzdělávání

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
zkušenost
dlouhodobý
Článek se zabývá využitím mentálních map v předškolním vzdělávání. Úvodní teoretická část blíže vysvětluje pojmy související s mentálními mapami. Úvod do praktické části popisuje využití mentálních map v návaznosti na třídní plánování. Stěžejní pro praktickou část je přílohová prezentace s dokumentačními fotografiemi z přímé výchovné práce s dětmi v běžné třídě MŠ.
Autor Marie Čermáková

Využití ICT ve výuce dějepisu

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Příspěvek popisuje integraci digitálních technologií do hodin dějepisu. Je určen pro všechny ročníky druhého stupně základní školy a odpovídající ročníky víceletého gymnázia. Prostřednictvím informačních technologií si žáci osvojují, procvičují a fixují vědomosti a dovednosti vycházející z aktuální probírané látky. Žáci se učí propojovat digitální technologie s dějepisnými vědomostmi poutavou a pro ně zajímavou formou.
Autor Mgr. Lukáš Rada

„To byl rok 1968“

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
zkušenost
Cílem aktivity je představit žákům rok 1968 z různých pohledů v rámci „osudových osmiček“, které si v roce 2018 připomínáme, zároveň poukázat na aktuálnost těchto událostí a na jejich vliv na minulost i budoucnost a v neposlední řadě posílit čtenářskou, matematickou a ICT gramotnost.
Autor Mgr. Václava Korcová
Celkem: 33