Metodický portál RVP.CZ prochází změnami. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
RSS Titulka > Modul články > Články s klíčovým slovem "myšlenková mapa"

Zobrazit na úvodní stránce článků

RSS Titulka > Modul články > Články s klíčovým slovem "myšlenková mapa"

Seřadit dle: Datum publikace, Nejnovější
Podle názvu:
Podle autora:
Počet komentářů:
Datum publikace:
Počet zobrazení:

Sociální sítě jako učivo?

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Článek pojednává o zapojení tematiky sociálních médií do výuky výchovy k občanství. Uvádí stručný kontext, proč by učitelé něco takového měli dělat, nabízí aktivity, kterými by mohli začít. Součástí článku je naznačení průniku mezi sociálními sítěmi, výchovou k občanství a vybranými složkami čtenářské a digitální gramotnosti. Obsah článku vychází ze zkušeností autorky z (ne)formálního vzdělávání na základní, střední i vysoké škole. Projekt PPUČ, financovaný z Evropských strukturálních a investičních fondů, podporuje pedagogy mateřských a základních škol v jejich snaze rozvíjet čtenářskou, matematickou a digitální gramotnost dětí a žáků. Jeho realizaci zajišťuje Národní ústav pro vzdělávání.
Autor Vanda Vaníčková

iPrázdniny s učiteli 10: Můj nový školní rok v myšlenkové mapě

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek

Článek je součástí učitelského Spomocnika na adrese https://spomocnik.rvp.cz.

V desáté a poslední aktivitě prázdninové akce Virtuálního Digicentra s názvem iPrázdniny s učiteli budeme přemýšlet o novém školním roce pomocí myšlenkové mapy.
Autor Jaroslav Mašek

Významná výročí v roce 2019 – společenskovědní vzdělávání: Zdi kolem nás, zdi mezi námi

Gymnaziální vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Příspěvek přináší inspiraci pro tematickou výuku – spojuje tři významná výročí (pád Berlínské zdi, pád železné opony a vstup ČR do EU) s tématem svobody a bariér. Lekce využívá aktivizující metody jako je myšlenková mapa, názorová přímka, čtení s porozuměním, alfa box. Lekce je určena pro žáky vyšších ročníků gymnázií.
Autor Mgr. Alena Hesová

„To byl rok 1968“

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
zkušenost
Cílem aktivity je představit žákům rok 1968 z různých pohledů v rámci „osudových osmiček“, které si v roce 2018 připomínáme, zároveň poukázat na aktuálnost těchto událostí a na jejich vliv na minulost i budoucnost a v neposlední řadě posílit čtenářskou, matematickou a ICT gramotnost.
Autor Mgr. Václava Korcová

Využití ICT ve výuce dějepisu

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Příspěvek popisuje integraci digitálních technologií do hodin dějepisu. Je určen pro všechny ročníky druhého stupně základní školy a odpovídající ročníky víceletého gymnázia. Prostřednictvím informačních technologií si žáci osvojují, procvičují a fixují vědomosti a dovednosti vycházející z aktuální probírané látky. Žáci se učí propojovat digitální technologie s dějepisnými vědomostmi poutavou a pro ně zajímavou formou.
Autor Mgr. Lukáš Rada

Využití mentálního mapování v předškolním vzdělávání

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
zkušenost
dlouhodobý
Článek se zabývá využitím mentálních map v předškolním vzdělávání. Úvodní teoretická část blíže vysvětluje pojmy související s mentálními mapami. Úvod do praktické části popisuje využití mentálních map v návaznosti na třídní plánování. Stěžejní pro praktickou část je přílohová prezentace s dokumentačními fotografiemi z přímé výchovné práce s dětmi v běžné třídě MŠ.
Autor Marie Čermáková

Za poznáním s Kostkáčkem

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
dlouhodobý
Článek dává možnost nahlédnout do ročního třídního vzdělávacího programu pro MŠ, jež vznikl v přímé návaznosti na televizní cyklus Kostičky. Stěžejní je vytýčení cílů k jednotlivým dílům tohoto kvalitního a citlivě zpracovaného pořadu. Ilustrační přílohové fotografie ukazují, jak lze v rámci přípravy ročního plánování využít mentálních map a přímé spolupráce dětí na přípravě třídního plánování.
Autor Marie Čermáková

Konstrukce lekcí k tématu Mezigenerační vztahy a stárnutí v 7 otázkách a odpovědích

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Na začátku každé výuky si učitel musí odpovědět na sedm otázek – proč, koho, co, kdy, jak, za jakých podmínek a s jakými očekávanými efekty chce vyučovat. Postupně si na tyto otázky budeme odpovídat i my.
Autor M. Veverová, R. Dlouhá

Strach/Dar

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Romská báseň od autora Emila Ciny. Součást cyklu Rozummění zaměřeného na romskou literaturu.
Autor Emil Cina

Myšlenkové (mentální) mapy

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek
Článek seznamuje čtenáře s významem, s pojetím a využitím mezipředmětově pojatých výukových aktivit pomocí metody myšlenkových (mentálních) map ve vzdělávacích oborech RVP ZV.
Autor Josef Herink
Celkem: 33