Metodický portál RVP.CZ prochází změnami. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
RSS Titulka > Modul články > Články s klíčovým slovem "myšlení"

Zobrazit na úvodní stránce článků

RSS Titulka > Modul články > Články s klíčovým slovem "myšlení"

Seřadit dle: Datum publikace, Nejstarší
Podle názvu:
Podle autora:
Počet komentářů:
Datum publikace:
Počet zobrazení:

Výtvarné setkání v MŠ I.

Předškolní vzdělávání
Teoretický příspěvek
aplikační příspěvek
Příspěvek je praktickým námětem pro zážitkovou formu výtvarných setkání dětí předškolního věku - setkání s artefiletikou v mateřské škole. Je zpracován formou prezentace (v příloze) a rozdělen do tří částí. Obsahem I. části je teoretické vymezení pojmů a cílů, včetně prezentace úvodních prožitkových činností.
Autor Radmila Michlíčková

Výtvarné setkání v MŠ II.

Předškolní vzdělávání
Teoretický příspěvek
aplikační příspěvek
Druhá část seriálu Výtvarné setkání v MŠ pokračuje v námětu činnosti Jaké šaty mají stromy a zaměřuje se na zážitkové pole dětí v pojetí artefiletiky.
Autor Bc. Radmila Michlíčková

Výtvarné setkání v MŠ III.

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
lekce
Třetí část seriálu Výtvarné setkání v MŠ přináší praktický námět pro výtvarnou činnost.
Autor Radmila Michlíčková

Netradiční způsob prezentace informací ve výuce s Prezi

Gymnaziální vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Klasické prezentace v PowerPointu mají nevýhodu ve své linearitě – není možné se nikam vracet, ukazovat vazby mezi tématy nebo mapovat to, jak problém vypadá v globálním pohledu. Jenže lidé myslí různě, jen ne lineárně. A právě toho se snaží využít Prezi, který prezentace předkládá formou velmi podobnou myšlenkovým mapám.
Autor Monika Černá

Myšlenkové mapy v edukačním procesu

Gymnaziální vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Myšlenkové mapy představují nezanedbatelný fenomén na všech stupních vzdělávání – od základní školy až po oblast celoživotního vzdělávání. Nabízí snadný přehled problému, zisk schopnosti strukturovat své myšlení, prostor pro týmovou spolupráci nebo možnost snazšího učení. Roste o ně zájem také v komerční sféře. Nejen to jsou důvody, proč by se jimi měl pedagog zabývat.
Autor Michal Černý

Jak Google ovlivňuje naši paměť

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek

Článek je součástí učitelského Spomocnika na adrese https://spomocnik.rvp.cz.

Zpráva o výzkumu psycholožky Betsy Sparrow z New Yorské Columbia University o tom, jak náš mozek reaguje na stálou dostupnost faktických informací uložených na internetu.
Autor Bořivoj Brdička

Třída jako ekosystém?

Gymnaziální vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
V souvislosti s českým školstvím se často mluví o tom, že je stále více zaměřené na encyklopedické znalosti než na kreativitu a divergentní myšlení. Klima třídy a její ekosystém mohou v tomto procesu hrát velmi významnou úlohu.
Autor Bc. Monika Černá

Držíme se určitých mezí

Předškolní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
V naší společnosti je kladen důraz na kulturu a vzdělání dětí. Záleží na přístupu učitele a rodičů, jakým způsobem dítě povedou. Snažme se zaujmout dítě v předškolním období náměty vedoucí k rozvoji jemné motoriky a jednotlivých smyslových orgánů a připravit dítě na vstup do školy. Využijme jednoduchých dětských říkanek a písniček pro rozvoj rytmu a pohybu. Rozvíjejme sluchovou a zrakovou schopnost dětí.
Autor Hana Hrabalová

Nové hry do klubovny

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Publikace Nové hry do klubovny z nakladatelství Portál je koncipována jako soubor her, které jsou vhodné pro hraní v místnosti. V ukázce naleznete pět her, které nevyžadují žádnou náročnou přípravu a ke třem hrám nepotřebujete ani žádné pomůcky. Uvedené hry rozvíjejí pozornost, vnímavost, kreativní myšlení, paměť, vyjadřující schopnosti, komunikaci a rozvoj slovní zásoby. Celý výtisk knihy obsahuje nejen mnoho dalších her, ale i krátký metodický úvod.
Autor Petr Ráček a kol.

Cvičení paměti pro každý věk: Hry s písmeny a slovy

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Vybrané úlohy v článku zastupují dílčí kapitoly knihy, které jsou připraveny podle toho, která kognitivní funkce je převážně procvičována (dlouhodobá paměť trvalá, krátkodobá paměť, slovní zásoba, koncentrace pozornosti, logické myšlení, myšlení v souvislostech).
Autor Jitka Suchá
Celkem: 12