Název materiálu | Anotace | Autor | Typ příspěvku | O jazyce | Hodnocení | Komentáře | Publikováno | Zobrazení |
| | rvp.cz | uživatelé | |
---|
Třída jako ekosystém?
| V souvislosti s českým školstvím se často mluví o tom, že je stále více zaměřené na encyklopedické znalosti než na kreativitu a divergentní myšlení. Klima třídy a její ekosystém mohou v tomto procesu hrát velmi významnou úlohu.  | Bc. Monika Černá |
Teoretický příspěvek odborný příspěvek
|
|
|
|
|
24. 11. 2011 |
4819 |
Technologie podporující myšlení
| První díl seriálu o současném stavu vývoje technologií stimulace lidského mozku, které mají souvislost s učením. Článek je založen na zprávě experta agentury SharpBrains Alvaro Fernandeze v blogu World Economic Forum. Článek je součástí učitelského Spomocnika na adrese https://spomocnik.rvp.cz.  | Bořivoj Brdička |
Informativní příspěvek
|
|
|
|
3 komentáře |
01. 06. 2017 |
4979 |
Muskův Neuralink
| Druhý díl seriálu o současném stavu vývoje technologií stimulace lidského mozku, které mají souvislost s učením. Tento díl je založen na zprávě blogera Tima Urbana, která popisuje nejnovější projekt známého investora Elona Muska. Dozvíte se v něm, čeho budou tyto technologie ve spolupráci cloudovou umělou inteligencí v dohledné době schopny. Článek je součástí učitelského Spomocnika na adrese https://spomocnik.rvp.cz.  | Bořivoj Brdička |
Informativní příspěvek
|
|
|
|
15 komentářů |
05. 06. 2017 |
5530 |
Jak Google ovlivňuje naši paměť
| Zpráva o výzkumu psycholožky Betsy Sparrow z New Yorské Columbia University o tom, jak náš mozek reaguje na stálou dostupnost faktických informací uložených na internetu. Článek je součástí učitelského Spomocnika na adrese https://spomocnik.rvp.cz.  | Bořivoj Brdička |
Informativní příspěvek
|
|
|
|
1 komentář |
24. 10. 2011 |
6833 |
Netradiční způsob prezentace informací ve výuce s Prezi
| Klasické prezentace v PowerPointu mají nevýhodu ve své linearitě – není možné se nikam vracet, ukazovat vazby mezi tématy nebo mapovat to, jak problém vypadá v globálním pohledu. Jenže lidé myslí různě, jen ne lineárně. A právě toho se snaží využít Prezi, který prezentace předkládá formou velmi podobnou myšlenkovým mapám.  | Monika Černá |
Teoretický příspěvek odborný příspěvek
|
|
|
|
1 komentář |
16. 08. 2011 |
7414 |
Držíme se určitých mezí
| V naší společnosti je kladen důraz na kulturu a vzdělání dětí. Záleží na přístupu učitele a rodičů, jakým způsobem dítě povedou. Snažme se zaujmout dítě v předškolním období náměty vedoucí k rozvoji jemné motoriky a jednotlivých smyslových orgánů a připravit dítě na vstup do školy. Využijme jednoduchých dětských říkanek a písniček pro rozvoj rytmu a pohybu. Rozvíjejme sluchovou a zrakovou schopnost dětí.  | Hana Hrabalová |
Teoretický příspěvek odborný příspěvek
|
|
|
|
|
17. 12. 2013 |
8148 |
Nové hry do klubovny
| Publikace Nové hry do klubovny z nakladatelství Portál je koncipována jako soubor her, které jsou vhodné pro hraní v místnosti.
V ukázce naleznete pět her, které nevyžadují žádnou náročnou přípravu a ke třem hrám nepotřebujete ani žádné pomůcky. Uvedené hry rozvíjejí pozornost, vnímavost, kreativní myšlení, paměť, vyjadřující schopnosti, komunikaci a rozvoj slovní zásoby.
Celý výtisk knihy obsahuje nejen mnoho dalších her, ale i krátký metodický úvod.  | Petr Ráček a kol. |
Praktický příspěvek inspirace
|
|
|
|
|
01. 04. 2014 |
10289 |
Výtvarné setkání v MŠ III.
| Třetí část seriálu Výtvarné setkání v MŠ přináší praktický námět pro výtvarnou činnost.  | Radmila Michlíčková |
Praktický příspěvek inspirace lekce
|
|
|
|
|
15. 04. 2011 |
14003 |
Výtvarné setkání v MŠ II.
| Druhá část seriálu Výtvarné setkání v MŠ pokračuje v námětu činnosti Jaké šaty mají stromy a zaměřuje se na zážitkové pole dětí v pojetí artefiletiky.  | Bc. Radmila Michlíčková |
Teoretický příspěvek aplikační příspěvek
|
|
|
|
|
02. 12. 2010 |
15845 |
Výtvarné setkání v MŠ I.
| Příspěvek je praktickým námětem pro zážitkovou formu výtvarných setkání dětí předškolního věku - setkání s artefiletikou v mateřské škole.
Je zpracován formou prezentace (v příloze) a rozdělen do tří částí.
Obsahem I. části je teoretické vymezení pojmů a cílů, včetně prezentace úvodních prožitkových činností.  | Radmila Michlíčková |
Teoretický příspěvek aplikační příspěvek
|
 |
|
|
|
16. 11. 2010 |
22149 |