Pozor! Jste na staveništi. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
RSS Titulka > Modul články > Články s klíčovým slovem "multimédia"

Zobrazit na úvodní stránce článků

RSS Titulka > Modul články > Články s klíčovým slovem "multimédia"


Italští vědci v unikátním projektu virtuálně zpřístupňují antické dědictví

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek

Článek je součástí učitelského Spomocnika na adrese https://spomocnik.rvp.cz.

Zpráva o projektu italských vědců na vybudování virtuálního muzea významných italských památek.
Autor Daniel Tocháček

Aktuální nástroje pro vyprávění příběhů

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
zkušenost

Článek je součástí učitelského Spomocnika na adrese https://spomocnik.rvp.cz.

Přehled vybraných nástrojů umožňujících online tvorbu vlastních příběhů s přihlédnutím k využitelnosti ve výuce.
Autor Martin Polák

Vyprávěj svůj příběh digitálně I.

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek

Článek je součástí učitelského Spomocnika na adrese https://spomocnik.rvp.cz.

1. díl seriálu předkládá zdůvodnění využití metodiky vyprávění příběhů ve výuce, koncentruje se na využití digitálních technologií a popisuje formy, jichž mohou tyto výukové metody nabývat.
Autor Dana Slánská

Výtvarná výchova s iPiccy

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek

Článek je součástí učitelského Spomocnika na adrese https://spomocnik.rvp.cz.

Popis volně dostupného grafického editoru iPiccy a možnosti jeho použití ve výtvarné výchově.
Autor Veronika Matoušková

Vyprávěj svůj příběh digitálně II.

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
zkušenost

Článek je součástí učitelského Spomocnika na adrese https://spomocnik.rvp.cz.

2. díl seriálu popisuje praktické příklady realizace projektů založených na vyprávění digitálních příběhů a zve k účasti v dalším ročníků soutěže Vyprávěj svůj příběh digitálně.
Autor Dana Slánská

Zajímavá astrofyzika s ICT

Gymnaziální vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Prostor pro výuku astrofyziky je na gymnasiu značně omezen a obvykle je odbýván v několika málo hodinách nebo jednom výukovém bloku. Následující článek nabízí možný přístup k tomu, jak z výuky této disciplíny učinit zážitek, který by žáky obohatil a podnítil k dalšímu studiu.
Autor Michal Černý

Podpora hudební kreativity studentů za pomoci ICT

Gymnaziální vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Rozvoj kreativity u studentů je jedním z imperativů současného školství, stejně tak je charakteristické hledání spojení mezi jednotlivými předměty a implementace ICT do běžné výuky. V následujícím článku se pokusíme ukázat možnosti spojení hudební kreativity a ICT v rámci gymnaziální výuky.
Autor Michal Černý

Centrum vizuální historie Malach: brána k tisícům jedinečných životních příběhů

Gymnaziální vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
V Centru vizuální historie Malach při Matematicko-fyzikální fakultě Univerzity Karlovy v Praze jsou zpřístupněny videonahrávky životopisných rozhovorů s pamětníky celého 20. století. Studenti, pedagogové, badatelé i nejširší veřejnost zde již přes pět let mohou pracovat s více než 50 tisíci nahrávkami z Archivu vizuální historie USC Shoah Foundation a dalších zdrojů.
Autor Mgr. Jakub Mlynář

Jak (a co) učit s dotykovým zařízením v ICT

Gymnaziální vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Výuka informačních a komunikačních technologií s dotykovým zařízením jde přímo in medias res. Nabízí nepřeberné množství témat a přístupů, kterým se lze věnovat. V tomto materiálu se pokusíme o určitou panoramatizaci problematiky a v jednotlivých kapitolách se zkusíme stručně dotknout jednotlivých dílčích aspektů implementace ICT. Nepůjde nám tedy o popis jednotlivých témat do hloubky, ale spíše se pokusíme nabídnout určité inspiratorium.
Autor Michal Černý

Tvorba interaktivních multimediálních vzdělávacích objektů v H5P

Gymnaziální vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Soubor nástrojů H5P nabízí učiteli (a nejen jemu) široké možnosti v tvorbě multimediálních interaktivních vzdělávacích objektů v kvalitě a estetickém provedení velice neobvyklém. Jde o rychle rostoucí otevřenou službu, kterou může bezplatně používat každý. V českém prostředí je přitom zatím téměř neznámá. Článek si klade za cíl ji představit a zasadit do základního didaktického kontextu.
Autor Michal Černý
Celkem: 10