Název materiálu | Anotace | Autor | Typ příspěvku | O jazyce | Hodnocení | Komentáře | Publikováno | Zobrazení |
| | rvp.cz | uživatelé | |
---|
Italští vědci v unikátním projektu virtuálně zpřístupňují antické dědictví
| Zpráva o projektu italských vědců na vybudování virtuálního muzea významných italských památek. Článek je součástí učitelského Spomocnika na adrese https://spomocnik.rvp.cz.  | Daniel Tocháček |
Informativní příspěvek
|
|
|
|
|
14. 01. 2008 |
1485 |
Tvorba interaktivních multimediálních vzdělávacích objektů v H5P
| Soubor nástrojů H5P nabízí učiteli (a nejen jemu) široké možnosti v tvorbě multimediálních interaktivních vzdělávacích objektů v kvalitě a estetickém provedení velice neobvyklém. Jde o rychle rostoucí otevřenou službu, kterou může bezplatně používat každý. V českém prostředí je přitom zatím téměř neznámá. Článek si klade za cíl ji představit a zasadit do základního didaktického kontextu.  | Michal Černý |
Teoretický příspěvek odborný příspěvek
|
|
|
|
|
03. 06. 2020 |
2541 |
Centrum vizuální historie Malach: brána k tisícům jedinečných životních příběhů
| V Centru vizuální historie Malach při Matematicko-fyzikální fakultě Univerzity Karlovy v Praze jsou zpřístupněny videonahrávky životopisných rozhovorů s pamětníky celého 20. století. Studenti, pedagogové, badatelé i nejširší veřejnost zde již přes pět let mohou pracovat s více než 50 tisíci nahrávkami z Archivu vizuální historie USC Shoah Foundation a dalších zdrojů.  | Mgr. Jakub Mlynář |
Teoretický příspěvek odborný příspěvek
|
|
|
|
|
19. 03. 2015 |
4911 |
Výtvarná výchova s iPiccy
| Popis volně dostupného grafického editoru iPiccy a možnosti jeho použití ve výtvarné výchově. Článek je součástí učitelského Spomocnika na adrese https://spomocnik.rvp.cz.  | Veronika Matoušková |
Informativní příspěvek
|
|
|
|
|
10. 03. 2014 |
5298 |
Aktuální nástroje pro vyprávění příběhů
| Přehled vybraných nástrojů umožňujících online tvorbu vlastních příběhů s přihlédnutím k využitelnosti ve výuce. Článek je součástí učitelského Spomocnika na adrese https://spomocnik.rvp.cz.  | Martin Polák |
Praktický příspěvek zkušenost
|
|
|
|
|
28. 04. 2011 |
5473 |
Vyprávěj svůj příběh digitálně II.
| 2. díl seriálu popisuje praktické příklady realizace projektů založených na vyprávění digitálních příběhů a zve k účasti v dalším ročníků soutěže Vyprávěj svůj příběh digitálně. Článek je součástí učitelského Spomocnika na adrese https://spomocnik.rvp.cz.  | Dana Slánská |
Praktický příspěvek zkušenost
|
|
|
|
|
06. 03. 2014 |
6382 |
Podpora hudební kreativity studentů za pomoci ICT
| Rozvoj kreativity u studentů je jedním z imperativů současného školství, stejně tak je charakteristické hledání spojení mezi jednotlivými předměty a implementace ICT do běžné výuky. V následujícím článku se pokusíme ukázat možnosti spojení hudební kreativity a ICT v rámci gymnaziální výuky.  | Michal Černý |
Praktický příspěvek inspirace
|
|
|
|
|
05. 04. 2012 |
6763 |
Zajímavá astrofyzika s ICT
| Prostor pro výuku astrofyziky je na gymnasiu značně omezen a obvykle je odbýván v několika málo hodinách nebo jednom výukovém bloku. Následující článek nabízí možný přístup k tomu, jak z výuky této disciplíny učinit zážitek, který by žáky obohatil a podnítil k dalšímu studiu.  | Michal Černý |
Teoretický příspěvek odborný příspěvek
|
|
|
|
|
21. 03. 2011 |
7508 |
Vyprávěj svůj příběh digitálně I.
| 1. díl seriálu předkládá zdůvodnění využití metodiky vyprávění příběhů ve výuce, koncentruje se na využití digitálních technologií a popisuje formy, jichž mohou tyto výukové metody nabývat. Článek je součástí učitelského Spomocnika na adrese https://spomocnik.rvp.cz.  | Dana Slánská |
Teoretický příspěvek odborný příspěvek
|
|
|
|
|
05. 03. 2014 |
8286 |
Jak (a co) učit s dotykovým zařízením v ICT
| Výuka informačních a komunikačních technologií s dotykovým zařízením jde přímo in medias res. Nabízí nepřeberné množství témat a přístupů, kterým se lze věnovat. V tomto materiálu se pokusíme o určitou panoramatizaci problematiky a v jednotlivých kapitolách se zkusíme stručně dotknout jednotlivých dílčích aspektů implementace ICT. Nepůjde nám tedy o popis jednotlivých témat do hloubky, ale spíše se pokusíme nabídnout určité inspiratorium.  | Michal Černý |
Teoretický příspěvek odborný příspěvek
|
|
|
|
2 komentáře |
13. 07. 2015 |
8546 |