Metodický portál RVP.CZ prochází změnami. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
RSS Titulka > Modul články > Články s klíčovým slovem "multikulturní výchova"

Zobrazit na úvodní stránce článků

RSS Titulka > Modul články > Články s klíčovým slovem "multikulturní výchova"

Seřadit dle: Podle názvu, Sestupně
Podle názvu:
Podle autora:
Počet komentářů:
Datum publikace:
Počet zobrazení:

Zakotvení programu Já a oni jsme my v Rámcových vzdělávacích programech

Gymnaziální vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Vážení vyučující, představujeme vám publikaci Já a oni jsme my: Nápady a náměty pro multikulturní výchovu. Předsudky, stereotypy, násilí z nenávisti a aktivní svědek, kterou v roce 2012 vydalo In IUSTITIA, o. s. Hlavním tématem této práce je aktivní postoj přihlížejících k projevům předsudků, rasismu a nesnášenlivosti jako podpora otevřené demokratické společnosti.
Autor Šárka Kadlecová a kol.

Základní podmínky života

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Příprava na lekci multikulturní/environmentální výchovy zaměřenou na základní podmínky života.
Autor Zdenka Koubová

Zadie Smith: Bílé zuby (White Teeth)

Gymnaziální vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Lekce je zaměřena na rozvíjení čtenářské gramotnosti. Je připravena pro kurzy dospělých účastníků, kteří se seznamují s metodami práce s textem. Je zároveň použitelná pro práci se skupinou žáků, pokud jsou vynechány závěrečné 4 rohy a úpravu textu. Vynechat nebo nahradit je podle potřeb skupiny možné také podvojný deník nebo živý obraz. Ideálně pro 14 - 16 účastníků.
Autor Jana Zítková

Vzdělávací projekt „Výchova k toleranci a respektu v MŠ a ZŠ – Metoda práce s Persona Dolls“

Předškolní vzdělávání
Informativní příspěvek
Informace o probíhajícím vzdělávacím projektu pro pedagogy a studenty pedagogických oborů. Vzdělávací projekt „Výchova k toleranci a respektu v MŠ a ZŠ – Metoda práce s Persona Dolls“ přibližuje účastníkům vzdělávání pedagogickou metodu, kterou lze využít při práci v dětské skupině (zejména v mateřských školách a na prvním stupni základních škol). Metoda práce s Persona Dolls se zaměřuje na potenciálně diskriminační témata v naší společnosti a pro pedagogy představuje nástroj, jak je dětem zprostředkovat hravou formou a při tom s respektem a tolerancí.
Autor Marta Ficzová

Využití struktury E–U–R v hodině výchovy ke zdraví

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
zkušenost
Tento text vznikl jako aktivita v rámci projektu Výuka k různosti jako součást multikulturní výchovy a vzdělávání, CZ.1.07/1.2.00/08.0110, OPVK. Přináší příklad dobré praxe využití výukové opory, která v projektu vznikla, v konkrétní vyučovací hodině. Vyučování proběhlo 24. 2. 2012 v ZŠ Vodňanská 287, Prachatice. Popisuje Mgr. Petr Koubek. Jméno pedagožky: Mgr. Jana Červenková.
Autor Petr Koubek

Výuka o holocaustu on-line

Gymnaziální vzdělávání
Informativní příspěvek
E-learningové kurzy pro učitele, kteří chtějí do svých hodin zahrnout výuku o holocaustu.
Autor Julie Ravingerová

Výuka k různosti – Zpravodaj č. 3

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek
Zpravodaj č. 3 projektu „Výuka k různosti jako součást multikulturní výchovy a vzdělávání“.
Autor Centrum vizualizace a interaktivity vzdělávání

Výuka k různosti – Zpravodaj č. 1

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek
Zpravodaj č. 1 projektu „Výuka k různosti jako součást multikulturní výchovy a vzdělávání“.
Autor Centrum vizualizace a interaktivity vzdělávání

Výuka k různosti - Zpravodaj č. 4

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek
Zpravodaj č. 4 projektu „Výuka k různosti jako součást multikulturní výchovy a vzdělávání“.
Autor Centrum vizualizace a interaktivity vzdělávání

Výuka k různosti - nové číslo zpravodaje

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek
Zpravodaj č. 2 projektu „Výuka k různosti jako součást multikulturní výchovy a vzdělávání“.
Autor Centrum vizualizace a interaktivity vzdělávání
Celkem: 96