Metodický portál RVP.CZ prochází změnami. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
RSS Titulka > Modul články > Články s klíčovým slovem "multikulturní výchova"

Zobrazit na úvodní stránce článků

RSS Titulka > Modul články > Články s klíčovým slovem "multikulturní výchova"

Seřadit dle: Podle autora, Sestupně
Podle názvu:
Podle autora:
Počet komentářů:
Datum publikace:
Počet zobrazení:

Základní podmínky života

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Příprava na lekci multikulturní/environmentální výchovy zaměřenou na základní podmínky života.
Autor Zdenka Koubová

Učebnice anglického jazyka – zábava, nebo promarněná příležitost? Část 1.

Gymnaziální vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Článek představuje první část textu, jehož ústředním tématem je analýza, která zjišťuje, jaké příležitosti poskytuje učebnice New English File (2005–2008) pro rozvoj vědomostí, schopností a postojů žáků v oblastech průřezových témat Výchova k myšlení v evropských a globálních souvislostech a Multikulturní výchova Rámcového vzdělávacího programu pro gymnázia. V této části obsahuje studie teoretický úvod, seznámení s metodami analýzy a výsledky. Závěry studie budou uvedeny v následujícím článku.
Autor Zdeněk Hromádka

Učebnice anglického jazyka – zábava, nebo promarněná příležitost? Část 2.

Gymnaziální vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Článek představuje druhou část textu, jehož ústředním tématem je analýza, která zjišťuje, jaké příležitosti poskytuje učebnice New English File (2005–2008) pro rozvoj vědomostí, schopností a postojů žáků v oblastech průřezových témat Výchova k myšlení v evropských a globálních souvislostech a Multikulturní výchova Rámcového vzdělávacího programu pro gymnázia. Tato část textu obsahuje závěry ze studie.
Autor Zdeněk Hromádka

Gymnázium Uničov hostí asistentku z Turecka

Gymnaziální vzdělávání
Informativní příspěvek
Informativní článek o asistentském pobytu v rámci programu Comenius a jeho přínosu pro modernizaci výuky v Gymnáziu Uničov.
Autor Vladimír Slezák

Stručně o předsudcích

Gymnaziální vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Článek nabízí profesionální pohled na předsudky, základní pojmosloví týkající se jich a možnosti jak jim předcházet a zbavovat jich studenty.
Autor Věra Jirásková

Seminář Hrozby neonacismu – Příležitosti demokracie - Brno

Gymnaziální vzdělávání
Informativní příspěvek
Dvoudenní seminář pro pedagogické pracovníky přinese informace o současné neonacistické problematice v ČR.
Autor Václav Zeman

Zakotvení programu Já a oni jsme my v Rámcových vzdělávacích programech

Gymnaziální vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Vážení vyučující, představujeme vám publikaci Já a oni jsme my: Nápady a náměty pro multikulturní výchovu. Předsudky, stereotypy, násilí z nenávisti a aktivní svědek, kterou v roce 2012 vydalo In IUSTITIA, o. s. Hlavním tématem této práce je aktivní postoj přihlížejících k projevům předsudků, rasismu a nesnášenlivosti jako podpora otevřené demokratické společnosti.
Autor Šárka Kadlecová a kol.

Efekt přihlížejícího

Gymnaziální vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Představte si následující situaci: Jdete odpoledne přes náměstí, které se hemží lidmi. Všimnete si nedaleko stojícího páru. Mladý muž se snaží ženě vytrhnout z ruky kabelku. Vzápětí ji uhodí. Co uděláte? Vložíte se do konfliktu? Přivoláte někoho na pomoc? Zavoláte policii? Počkáte, až zasáhne někdo jiný? Nebo jen projdete kolem?
Autor Šárka Kadlecová

Multikulturní výchova - reálně a účinně

Neformální vzdělávání
Informativní příspěvek
Je mlutikulturalita "mrtvý projekt", nebo je stále důležitou výzvou zejména pro naši západní civilizaci? A jak vypadá aktuální nabídka NIDM v oblasti multikulturní výchovy?
Autor Svatava Šimková

Dramatizace ve výchově ke zdraví

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
zkušenost
Tento text vznikl jako aktivita v rámci projektu Výuka k různosti jako součást multikulturní výchovy a vzdělávání, CZ.1.07/1.2.00/08.0110, OPVK. Přináší příklad dobré praxe využití výukové opory, která v projektu vznikla, v konkrétní vyučovací dvouhodině. Vyučování proběhlo 16. 2. 2012 v ZŠ a MŠ pro zrakově postižené a vady řeči Plzeň, popisuje Mgr. Petr Koubek, jméno pedagožky: Mgr. Marcela Kulíšková.
Autor Petr Koubek
Celkem: 96