Pozor! Jste na staveništi. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
RSS Titulka > Modul články > Články s klíčovým slovem "motivace"

Zobrazit na úvodní stránce článků

RSS Titulka > Modul články > Články s klíčovým slovem "motivace"

Seřadit dle: ,
Podle názvu:
Podle autora:
Počet komentářů:
Datum publikace:
Počet zobrazení:

Opička GOGO

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
střednědobý
Článek nabízí inspiraci pro učitelky v mateřských školách při práci s projektovou metodou.
Autor Alžběta Palatinová

Nebojme se gymnastiky II

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
zkušenost
dlouhodobý
Tělocvičné nářadí je samo o sobě pro děti atraktivní pro svou variabilnost a možnosti využití. Již samo jeho používání je motivací ke cvičení s dětmi. Článek se zaměřuje na některé možnosti využití základního tělocvičného nářadí při pohybových činnostech v mateřské škole a má inspirovat učitelky k tomu, co většina z nich zná a v podstatě dělá – k propojení pohybu, dětské fantazie a tvořivosti.
Autor Blanka Zelenková

Zimní radovánky zvířátek z lesa

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
zkušenost
lekce
Tento článek je lekcí na jeden či dva dny v mateřské škole. Lze však lehce uzpůsobit i pro mladší školní věk. Snažila jsem se postavit tuto lekci jako dramatickou výchovu. Použila jsem zde dramatické činnosti, ale také výtvarné a tělovýchovné. Vymyslela jsem naučnou a interaktivní pohádku, do které děti vstupovaly pomocí mých otázek. Každou z uvedených činností lze přizpůsobit jednotlivé skupině dětí. Lze využít pouze některé činnosti, protože na sebe nenavazují.
Autor Veronika Lorgerová

Dobrodružství prcka Loriho 1

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
lekce
Lekci jsem postavila na příběhu, který jsem sama vymyslela. Příběh jsem napsala také jako motivaci. Protože aktivity a činnosti pod ním jsou motivovány právě tímto příběhem. Jsou zde dramatické, tělovýchovné i výtvarné činnosti. Připojila jsem také přílohu.
Autor Veronika Lorgerová

S dějepisem hravě

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
blok hodin
Jde o první dvě vyučovací hodiny dějepisu vůbec, proto je největší důraz kladen na motivaci a přiblížení předmětu dějepis žákům. Děti se nenásilnou formou seznámí s náplní vyučovacího předmětu a sami dojdou k závěru, že již mnohé znají. Seznámí se také se základním dělením historie a s prameny, jichž dějepis využívá.
Autor Markéta Krůželová

Matematická etapová soutěž Fištroniáda

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
projekt
Matematická etapová soutěž pro žáky 6. ročníku.
Autor Jana Šenfelderová

Sbíráme starý papír

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
projekt
Sběrová soutěž zorganizovaná jako školní projekt na celý rok. Čím vším je možno vybavit naše žáky při takto připraveném projektu? Mohou se do tohoto projektu zapojit i rodiče? Jakým způsobem? A co třídní učitel a ostatní učitelé na škole? Co udělat pro to, aby se projekt vydařil?
Autor Jan Hoštička

Zlaté střevíčky

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
blok hodin
Praktický námět přináší ukázku tvořivé práce s písní Zlaté střevíčky a lze jej jako modelový příklad aplikovat na obdobné situace v hudební výchově. Pro lepší uchopení je členěn do určitých fází, v nichž probíhá kreativní proces hudební výchovy.
Autor Alexandros Charalambidis

Projektové vyučování – Život v pravěku

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Projektové vyučování se vyznačuje nasměřováním činností žáků k vytvoření produktu. Jde o společné přemýšlení, hledání, diskusi a řešení k dosažení konkrétního cíle. Jedná se o týmovou spolupráci. K dosažení cíle využívají žáci všechny dostupné informační zdroje (encyklopedie, časopisy, internet, exkurze...). Pravěk je téma životu a zkušenostem dětí velmi vzdálené. Ve 4. ročníku dochází k prvnímu hlubšímu seznámení dětí s životem pravěkých lidí – způsob lovu, bydlení, ošacení, společenský život… Téma Pravěk umožňuje propojit činnosti z různých vzdělávacích oborů. Je přitom možné klást větší či menší důraz na historii, výtvarnou tvořivost, práci s jazykem a s informacemi. Projektové vyučování je vhodnou organizační formou pro realizaci tématu Život v pravěku.
Autor Šárka Mikesková

Kroužek finanční gramotnosti v ZŠ a MŠ Litvínov-Janov

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
zkušenost
Příspěvek představuje lekci finanční gramotnosti, která probíhala v 5. ročníku v ZŠ a MŠ Litvínov-Janov. Příklad dobré praxe seznamuje čtenáře s koncepcí kroužku finanční gramotnosti a ukazuje výuku zaměřenou na motivaci ke studiu a následně na volbu povolání. Prostředkem k tomuto cíli je porovnávání hrubé měsíční mzdy v Ústeckém kraji.
Autor Ing. Jan Vaněk
Celkem: 24