Název materiálu | Anotace | Autor | Typ příspěvku | O jazyce | Hodnocení | Komentáře | Publikováno | Zobrazení |
| | rvp.cz | uživatelé | |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Mohou nás počítačové hry učit?
| Zamyšlení nad tím, jak to dobré vzdělávací počítačové hry dělají, dokáží-li přispět ke zdokonalování schopností hráčů řešit problémy a, na rozdíl od tradiční výuky, hned tak neomrzí. Článek je součástí učitelského Spomocnika na adrese https://spomocnik.rvp.cz.  | Petr Brand |
|
|
| |
|
21. 09. 2017 |
2607 |
Může gamifikace vylepšit špatný e-learning?
| Článek shrnuje současný stav ve využití gamifikace při aplikaci technologií ve vzdělávání a ukazuje, jak by tato problematika měla být řešena. Článek je součástí učitelského Spomocnika na adrese https://spomocnik.rvp.cz.  | Jaroslav Kratochvíl |
|
|
| |
2 komentáře |
29. 06. 2017 |
5316 |
Motivační tříminutovky
| Co přesně je motivační tříminutovka? Je to rychlá aktivita řízená učitelem, které se žáci chtějí účastnit, protože ji vnímají jako hru a oceňují hravost a zábavu, která je její nedílnou součástí. Ať už zahrnuje soutěžení, spolupráci, nebo přemýšlení či aktivitu jednotlivce, poskytuje potřebnou přestávku od činnosti, o kterou žáci ztratili zájem, a posléze vrací jejich pozornost a energii zpátky k úkolu, kterému byla výuka zrovna věnována.  | Kathy Paterson |
|
|
| |
|
29. 03. 2016 |
4190 |
Naštvaní ptáci ve 4. třídě
| Zpráva o možných způsobech uplatnění her ve výuce. Poukazuje na hry jako na didaktický prostředek, jenž je schopen adekvátně naplňovat kladené požadavky RVP a motivovat žáky. Informuje též o výsledcích experimentu se zařazením hry Angry Birds do výuky. Článek je součástí učitelského Spomocnika na adrese https://spomocnik.rvp.cz.  | Kateřina Kadlecová |
|
|
| |
6 komentářů |
29. 01. 2015 |
4521 |
Open Badges – motivace žáků
| Informace o možných způsobech aplikace odznaků založená na využití nejrozšířenějšího nástroje, tj. Mozilla Open Badges. Článek je součástí učitelského Spomocnika na adrese https://spomocnik.rvp.cz.  | Lenka Hůlová |
|
|
| |
1 komentář |
04. 12. 2014 |
4974 |
Bitva o B-R5RB
| Informace o mimořádné události, která se odehrála ve virtuálním prostředí hry EVE Online - o rekordní bitvě, do níž se po dobu 20 hodin zapojilo najednou 4 tisíce hráčů z celého světa. Pro nás má velký význam sledovat, jaké vlastnosti počítačové online hry mají, protože učí celou řadu pro život v současném světě důležitých kompetencí. Článek je součástí učitelského Spomocnika na adrese https://spomocnik.rvp.cz.  | Rudolf Zscherp |
|
|
| |
|
21. 07. 2014 |
3741 |
Výuka řízená výsledky
| Článek popisující moderní výukovou metodu amerického učitele 2.st. ZŠ Marka Barnese, jež vhodným způsobem reflektuje aktuální potřebu transformace školství a integruje vzdělávací technologie. Článek je součástí učitelského Spomocnika na adrese https://spomocnik.rvp.cz.  | Andrea Patáková |
|
|
| |
1 komentář |
11. 11. 2010 |
4015 |
RVP, ŠVP a Certifikát ECDL jako nástroj motivace
| Článek stručně popisuje využití konceptu ECDL k motivaci.  | Oldřich Jankovič |
|
|
| |
|
08. 04. 2010 |
6462 |
Výchova ke zdraví – přednosti a úskalí nového předmětu
| Vzdělávání pro zdraví a oblast biologické a ekologické vzdělávání zahrnuje učivo, které prostupuje celým ŠVP, a je možné probírat jednotlivá témata v různých předmětech. Aby toto učivo bylo sjednoceno a zpřehledněno, vznikl samostatný předmět pod názvem Výchova ke zdraví.  | Mgr. Dušan Pilík |
|
|
| |
1 komentář |
18. 03. 2010 |
8401 |
Koučování – trend rozvoje v gymnáziích
| O koučování ve školství hovoříme s Mgr. Václavem Šnebergerem, který vede vlastní poradenskou praxi EUKIDU Consultancy a napomáhá zavádět kvalitativní změny ve vzdělávání ve východní Evropě a střední Asii. Je absolventem Pedagogické fakulty UK v Praze, DAMU, čtyřletého výcviku v psychoterapii a dvouletého výcviku v organizačním poradenství a koučování (IGT Praha), dlouhodobých výcviků v manažerských tématech (OSI New York). Je členem České asociace koučů, Asociace pro Gestalt terapii, členem ISSA. Mezi jeho klienty patří široké spektrum organizací a jednotlivců z neziskového sektoru i business prostředí. V současné době je jedním z koučů zapojených do aktivity Koučování projektu Kurikulum G, realizovaného Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze, jehož cílem je praktické zavedení koučování do prostředí českých gymnázií.  | Ludmila Šulcová |
|
|
| |
|
19. 11. 2009 |
6076 |