Pozor! Jste na staveništi. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
RSS Titulka > Modul články > Články s klíčovým slovem "motivace"

Zobrazit na úvodní stránce článků

RSS Titulka > Modul články > Články s klíčovým slovem "motivace"


Seřadit dle: Počet zobrazení, Nejvíce
Podle názvu:
Podle autora:
Počet komentářů:
Datum publikace:
Počet zobrazení:

Obtížné vstávání ze židle

Gymnaziální vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
uč.hodina
Jednoduchý, motivační pokus týkající se těžiště.
Autor Martin Macháček

Předškolní vzdělávání dětí cizinců

Předškolní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Příspěvek se zabývá otázkou, co můžeme udělat v mateřské škole pro děti, které nemluví dobře česky, aby měly šanci uspět v povinném vzdělávání. Autorka čerpá z vlastních zkušeností. Uvádí hlavní zásady práce s těmito dětmi, metodická doporučení, praktické ukázky a konkrétní náměty činností, které se v praxi osvědčily.
Autor Blanka Šebelová

Kolik a čeho vlastně kupujeme?

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Text je příspěvkem do seriálu Digitální technologie ve výuce přírodních věd. V úvodu otvírá problematiku ICT obecně, dále se stáčí již k výuce chemie. Pro širší možnost využití námětu učiteli jsou v návrhu vyučovací hodiny využity pro většinu škol (a žáků) dosupné pomůcky (model BYOD). Ústředním motivem je na základních i středních školách nepopulární téma chemických výpočtů. S využitím několika online aplikací jsou navrženy možnosti, jak zvýšit motivaci žáků a usnadnit tak jejich proces učení. V závěru textu je diskutována role ICT na současnou výuku.
Autor Martin Rusek

Učitel a jeho žák – 1. část - učitel Karel Roháček

Gymnaziální vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Připravili jsme si pro vás několik článků, ve kterých bychom se chtěli zaměřit na problematiku nadaných žáků jednak očima pedagogů, kteří se vzděláváním nadaných zabývají, jednak očima žáků, kteří byli svými vyučujícími za nadané označeni.
Autor Eva Zelendová

Výchova ke zdraví – přednosti a úskalí nového předmětu

Odborné vzdělávání
Informativní příspěvek
Vzdělávání pro zdraví a oblast biologické a ekologické vzdělávání zahrnuje učivo, které prostupuje celým ŠVP, a je možné probírat jednotlivá témata v různých předmětech. Aby toto učivo bylo sjednoceno a zpřehledněno, vznikl samostatný předmět pod názvem Výchova ke zdraví.
Autor Mgr. Dušan Pilík

Motivace žáků ve výuce chemie SOŠ pomocí úloh z běžného života

Odborné vzdělávání
Teoretický příspěvek
aplikační příspěvek
Pro žáky středních odborných netechnických škol je chemie předmětem s menší hodinovou dotací a žáci mu nevěnují patřičnou pozornost. Jak je pozitivně motivovat a zajistit, aby výuka byla efektivní a u žáků se rozvíjely potřebné klíčové kompetence uplatnitelné v občanském i profesním životě? Odpověď na tyto otázky lze najít nejen v tomto článku, ale i v článcích s ním souvisejících, v nichž motivačním prvkem může být i řešení jednoduchých úloh z běžného života.
Autor RNDr. Svatava Janoušková, Ph.D.

Méně známé druhy listové zeleniny

Odborné vzdělávání
Praktický příspěvek
zkušenost
Příspěvek je věnován využití skupinové výuky pro osvojování nového učiva v předmětu zelinářství. Žáci, rozdělení do skupin, mají za úkol seznámit ostatní žáky s jednou méně známou listovou zeleninou. Každá skupina si může zvolit vlastní řešení, zdroje informací i způsob prezentace. Mohou používat výpočetní a didaktickou techniku, katalogy, živý materiál a další libovolné pomůcky. Výklad si připraví předem a v následující hodině prezentuje zástupce skupiny probírané téma ostatním žákům (v rozsahu 10 minut). Po prezentaci následují dotazy od posluchačů a diskuse. Práce ve skupinách podporuje týmovou spolupráci a motivaci žáků, ale také soutěživost, cílevědomost a aktivitu při závěrečných dotazech.
Autor Ing. Iva Brejšová

Učební pomůckou motivujeme k poslechu s porozuměním i k mluvení

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
uč.hodina
Jediná motivační pomůcka, kterou si žáci sami mohou vytvořit, poskytuje početné možnosti při výuce cizího jazyka.
Autor Helena Havlíčková

Hodnocení žáků a jejich motivace

Odborné vzdělávání
Informativní příspěvek
Hodnocení žáků jako motivační činitel při realizaci ŠVP hraje klíčovou roli při zapojení žáků do vzdělávacího procesu. Výstupní hodnocení je zaměřeno nejenom na úroveň znalostí a dovedností žáků, ale také na očekávání žáků a učitelů vyjádřené známkou. Níže popisovaný postup pak byl ověřen v praxi která potvrdila větší aktivitu žáků při výuce.
Autor Ing. Bc. Josef Mágr

Matematická etapová soutěž Fištroniáda

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
projekt
Matematická etapová soutěž pro žáky 6. ročníku.
Autor Jana Šenfelderová
Celkem: 56