Název materiálu | Anotace | Autor | Typ příspěvku | O jazyce | Hodnocení | Komentáře | Publikováno | Zobrazení |
| | rvp.cz | uživatelé | |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Sociální klima školy II., vliv školního klimatu na pedagogickou praxi
| Text se zabývá podrobněji tím, jak působí školní klima na vztahy nejen uvnitř školy, ale také na všechny zainteresované (těmi jsou rodiče, děti a organizace, jež vstupují do jakýchkoliv interakcí se školou). Popisuje pozitivní i negativní vliv školního klimatu a jeho provázanost s efektivní komunikací a motivací. Poukazuje také na důsledky stresu na pracovišti, způsobené negativním klimatem. Na závěr článku uvádíme podmínky pro vznik pozitivního klimatu školy.
 | Marie Čermáková |
|
|
| |
|
29. 01. 2015 |
5118 |
Motivace budoucích učitelů při výběru učitelského povolání
| Příspěvek přináší výsledky z vlastního výzkumného šetření autorky. Výzkumné šetření se zaměřilo na zmapování hlavních motivů budoucích učitelů pro výběr učitelského povolání. Výzkum si kladl za cíl na základě kvalitativních polostrukturovaných rozhovorů retrospektivně zmapovat motivační faktory učitelů při výběru povolání.  | Lucie Zormanová |
|
|
| |
|
04. 09. 2019 |
1248 |
Matematická etapová soutěž Fištroniáda
| Matematická etapová soutěž pro žáky 6. ročníku.  | Jana Šenfelderová |
|
|
| |
|
28. 02. 2008 |
7236 |
Výchova ke zdraví – přednosti a úskalí nového předmětu
| Vzdělávání pro zdraví a oblast biologické a ekologické vzdělávání zahrnuje učivo, které prostupuje celým ŠVP, a je možné probírat jednotlivá témata v různých předmětech. Aby toto učivo bylo sjednoceno a zpřehledněno, vznikl samostatný předmět pod názvem Výchova ke zdraví.  | Mgr. Dušan Pilík |
|
|
| |
1 komentář |
18. 03. 2010 |
8402 |
Učební pomůckou motivujeme k mluvení v angličtině
| Příspěvek popisuje několik možností, jak lze cvičit mluvení v cizím jazyce. Všechny možnosti jsou založeny na jediné motivační pomůcce, k níž budeme potřebovat: dva plastové kelímky, motouz a dvě zápalky, raději párátka.  | Helena Havlíčková |
|
 |
| |
1 komentář |
22. 02. 2011 |
11019 |
Opička GOGO
| Článek nabízí inspiraci pro učitelky v mateřských školách při práci s projektovou metodou.  | Alžběta Palatinová |
|
|
| |
|
05. 05. 2011 |
13969 |
Učební pomůckou motivujeme k poslechu s porozuměním i k mluvení
| Jediná motivační pomůcka, kterou si žáci sami mohou vytvořit, poskytuje početné možnosti při výuce cizího jazyka.  | Helena Havlíčková |
|
 |
| |
1 komentář |
16. 03. 2011 |
7502 |
Experimentální fyzikář
| V první části článku autor poukazuje na důležitost pokusu ve vyučování fyziky na základní škole nejen z hlediska motivace a názornosti, ale také jako prostředku k objevování nových poznatků žáky. V druhé části článku autor seznamuje čtenáře s příkladem didaktické pomůcky – stavebnice pro sestavování elektrických obvodů vlastní konstrukce a s možnostmi jejího využití ve vyučování.  | Zdeněk Hromádka |
|
|
| |
1 komentář |
14. 05. 2019 |
2237 |
Tradigitální přístup k výuce angličtiny na ZŠ
| Navzdory tomu, jak silný vliv mají v současnosti digitální technologie ve všech oblastech lidského života, není nutno se vzdávat všech osvědčených tradičních postupů při výuce cizího jazyka. Je jen třeba je vhodně s novými trendy kombinovat.  | Helena Havlíčková |
|
 |
| |
1 komentář |
13. 01. 2011 |
5232 |
Výzkumy o přínosu CLIL
| Příspěvek stručně mapuje vývoj názorů na výuku v cizím jazyce, představuje výzkumy, které potvrzují přínos CLIL pro žáky, a na konkrétním příkladu ukazuje, jak může CLIL rozvíjet kognitivní dovednosti žáků.  | Lenka Tejkalova |
|
|
| |
|
03. 11. 2010 |
6466 |