Název materiálu | Anotace | Autor | Typ příspěvku | O jazyce | Hodnocení | Komentáře | Publikováno | Zobrazení |
| | rvp.cz | uživatelé | |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Motivační tříminutovky
| Co přesně je motivační tříminutovka? Je to rychlá aktivita řízená učitelem, které se žáci chtějí účastnit, protože ji vnímají jako hru a oceňují hravost a zábavu, která je její nedílnou součástí. Ať už zahrnuje soutěžení, spolupráci, nebo přemýšlení či aktivitu jednotlivce, poskytuje potřebnou přestávku od činnosti, o kterou žáci ztratili zájem, a posléze vrací jejich pozornost a energii zpátky k úkolu, kterému byla výuka zrovna věnována.  | Kathy Paterson |
|
|
| |
|
29. 03. 2016 |
4213 |
Učitel a jeho žák – 1. část - učitel Karel Roháček
| Připravili jsme si pro vás několik článků, ve kterých bychom se chtěli zaměřit na problematiku nadaných žáků jednak očima pedagogů, kteří se vzděláváním nadaných zabývají, jednak očima žáků, kteří byli svými vyučujícími za nadané označeni.  | Eva Zelendová |
|
|
| |
|
21. 11. 2007 |
9064 |
Učitel a jeho žák – 2. část - učitel Emil Calda
| Druhá část ze série článků, ve kterých sledujeme problematiku nadaných žáků jednak očima pedagogů, kteří se vzděláváním nadaných zabývají, a jednak očima žáků, kteří byli svými vyučujícími za nadané označeni.  | Karel Tomek |
|
|
| |
|
23. 01. 2008 |
11131 |
Předškolní vzdělávání dětí cizinců
| Příspěvek se zabývá otázkou, co můžeme udělat v mateřské škole pro děti, které nemluví dobře česky, aby měly šanci uspět v povinném vzdělávání. Autorka čerpá z vlastních zkušeností. Uvádí hlavní zásady práce s těmito dětmi, metodická doporučení, praktické ukázky a konkrétní náměty činností, které se v praxi osvědčily.  | Blanka Šebelová |
|
|
| |
|
25. 09. 2008 |
10202 |
Projekt Gmünd – domluvíme se na obou březích Lužnice
| Jedná se o mezipředmětový projekt, kterého se účastní žáci prvního ročníku naší školy oboru elektrikář, a to v předmětech německý jazyk a informační a komunikační technologie. K realizaci projektu nás vedla snaha obohatit výuku o netradiční postupy a motivovat tak žáky k učení a pochopení, že znalost cizího jazyka a moderních komunikačních prostředků je důležitá pro dorozumění, získávání informací a nových poznatků.  | Mgr. Milena Luxíková |
|
 |
| |
|
26. 08. 2009 |
4742 |
Evaluace v mateřské škole
| Příspěvek je věnován problematice evaluace v mateřské škole. K pochopení pojmu evaluace je dobré vysvětlit pojem hodnocení. Evaluace je proces, který oceňuje kvalitu a vede k jejímu zvyšování. Měl by za sebou zanechat stopy jak uměle vytvořené za účelem důkazu (vyplněné formuláře, dotazníky,…), tak reálné. Při procesu evaluace je nezbytné najít odvahu k provedení změn v zaběhnuté praktice.  | Eva Svobodová |
|
|
| |
|
03. 03. 2005 |
40682 |
RVP ZV a zkušenosti s nadanými a mimořádně nadanými žáky na 1. stupni ZŠ
| Článek prezentuje pracovní listy, vydávané nakladatelstvím Raabe, vhodné pro vzdělávání a výchovu mimořádně nadaných dětí ve škole. Nabízí různé typy práce s těmito dětmi, upozorňují na problémy, které mohou nastat a radí, jak jim předejít, uvádí příklady z praxe.  | Eva Vondráková |
|
|
| |
|
07. 07. 2006 |
12041 |
Koučování – trend rozvoje v gymnáziích
| O koučování ve školství hovoříme s Mgr. Václavem Šnebergerem, který vede vlastní poradenskou praxi EUKIDU Consultancy a napomáhá zavádět kvalitativní změny ve vzdělávání ve východní Evropě a střední Asii. Je absolventem Pedagogické fakulty UK v Praze, DAMU, čtyřletého výcviku v psychoterapii a dvouletého výcviku v organizačním poradenství a koučování (IGT Praha), dlouhodobých výcviků v manažerských tématech (OSI New York). Je členem České asociace koučů, Asociace pro Gestalt terapii, členem ISSA. Mezi jeho klienty patří široké spektrum organizací a jednotlivců z neziskového sektoru i business prostředí. V současné době je jedním z koučů zapojených do aktivity Koučování projektu Kurikulum G, realizovaného Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze, jehož cílem je praktické zavedení koučování do prostředí českých gymnázií.  | Ludmila Šulcová |
|
|
| |
|
19. 11. 2009 |
6081 |
Zlaté střevíčky
| Praktický námět přináší ukázku tvořivé práce s písní Zlaté střevíčky a lze jej jako modelový příklad aplikovat na obdobné situace v hudební výchově. Pro lepší uchopení je členěn do určitých fází, v nichž probíhá kreativní proces hudební výchovy.  | Alexandros Charalambidis |
|
|
| |
|
20. 09. 2005 |
14492 |
První zkušenosti z výuky angličtiny v 6. ročníku podle RVP ZV – LMP
| Autorka uvádí originální náměty, jak zpestřit výuku jazyka a seznamuje s nejčastěji používanými zdroji.  | Alena Magulová |
|
|
| |
|
29. 09. 2008 |
13001 |