Název materiálu | Anotace | Autor | Typ příspěvku | O jazyce | Hodnocení | Komentáře | Publikováno | Zobrazení |
| | rvp.cz | uživatelé | |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Sociální klima školy II., vliv školního klimatu na pedagogickou praxi
| Text se zabývá podrobněji tím, jak působí školní klima na vztahy nejen uvnitř školy, ale také na všechny zainteresované (těmi jsou rodiče, děti a organizace, jež vstupují do jakýchkoliv interakcí se školou). Popisuje pozitivní i negativní vliv školního klimatu a jeho provázanost s efektivní komunikací a motivací. Poukazuje také na důsledky stresu na pracovišti, způsobené negativním klimatem. Na závěr článku uvádíme podmínky pro vznik pozitivního klimatu školy.
 | Marie Čermáková |
|
|
| |
|
29. 01. 2015 |
5122 |
Tematické bloky k rozvíjejícím (oborovým) činnostem
| Tento příspěvek vysvětluje způsob, jak lze vhodně spojit formu integrovaných tematických bloků s požadavky oborových metodik.  | Martina Kupcová |
|
|
| |
|
10. 12. 2004 |
19192 |
Tradigitální přístup k výuce angličtiny na ZŠ
| Navzdory tomu, jak silný vliv mají v současnosti digitální technologie ve všech oblastech lidského života, není nutno se vzdávat všech osvědčených tradičních postupů při výuce cizího jazyka. Je jen třeba je vhodně s novými trendy kombinovat.  | Helena Havlíčková |
|
 |
| |
1 komentář |
13. 01. 2011 |
5239 |
Učitel a jeho žák – 1. část - učitel Karel Roháček
| Připravili jsme si pro vás několik článků, ve kterých bychom se chtěli zaměřit na problematiku nadaných žáků jednak očima pedagogů, kteří se vzděláváním nadaných zabývají, jednak očima žáků, kteří byli svými vyučujícími za nadané označeni.  | Eva Zelendová |
|
|
| |
|
21. 11. 2007 |
9060 |
Výzkumy o přínosu CLIL
| Příspěvek stručně mapuje vývoj názorů na výuku v cizím jazyce, představuje výzkumy, které potvrzují přínos CLIL pro žáky, a na konkrétním příkladu ukazuje, jak může CLIL rozvíjet kognitivní dovednosti žáků.  | Lenka Tejkalova |
|
|
| |
|
03. 11. 2010 |
6477 |
Začleňování žáků – cizinců do výuky v ZŠ
| Integrovat cizince do kolektivu třídy a zabránit jeho společenské izolaci je povinností nejen pedagoga, ale i managementu školy. Příspěvek mapuje zásady správné integrace žáka – cizince do učebního procesu ve škole v ČR, mezi něž mj. patří jeho správné zařazení, motivace, věk, délka pobytu v českém prostředí, mateřský jazyk a také postoj rodiny (podpora ze strany rodičů, ČR je přestupní nebo cílovou zemí) i připravenost třídy na přijetí jiné kultury.  | PaedDr. Jaromíra Šindelářová, CSc. |
|
 |
| |
1 komentář |
19. 11. 2009 |
12829 |