Název materiálu | Anotace | Autor | Typ příspěvku | O jazyce | Hodnocení | Komentáře | Publikováno | Zobrazení |
| | rvp.cz | uživatelé | |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Předškolní vzdělávání dětí cizinců
| Příspěvek se zabývá otázkou, co můžeme udělat v mateřské škole pro děti, které nemluví dobře česky, aby měly šanci uspět v povinném vzdělávání. Autorka čerpá z vlastních zkušeností. Uvádí hlavní zásady práce s těmito dětmi, metodická doporučení, praktické ukázky a konkrétní náměty činností, které se v praxi osvědčily.  | Blanka Šebelová |
|
|
| |
|
25. 09. 2008 |
10185 |
RVP ZV a zkušenosti s nadanými a mimořádně nadanými žáky na 1. stupni ZŠ
| Článek prezentuje pracovní listy, vydávané nakladatelstvím Raabe, vhodné pro vzdělávání a výchovu mimořádně nadaných dětí ve škole. Nabízí různé typy práce s těmito dětmi, upozorňují na problémy, které mohou nastat a radí, jak jim předejít, uvádí příklady z praxe.  | Eva Vondráková |
|
|
| |
|
07. 07. 2006 |
12022 |
Učební pomůckou motivujeme k poslechu s porozuměním i k mluvení
| Jediná motivační pomůcka, kterou si žáci sami mohou vytvořit, poskytuje početné možnosti při výuce cizího jazyka.  | Helena Havlíčková |
|
 |
| |
1 komentář |
16. 03. 2011 |
7488 |
Opička GOGO
| Článek nabízí inspiraci pro učitelky v mateřských školách při práci s projektovou metodou.  | Alžběta Palatinová |
|
|
| |
|
05. 05. 2011 |
13944 |
Projektové vyučování – Život v pravěku
| Projektové vyučování se vyznačuje nasměřováním činností žáků k vytvoření produktu. Jde o společné přemýšlení, hledání, diskusi a řešení k dosažení konkrétního cíle. Jedná se o týmovou spolupráci. K dosažení cíle využívají žáci všechny dostupné informační zdroje (encyklopedie, časopisy, internet, exkurze...). Pravěk je téma životu a zkušenostem dětí velmi vzdálené. Ve 4. ročníku dochází k prvnímu hlubšímu seznámení dětí s životem pravěkých lidí – způsob lovu, bydlení, ošacení, společenský život… Téma Pravěk umožňuje propojit činnosti z různých vzdělávacích oborů. Je přitom možné klást větší či menší důraz na historii, výtvarnou tvořivost, práci s jazykem a s informacemi. Projektové vyučování je vhodnou organizační formou pro realizaci tématu Život v pravěku.  | Šárka Mikesková |
|
|
| |
1 komentář |
15. 09. 2011 |
14780 |
Kroužek finanční gramotnosti v ZŠ a MŠ Litvínov-Janov
| Příspěvek představuje lekci finanční gramotnosti, která probíhala v 5. ročníku v ZŠ a MŠ Litvínov-Janov. Příklad dobré praxe seznamuje čtenáře s koncepcí kroužku finanční gramotnosti a ukazuje výuku zaměřenou na motivaci ke studiu a následně na volbu povolání. Prostředkem k tomuto cíli je porovnávání hrubé měsíční mzdy v Ústeckém kraji.  | Ing. Jan Vaněk |
|
|
| |
|
18. 12. 2012 |
6857 |
Bitva o B-R5RB
| Informace o mimořádné události, která se odehrála ve virtuálním prostředí hry EVE Online - o rekordní bitvě, do níž se po dobu 20 hodin zapojilo najednou 4 tisíce hráčů z celého světa. Pro nás má velký význam sledovat, jaké vlastnosti počítačové online hry mají, protože učí celou řadu pro život v současném světě důležitých kompetencí. Článek je součástí učitelského Spomocnika na adrese https://spomocnik.rvp.cz.  | Rudolf Zscherp |
|
|
| |
|
21. 07. 2014 |
3736 |
Dobrovolnictví jako zážitek II.
| Článek popisuje zkušenosti z práce se studenty - dobrovolníky. V této části se zaměřujeme především na motivaci a oceňování dobrovolníků.  | Ivana Čamková |
|
|
| |
|
14. 01. 2015 |
4816 |
Open Badges – motivace žáků
| Informace o možných způsobech aplikace odznaků založená na využití nejrozšířenějšího nástroje, tj. Mozilla Open Badges. Článek je součástí učitelského Spomocnika na adrese https://spomocnik.rvp.cz.  | Lenka Hůlová |
|
|
| |
1 komentář |
04. 12. 2014 |
4967 |
Naštvaní ptáci ve 4. třídě
| Zpráva o možných způsobech uplatnění her ve výuce. Poukazuje na hry jako na didaktický prostředek, jenž je schopen adekvátně naplňovat kladené požadavky RVP a motivovat žáky. Informuje též o výsledcích experimentu se zařazením hry Angry Birds do výuky. Článek je součástí učitelského Spomocnika na adrese https://spomocnik.rvp.cz.  | Kateřina Kadlecová |
|
|
| |
6 komentářů |
29. 01. 2015 |
4516 |