Pozor! Jste na staveništi. Vice informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
RSS Titulka > Modul články > Články s klíčovým slovem "motivace"

Zobrazit na úvodní stránce článků

RSS Titulka > Modul články > Články s klíčovým slovem "motivace"


Seřadit dle: Podle názvu, Vzestupně
Podle názvu:
Podle autora:
Počet komentářů:
Datum publikace:
Počet zobrazení:

Abeceda managementu – Motivace, stimulace pracovníků

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Text se věnuje motivaci a stimulaci pracovníků a jeho snahou je osvětlit několik základních pouček k řízení lidí.
Autor Jaroslav Jindra

Bitva o B-R5RB

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek

Článek je součástí učitelského Spomocnika na adrese https://spomocnik.rvp.cz.

Informace o mimořádné události, která se odehrála ve virtuálním prostředí hry EVE Online - o rekordní bitvě, do níž se po dobu 20 hodin zapojilo najednou 4 tisíce hráčů z celého světa. Pro nás má velký význam sledovat, jaké vlastnosti počítačové online hry mají, protože učí celou řadu pro život v současném světě důležitých kompetencí.
Autor Rudolf Zscherp

Dobrodružství prcka Loriho 1

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
lekce
Lekci jsem postavila na příběhu, který jsem sama vymyslela. Příběh jsem napsala také jako motivaci. Protože aktivity a činnosti pod ním jsou motivovány právě tímto příběhem. Jsou zde dramatické, tělovýchovné i výtvarné činnosti. Připojila jsem také přílohu.
Autor Veronika Lorgerová

Dobrovolnictví jako zážitek II.

Gymnaziální vzdělávání
Praktický příspěvek
zkušenost
Článek popisuje zkušenosti z práce se studenty - dobrovolníky. V této části se zaměřujeme především na motivaci a oceňování dobrovolníků.
Autor Ivana Čamková

Evaluace v mateřské škole

Předškolní vzdělávání
Informativní příspěvek
Příspěvek je věnován problematice evaluace v mateřské škole. K pochopení pojmu evaluace je dobré vysvětlit pojem hodnocení. Evaluace je proces, který oceňuje kvalitu a vede k jejímu zvyšování. Měl by za sebou zanechat stopy jak uměle vytvořené za účelem důkazu (vyplněné formuláře, dotazníky,…), tak reálné. Při procesu evaluace je nezbytné najít odvahu k provedení změn v zaběhnuté praktice.
Autor Eva Svobodová

Experimentální fyzikář

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
V první části článku autor poukazuje na důležitost pokusu ve vyučování fyziky na základní škole nejen z hlediska motivace a názornosti, ale také jako prostředku k objevování nových poznatků žáky. V druhé části článku autor seznamuje čtenáře s příkladem didaktické pomůcky – stavebnice pro sestavování elektrických obvodů vlastní konstrukce a s možnostmi jejího využití ve vyučování.
Autor Zdeněk Hromádka

Hodnocení žáků a jejich motivace

Odborné vzdělávání
Informativní příspěvek
Hodnocení žáků jako motivační činitel při realizaci ŠVP hraje klíčovou roli při zapojení žáků do vzdělávacího procesu. Výstupní hodnocení je zaměřeno nejenom na úroveň znalostí a dovedností žáků, ale také na očekávání žáků a učitelů vyjádřené známkou. Níže popisovaný postup pak byl ověřen v praxi která potvrdila větší aktivitu žáků při výuce.
Autor Ing. Bc. Josef Mágr

Hra Riskuj! na téma „p-prvky“

Gymnaziální vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
uč.hodina
Další sada otázek do hry Riskuj!, tentokrát na téma „p-prvky“. Jedná se o aktivizující hru, která velkou měrou motivuje žáky k dalšímu získávání poznatků v oblasti Člověk a příroda.
Autor Alena Jedličková

Hry ve vyučování jazyků

Jazykové vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Článek se zabývá aktuálním tématem her a hravých aktivit ve výuce. Ty jsou jedním z aktivizačních prostředků moderního vyučování a také jednou z (nových) forem a metod práce. Učitelé se snaží stále častěji oživit výuku různými neotřelými prostředky, aby tak žáky více motivovali k dalšímu učení. V článku odpovíme např. na otázky, proč se člověk učí hrou lépe a co nás na hraní tak baví? Dále se zamyslíme nad rolí učitelů a žáků, nad jednotlivými aspekty her, sociálními formami a zvážíme vhodnost opravování chyb při hrách. V závěru si uvědomíme, že hravými metodami vlastně rozvíjíme všechny klíčové kompetence, a o to nám přece ve školních vzdělávacích programech jde především.
Autor Dana Hrušková

Jak učit online

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek

Článek je součástí učitelského Spomocnika na adrese https://spomocnik.rvp.cz.

How To Teach Online je MOOC, který pomáhá učitelům se vypořádat se současným přechodem výuky do online podoby. Výběrem několika oblastí poskytuje první pomoc k tomu, abychom respektovali některé didaktické principy.
Autor Ludmila Kovaříková
Celkem: 55