Pozor! Jste na staveništi. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
RSS Titulka > Modul články > Články s klíčovým slovem "motivace"

Zobrazit na úvodní stránce článků

RSS Titulka > Modul články > Články s klíčovým slovem "motivace"


Seřadit dle: Počet zobrazení, Nejméně
Podle názvu:
Podle autora:
Počet komentářů:
Datum publikace:
Počet zobrazení:

Motivace budoucích učitelů při výběru učitelského povolání

Předškolní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Příspěvek přináší výsledky z vlastního výzkumného šetření autorky. Výzkumné šetření se zaměřilo na zmapování hlavních motivů budoucích učitelů pro výběr učitelského povolání. Výzkum si kladl za cíl na základě kvalitativních polostrukturovaných rozhovorů retrospektivně zmapovat motivační faktory učitelů při výběru povolání.
Autor Lucie Zormanová

Tradigitální přístup k výuce angličtiny na ZŠ

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Navzdory tomu, jak silný vliv mají v současnosti digitální technologie ve všech oblastech lidského života, není nutno se vzdávat všech osvědčených tradičních postupů při výuce cizího jazyka. Je jen třeba je vhodně s novými trendy kombinovat.
Autor Helena Havlíčková

Sociální klima školy II., vliv školního klimatu na pedagogickou praxi

Předškolní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Text se zabývá podrobněji tím, jak působí školní klima na vztahy nejen uvnitř školy, ale také na všechny zainteresované (těmi jsou rodiče, děti a organizace, jež vstupují do jakýchkoliv interakcí se školou). Popisuje pozitivní i negativní vliv školního klimatu a jeho provázanost s efektivní komunikací a motivací. Poukazuje také na důsledky stresu na pracovišti, způsobené negativním klimatem. Na závěr článku uvádíme podmínky pro vznik pozitivního klimatu školy.
Autor Marie Čermáková

Sociální klima školy I., teoretický úvod k problematice

Předškolní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Článek vysvětluje blíže některé důležité pojmy související s vnitřním klimatem školy. Zabývá se tím, jak vzniká a působí školní klima. Popisuje vznikající struktury vztahů uvnitř školy, jež se vytvářejí na jednom společném základě. Text článku je úvodním teoretickým podkladem k navazujícímu článku s názvem Sociální klima školy II., vliv školního klimatu na pedagogickou praxi. Teoretický úvod vysvětluje základní terminologii, zabývá se podrobným popisem pojmů souvisejících se školním klimatem. Text článku je nezbytný pro pochopení toho, jak tato problematika ovlivňuje pedagogickou praxi a jaký vliv má školní klima na všechny zainteresované.
Autor Marie Čermáková

Výzkumy o přínosu CLIL

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
věda a výzkum
Příspěvek stručně mapuje vývoj názorů na výuku v cizím jazyce, představuje výzkumy, které potvrzují přínos CLIL pro žáky, a na konkrétním příkladu ukazuje, jak může CLIL rozvíjet kognitivní dovednosti žáků.
Autor Lenka Tejkalova

Motivace žáků ve výuce chemie SOŠ pomocí úloh z běžného života

Odborné vzdělávání
Teoretický příspěvek
aplikační příspěvek
Pro žáky středních odborných netechnických škol je chemie předmětem s menší hodinovou dotací a žáci mu nevěnují patřičnou pozornost. Jak je pozitivně motivovat a zajistit, aby výuka byla efektivní a u žáků se rozvíjely potřebné klíčové kompetence uplatnitelné v občanském i profesním životě? Odpověď na tyto otázky lze najít nejen v tomto článku, ale i v článcích s ním souvisejících, v nichž motivačním prvkem může být i řešení jednoduchých úloh z běžného života.
Autor RNDr. Svatava Janoušková, Ph.D.

Učitel a jeho žák – 1. část - učitel Karel Roháček

Gymnaziální vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Připravili jsme si pro vás několik článků, ve kterých bychom se chtěli zaměřit na problematiku nadaných žáků jednak očima pedagogů, kteří se vzděláváním nadaných zabývají, jednak očima žáků, kteří byli svými vyučujícími za nadané označeni.
Autor Eva Zelendová

Předškolní vzdělávání dětí cizinců

Předškolní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Příspěvek se zabývá otázkou, co můžeme udělat v mateřské škole pro děti, které nemluví dobře česky, aby měly šanci uspět v povinném vzdělávání. Autorka čerpá z vlastních zkušeností. Uvádí hlavní zásady práce s těmito dětmi, metodická doporučení, praktické ukázky a konkrétní náměty činností, které se v praxi osvědčily.
Autor Blanka Šebelová

Abeceda managementu – Motivace, stimulace pracovníků

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Text se věnuje motivaci a stimulaci pracovníků a jeho snahou je osvětlit několik základních pouček k řízení lidí.
Autor Jaroslav Jindra

RVP ZV a zkušenosti s nadanými a mimořádně nadanými žáky na 1. stupni ZŠ

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Článek prezentuje pracovní listy, vydávané nakladatelstvím Raabe, vhodné pro vzdělávání a výchovu mimořádně nadaných dětí ve škole. Nabízí různé typy práce s těmito dětmi, upozorňují na problémy, které mohou nastat a radí, jak jim předejít, uvádí příklady z praxe.
Autor Eva Vondráková
Celkem: 16