Název materiálu | Anotace | Autor | Typ příspěvku | O jazyce | Hodnocení | Komentáře | Publikováno | Zobrazení |
| | rvp.cz | uživatelé | |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Obtížné vstávání ze židle
| Jednoduchý, motivační pokus týkající se těžiště.  | Martin Macháček |
|
|
| |
|
15. 03. 2006 |
10578 |
Hra Riskuj! na téma „p-prvky“
| Další sada otázek do hry Riskuj!, tentokrát na téma „p-prvky“. Jedná se o aktivizující hru, která velkou měrou motivuje žáky k dalšímu získávání poznatků v oblasti Člověk a příroda.  | Alena Jedličková |
|
|
| |
|
04. 12. 2007 |
10938 |
Matematická etapová soutěž Fištroniáda
| Matematická etapová soutěž pro žáky 6. ročníku.  | Jana Šenfelderová |
|
|
| |
|
28. 02. 2008 |
7237 |
Projekt Gmünd – domluvíme se na obou březích Lužnice
| Jedná se o mezipředmětový projekt, kterého se účastní žáci prvního ročníku naší školy oboru elektrikář, a to v předmětech německý jazyk a informační a komunikační technologie. K realizaci projektu nás vedla snaha obohatit výuku o netradiční postupy a motivovat tak žáky k učení a pochopení, že znalost cizího jazyka a moderních komunikačních prostředků je důležitá pro dorozumění, získávání informací a nových poznatků.  | Mgr. Milena Luxíková |
|
 |
| |
|
26. 08. 2009 |
4738 |
Zlaté střevíčky
| Praktický námět přináší ukázku tvořivé práce s písní Zlaté střevíčky a lze jej jako modelový příklad aplikovat na obdobné situace v hudební výchově. Pro lepší uchopení je členěn do určitých fází, v nichž probíhá kreativní proces hudební výchovy.  | Alexandros Charalambidis |
|
|
| |
|
20. 09. 2005 |
14477 |
První zkušenosti z výuky angličtiny v 6. ročníku podle RVP ZV – LMP
| Autorka uvádí originální náměty, jak zpestřit výuku jazyka a seznamuje s nejčastěji používanými zdroji.  | Alena Magulová |
|
|
| |
|
29. 09. 2008 |
12991 |
Sbíráme starý papír
| Sběrová soutěž zorganizovaná jako školní projekt na celý rok. Čím vším je možno vybavit naše žáky při takto připraveném projektu? Mohou se do tohoto projektu zapojit i rodiče? Jakým způsobem? A co třídní učitel a ostatní učitelé na škole? Co udělat pro to, aby se projekt vydařil?  | Jan Hoštička |
|
|
| |
|
04. 09. 2006 |
13196 |
Opička GOGO
| Článek nabízí inspiraci pro učitelky v mateřských školách při práci s projektovou metodou.  | Alžběta Palatinová |
|
|
| |
|
05. 05. 2011 |
13977 |
Kolik a čeho vlastně kupujeme?
| Text je příspěvkem do seriálu Digitální technologie ve výuce přírodních věd. V úvodu otvírá problematiku ICT obecně, dále se stáčí již k výuce chemie. Pro širší možnost využití námětu učiteli jsou v návrhu vyučovací hodiny využity pro většinu škol (a žáků) dosupné pomůcky (model BYOD). Ústředním motivem je na základních i středních školách nepopulární téma chemických výpočtů. S využitím několika online aplikací jsou navrženy možnosti, jak zvýšit motivaci žáků a usnadnit tak jejich proces učení. V závěru textu je diskutována role ICT na současnou výuku.  | Martin Rusek |
|
|
| |
|
25. 11. 2015 |
7881 |
Dobrodružství prcka Loriho 1
| Lekci jsem postavila na příběhu, který jsem sama vymyslela. Příběh jsem napsala také jako motivaci. Protože aktivity a činnosti pod ním jsou motivovány právě tímto příběhem. Jsou zde dramatické, tělovýchovné i výtvarné činnosti. Připojila jsem také přílohu.  | Veronika Lorgerová |
|
|
| |
|
27. 09. 2018 |
2260 |