Metodický portál RVP.CZ prochází změnami. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
RSS Titulka > Modul články > Články s klíčovým slovem "mimořádně nadaný žák"

Zobrazit na úvodní stránce článků

RSS Titulka > Modul články > Články s klíčovým slovem "mimořádně nadaný žák"

Seřadit dle: Počet zobrazení, Nejvíce
Podle názvu:
Podle autora:
Počet komentářů:
Datum publikace:
Počet zobrazení:

Možnosti rozvoje potenciálu mimořádně nadaných ve školním prostředí

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Autorka příspěvku popisuje různé možnosti přístupu k mimořádně nadaným žákům. Pedagog může volit mezi dvěma přístupy – akcelerací a enrichmentem. V každém případě je nutné výuku přizpůsobit obsahově, organizačně a metodologicky; je nutná spolupráce mezi školou, rodiči a žákem samotným. Mimořádně nadaní žáci mohou využívat různých forem vzdělávání: e-learning, pull-out programy, zájmové třídy zaměřené na určitá témata...
Autor Lucie Novotná

Ten dělá to a ten zas tohle

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Návrh strukturované výukové jednotky pro 1. stupeň ZŠ (vzdělávací obor Člověk a jeho svět, tematický okruh Lidé kolem nás), při níž jsou společně v jedné třídě bez přítomnosti asistenta pedagoga vzděláváni také žáci se speciálními vzdělávacími potřebami a žáci nadaní.
Autor Mgr. Simona Šedá

Učitel a jeho žák – 2. část – žák Kryštof Eben

Speciální vzdělávání
Informativní příspěvek
Druhá část ze série článků, ve kterých sledujeme problematiku nadaných žáků jednak očima pedagogů, kteří se vzděláváním nadaných zabývají, jednak očima žáků, kteří byli svými vyučujícími za nadané označeni.
Autor Karel Tomek

Rozhovor s PaedDr. Marií Nedvědovou, ředitelkou ZŠ Porozumění v Českých Budějovicích

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Rozhovor o vzdělávání mimořádně nadaných žáků ve speciální třídě zřízené v rámci Základní školy v Českých Budějovicích a charakteristice talentovaného žáka.
Autor Eva Zelendová

Střípky z konference „Od rozvíjení nadání k rozvoji osobnosti nadaných“

Gymnaziální vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Informace o 5. mezinárodní konferenci, která se konala u příležitosti 10. výročí vzniku Školy pro mimořádně nadané děti a Gymnázia v Bratislavě.
Autor Eva Zelendová

Učitel a jeho žák – 1. část – žáci Pavla Umhöhová a Tomáš Popelář

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
První část ze série článků, ve kterých sledujeme problematiku nadaných žáků jednak očima pedagogů, kteří se vzděláváním nadaných zabývají, jednak očima žáků, kteří byli svými vyučujícími za nadané označeni.
Autor Eva Zelendová

Charakteristika ŠVP - příklady zpracování - zabezpečení výuky žáků mimořádně nadaných

Gymnaziální vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Ukázky zpracování doplněné krátkým komentářem.
Autor VÚP

Proč se starat o nadané a kolik jich vlastně je

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek
Nadaní nejsou homogenní skupina. Nejsou ani jen bezproblémoví, ani jen k životu nepoužitelní géniové, i když bychom jich pár z obou zmíněných skupin našli.
Autor Eva Vondráková
Celkem: 8