Pozor! Jste na staveništi. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
RSS Titulka > Modul články > Články s klíčovým slovem "metodická podpora"

Zobrazit na úvodní stránce článků

RSS Titulka > Modul články > Články s klíčovým slovem "metodická podpora"


Seřadit dle: Počet zobrazení, Nejméně
Podle názvu:
Podle autora:
Počet komentářů:
Datum publikace:
Počet zobrazení:

TIO a mobil

Předškolní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Příběh nabízí možnost otevřít s dětmi téma využívání i zneužívání moderních technologií v každodenním životě, ochrany zdraví, bezpečnosti a etiky v digitálním prostředí. Činnosti vám mohou zpestřit komiks a dějové karty. Projekt PPUČ, financovaný z Evropských strukturálních a investičních fondů, podporuje pedagogy mateřských a základních škol v jejich snaze rozvíjet čtenářskou, matematickou a digitální gramotnost dětí a žáků. Jeho realizaci zajišťuje Národní pedagogický institut České republiky (NPI ČR).
Autor Jitka Severinová

TIO a Robosvět

Předškolní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Materiál nabízí úvodní příběh o robůtkovi TIO a jeho kamarádovi programátorovi Michalovi. Můžete s dětmi zkoumat svět ROBOSVĚT, který je místem pro objevování, tvoření a seznamování s digitálním světem. Představí se vám TIO a vy můžete společně s ním rozvíjet fantazii dětí a tvořivě ztvárňovat představy o TIOvi a ROBOSVĚTĚ. Projekt PPUČ, financovaný z Evropských strukturálních a investičních fondů, podporuje pedagogy mateřských a základních škol v jejich snaze rozvíjet čtenářskou, matematickou a digitální gramotnost dětí a žáků. Jeho realizaci zajišťuje Národní pedagogický institut České republiky (NPI ČR).
Autor Jitka Severinová

Abeceda 60. let

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Hodnocení žáka je ve škole velmi důležité, jelikož jím může být motivován, odměňován, posouván dále, ale také demotivován. Řada odkazů a jednotlivých článků níže nabízí příklady úloh z různých oblastí vzdělávání a k nim připravené ukázkové hodnocení, včetně žákovských řešení. Úkol, řešený na Národním ústavu pro vzdělávání, vychází přímo ze dvou opatření v DZ 2015–2020, a to F.5.4: připravit podpůrné materiály, jako jsou přehledy hodnocení/známkování uvádějící kritéria pro hodnocení a škálování různých aspektů žákova výkonu, a modelové příklady ilustrující výkon žáka na různých úrovních. Doufáme, že příklady, které zde naleznete, budou sloužit pro Vaši praxi a budou Vás inspirovat k tvorbě vlastního hodnocení žáků, které je bude motivovat.
Autor Mgr. Václava Korcová

TIO a signál

Předškolní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Pomocí příběhu nahlédnete společně s robůtkem TIO a Michalem do historie. Dozvíte se, jak se dřív lidé dorozumívali a komunikovali, jakými způsoby je možné si informace předávat. Naleznete zde náměty na různé tvořivé činnosti a hry, můžete si zahrát třeba na indiány, námořníky nebo objevit kouzlo práce s komiksem. Projekt PPUČ, financovaný z Evropských strukturálních a investičních fondů, podporuje pedagogy mateřských a základních škol v jejich snaze rozvíjet čtenářskou, matematickou a digitální gramotnost dětí a žáků. Jeho realizaci zajišťuje Národní pedagogický institut České republiky (NPI ČR).
Autor Jitka Severinová

TIO a sítě

Předškolní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Společně s robůtkem TIO se můžete vyhnout nástrahám internetových a sociálních sítí, dotknout se tématu bezpečnosti, sdělování i přijímání informací. Michal TIA i děti provede úskalími digitálního světa, který sice umožňuje spojování lidí na dálku, ale zároveň v sobě skrývá určitá rizika a nebezpečí. V počítačovém světě se můžeme setkat i s lidmi se zlými úmysly. Důležití jsou kamarádi, kteří jsou blízko, s kterými si můžeme hrát a běhat venku. Doplňkovým materiálem je logická hra „sudoku“, která u dětí rozvíjí informatické myšlení. Projekt PPUČ, financovaný z Evropských strukturálních a investičních fondů, podporuje pedagogy mateřských a základních škol v jejich snaze rozvíjet čtenářskou, matematickou a digitální gramotnost dětí a žáků. Jeho realizaci zajišťuje Národní pedagogický institut České republiky (NPI ČR).
Autor Jitka Severinová

TIO a počítač

Předškolní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Příběh vám umožní zamyslet se společně s dětmi nad problematikou počítačových her, nad úctou k druhým lidem, nad tím, co znamená hrát fér, i nad tím, jak mohou být digitální technologie přínosem pro lidi s handicapem. Ke zpestření vám nabídne komiks a dějové karty. Projekt PPUČ, financovaný z Evropských strukturálních a investičních fondů, podporuje pedagogy mateřských a základních škol v jejich snaze rozvíjet čtenářskou, matematickou a digitální gramotnost dětí a žáků. Jeho realizaci zajišťuje Národní pedagogický institut České republiky (NPI ČR).
Autor Jitka Severinová

TIO a reklama

Předškolní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Příběh nabízí zamyšlení nad tématem přílišného nakupování a důležitosti kamarádských vztahů, nad využíváním a hodnotou starých věcí, nad lákavými prostředky reklamy i nad ekologií v Robosvětě. Projekt PPUČ, financovaný z Evropských strukturálních a investičních fondů, podporuje pedagogy mateřských a základních škol v jejich snaze rozvíjet čtenářskou, matematickou a digitální gramotnost dětí a žáků. Jeho realizaci zajišťuje Národní pedagogický institut České republiky (NPI ČR).
Autor Jitka Severinová

Projekt TIO – metodický materiál k podpoře rozvoje digitální gramotnosti v předškolním a primárním vzdělávání (úvod)

Předškolní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Cílem materiálu je prostřednictvím robůtka, jehož jméno v sobě nese nejen jeho oblíbené slovní spojení „ty jo“, ale především základní myšlenku příběhů – Technologie Informace Objevy, přiblížit dětem a žákům téma komunikace, etiky a bezpečí v digitálním světě. Nabídneme možnost, jak mluvit s dětmi, které potřebují poznávat konkrétní věci, vše si osahat, vyzkoušet, o něčem tak abstraktním, jako je digitální svět a bezpečné zacházení s jeho možnostmi. TIO je souborem sedmi příběhů z Robosvěta, který se může podobat skutečnému světu, nebo se můžeme společně s dětmi ponořit do světa fantazie a vytvořit svět zcela jedinečný, originální. Představujeme vám úvodní část série článků na dané téma. Projekt PPUČ, financovaný z Evropských strukturálních a investičních fondů, podporuje pedagogy mateřských a základních škol v jejich snaze rozvíjet čtenářskou, matematickou a digitální gramotnost dětí a žáků. Jeho realizaci zajišťuje Národní pedagogický institut České republiky (NPI ČR).
Autor Jitka Severinová

Digitální portfolia pro speciální vzdělávání

Speciální vzdělávání
Informativní příspěvek
Informace o vzniku nových digitálních portfolií pro speciální vzdělávání.
Autor Monika Sopková

Dobrodružství výchovy (2)

Neformální vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Pokračování seriálu o metodice celkového rozvoje osobnosti. Tento druhý díl se věnuje tomu, jak prostřednictívm příběhů lze budovat a posilovat různé druhy sounáležitosti.
Autor Jiří Zajíc
Celkem: 16