Metodický portál RVP.CZ prochází změnami. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
RSS Titulka > Modul články > Články s klíčovým slovem "mentální postižení"

Zobrazit na úvodní stránce článků

RSS Titulka > Modul články > Články s klíčovým slovem "mentální postižení"

Seřadit dle: Datum publikace, Nejnovější
Podle názvu:
Podle autora:
Počet komentářů:
Datum publikace:
Počet zobrazení:

Digitální technologie jako podpůrné opatření ve vzdělávání žáků se SVP a nadaných (2. část)

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Žákům, kteří to potřebují, je státem poskytována podpora spočívající ve využití speciální učební pomůcky, kompenzační pomůcky nebo speciálního softwarového vybavení. Seznam těchto podpůrných opatření souvisejících s využitím digitálních technologií poskytuje platná školská legislativa. Konkrétní řešení se liší podle druhu znevýhodnění a jeho závažnosti a je žákovi poskytnuto na základě doporučení školského poradenského zařízení. Projekt PPUČ, financovaný z Evropských strukturálních a investičních fondů, podporuje pedagogy mateřských a základních škol v jejich snaze rozvíjet čtenářskou, matematickou a digitální gramotnost dětí a žáků. Jeho realizaci zajišťuje Národní pedagogický institut České republiky (NPI ČR).
Autor PhDr. Renata Votavová

Možnosti středního vzdělávání žáků s mentálním postižením v ICT III

Odborné vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Článek je zaměřen na využití ICT při výuce žáka s mentálním postižením na střední škole v oboru vzdělání praktická škola dvouletá. V závislosti na specifikách vzdělávání těchto žáků uvádí některé formy edukace a popisy průběhu vyučovací hodiny v různých předmětech.
Autor Mgr. Jan Prachař

Možnosti středního vzdělávání žáků s mentálním postižením v ICT II

Odborné vzdělávání
Praktický příspěvek
zkušenost
Článek je zaměřen na výuku ICT na střední škole v oboru vzdělání praktická škola dvouletá. Popisuje specifika vzdělávání žáků s lehkým a středně těžkým mentálním postižením a v závislosti na těchto specifikách uvádí možné úpravy rozsahu a obsahu učiva, některé formy edukace, popis průběhu vyučovací hodiny a hodnocení žáků.
Autor Mgr. Jan Prachař

Možnosti středního vzdělávání žáků s mentálním postižením v ICT I

Odborné vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Vzdělávání v informačních a komunikačních technologiích (ICT) je nutným předpokladem úspěchu žáka v jeho profesi. Požadavky na práci s ICT jsou zakotveny v RVP všech oborů vzdělání a týkají se i žáků s mentálním postižením.
Autor Renata Votavová

Olympijské hry Rusko 2014

Speciální vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Projekt "Olympijské hry Rusko 2014" je celoroční projekt tříd pro žáky se speciálními vzdělávacími potřebami, které vzdělávají žáky s lehkým a středně těžkým mentálním postižením. Součástí je i jednodenní projekt zaměřený na pořadatelskou zemi.
Autor Ivana Spěváčková

Dítě s mentálním postižením ve škole: Možnosti vzdělávání žáků s mentálním postižením

Speciální vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Jak se projevuje mentální postižení? Jakým způsobem se vzdělávají žáci s mentálním postižením? Jak probíhá diagnostika a jaké možnosti se nabízí v poradenství? Čím je specifická komunikace a terapeuticko-formativní metody? Kde je možné hledat pomoc v sociálních službách? Odpovědi nejenom na tyto otázky je možné nalézt v publikaci \"Dítě s mentálním postižením ve škole\". Kniha je určena rodičům, pedagogům, asistentům pedagogů i dalším odborníkům, kteří se zajímají o komplexní péči jedinců s mentálním postižením.
Autor Petra Bendová, Pavel Zikl

Školní vzdělávací program pro obor vzdělání praktická škola jednoletá

Speciální vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Pedagogové Základní školy, Mateřské školy speciální a Praktické školy v Jesenici nám představují ukázky svého školního vzdělávacího programu pro obor vzdělání praktická škola jednoletá. Nabízejí k nahlédnutí části materiálu, které jsou svým obsahem odlišné od školních vzdělávacích programů základních škol, ačkoli svým způsobem zpracování a strukturou se s nimi shodují. Nejpozději od 1. září 2012 bude zahájena výuka podle nových ŠVP na všech praktických školách.
Autor Olga Hanauerová

Jsme školáci

Speciální vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Článek nazvaný Jsme školáci je ukázkou týdenního plánu ve speciální škole. Popisované aktivity proběhly během jednoho školního týdne a jsou určeny žákům se středně těžkým a těžkým mentálním postižením.
Autor Michaela Krajská

Týden otevřených dveří v rehabilitačních třídách

Speciální vzdělávání
Informativní příspěvek
Propojení výuky ve třídách základní školy speciální a praktické v rámci týdenního projektu.
Autor Šárka Křesťanová

Mentálně postižení mezi námi

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
příklad
blok hodin
Jde o aktivitu s využitím dokumentárního filmu, která pomáhá odtabuizovat téma mentálně postižených i jinak handicapovaných lidí, kteří žijí vedle nás. Žáci mají možnost si janěji uvědomit, že o kvalitě člověka nesvědčí jen jeho inteligence a dosažené vzdělání, ale i schopnost soucítit, ochota pracovat a myslet na druhé.
Autor Vlasta Vyčichlová
Celkem: 11