Pozor! Jste na staveništi. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
RSS Titulka > Modul články > Články s klíčovým slovem "matematika"

Zobrazit na úvodní stránce článků

RSS Titulka > Modul články > Články s klíčovým slovem "matematika"


Seřadit dle: Datum publikace, Nejnovější
Podle názvu:
Podle autora:
Počet komentářů:
Datum publikace:
Počet zobrazení:

Sbírka úloh z aplikované matematiky – elektro

Gymnaziální vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Sbírka řešených úloh z aplikované matematiky pro střední školy pro technické obory s elektrotechnickým základem je součástí materiálů vydávaných NPI ČR k podpoře výuky matematiky na středních a vyšších odborných školách.
Autor Ivo Krobot

Pohyb

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Hodnocení žáka je ve škole velmi důležité, jelikož jím může být motivován, odměňován, posouván dále, ale také demotivován. Řada odkazů a jednotlivých článků níže nabízí příklady úloh z různých oblastí vzdělávání a k nim připravené ukázkové hodnocení, včetně žákovských řešení. Úkol, řešený na Národním ústavu pro vzdělávání, vychází přímo ze dvou opatření v DZ 2015–2020, a to F.5.4: připravit podpůrné materiály, jako jsou přehledy hodnocení/známkování uvádějící kritéria pro hodnocení a škálování různých aspektů žákova výkonu, a modelové příklady ilustrující výkon žáka na různých úrovních. Doufáme, že příklady, které zde naleznete, budou sloužit pro Vaši praxi a budou Vás inspirovat k tvorbě vlastního hodnocení žáků, které je bude motivovat.
Autor Petr Polívka

Příklady s penzijní tematikou

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Článek se zabývá finanční gramotností, v přiloženém dokumentu naleznete praktický příklad.
Autor Jan Kubica

Rozvíjíme matematické nadání žáků – náměty pro 1. stupeň ZŠ

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Publikace pomáhá učitelům v práci s nadanými žáky. Zabývá se tím, jak nadaného ve třídě identifikovat, jak jej vést a zadávat mu úkoly ať už v rámci standardního učiva nebo nad rámec RVP. Publikace přináší i tipy, jak vybalancovat samostatnou práci žáka, který se vymyká, s jeho zapojení do kolektivu a skupinové práce. Zvláštní důraz je přitom kladen na význam žákovských řešení úloh.
Autor RNDr. Eva Zelendová

Metodické listy z matematiky pro gymnázia a základní vzdělávání

Gymnaziální vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Soubor metodických materiálů pro výuku matematiky, který pokrývá všechny tematické okruhy vzdělávací oblasti Matematika a její aplikace Rámcových vzdělávacích programů pro oba stupně škol. Metodické materiály jsou připraveny ve dvou variantách – a to buď jako gradované řetězce matematických úloh, anebo jako různé metody řešení konkrétní úlohy.
Autor Jaroslav Švrček a kol.

Druháci a matematika I. Opakování čísel do 20

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Článek je metodickým průvodcem pro učitele k digitálním učebním materiálům (prezentace, pracovní listy) Druháci a matematika, Opakování čísel do 20, které jsou prvním tématem kolekce Druháci a matematika. Je změřeno na opakování a prohloubení numerace v oboru přirozených čísel do 20. Prohloubením jsou zde složené nerovnice (5 < n < 13), vztah o n více (méně). Žáci pracují s příslušnými pracovními listy, drobným materiálem – dvoubarevnými knoflíky, mřížkou, hrací dráhou (viz příloha), popř. hracími kostkami a figurkami.
Autor Marie Janků

Chceme zvyšovat úroveň vyučování matematice?

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
V článku jsou popsány postupy a výzkum vyučování matematice, který probíhal koncem šedesátých a počátkem sedmdesátých let minulého století a který vedl k dobrým výsledkům vyučování matematice v různých mezinárodních srovnávacích testech.
Autor Marie Janků

ICT v předškolním edukačním procesu

Předškolní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Využívání prostředků, které přináší ICT v oblasti předškolního vzdělávání, je stále ne zcela běžné. V článku se pokusíme představit výhody, jež nasazení moderních technologií přináší, a představíme software určený pro cílovou skupinu žáků.
Autor Jana Vaňková

Prvňáci a matematika I. Začínáme

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Článek je metodickým průvodcem pro učitele ke stejnojmennému materiálu, tj. Prvňáci a matematika - začínáme (v podobě prezentace a pracovního listu) uveřejněnému v sekci DUM (digitální učební materiály), který je prvním tématem kolekce Prvňáci a matematika. Cílem tohoto příspěvku je poskytnout učitelům a dalším zájemcům metodický postup práce v hodinách matematiky na počátku prvního ročníku v přípravném období.
Autor Marie Janků

Prvňáci a matematika II. Poznáváme čísla

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Článek je metodickým průvodcem pro učitele ke stejnojmennému materiálu (v podobě prezentace a pracovního listu) uveřejněnému v sekci DUM (digitální učební materiály), který je druhým tématem kolekce Prvňáci a matematika. Cílem tohoto příspěvku je poskytnout učitelům a dalším zájemcům metodický rozbor této problematiky (seznamování žáků s přirozenými čísly 1, 2, 3, čtení a nácvik psaní čísel, porovnávání čísel, znaky <, >, =) v propojení s praktickým materiálem.
Autor Marie Janků
Celkem: 20