Pozor! Jste na staveništi. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
RSS Titulka > Modul články > Články s klíčovým slovem "matematika"

Zobrazit na úvodní stránce článků

RSS Titulka > Modul články > Články s klíčovým slovem "matematika"


Seřadit dle: Datum publikace, Nejnovější
Podle názvu:
Podle autora:
Počet komentářů:
Datum publikace:
Počet zobrazení:

Setkání učitelů matematiky všech typů a stupňů škol 2018

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek
Začátkem listopadu proběhlo tradiční setkání učitelů matematiky v Srní, které spolupořádala JČMF – Společnost učitelů matematiky, JČMF – Česká matematická společnost, JČMF, pobočný spolek Plzeň a Katedra matematiky FAV ZČU Plzeň.
Autor PhDr. Hana Havlínová, Ph.D.

Česká školní inspekce: Inspirace pro zkvalitňování výuky přírodovědných předmětů a matematiky – vzdělávací program pro učitele ZŠ a SŠ

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek
Česká školní inspekce připravila pro učitele základních a středních škol specifický vzdělávací program zaměřený na využití didaktického potenciálu uvolněných úloh z mezinárodního šetření PISA.
Autor Lucie Kovaříková

Třetí prostor jako podnikatelský záměr

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek

Článek je součástí učitelského Spomocnika na adrese https://spomocnik.rvp.cz.

Informace o britském projektu, který s pomocí soukromé firmy a vzdálených, z indického subkontinentu působících učitelů pomáhá žákům z okolí Londýna prostřednictvím technologií dohnat zpoždění v matematice.
Autor Bořivoj Brdička

Výuka matematiky v jazykově a kulturně heterogenních třídách

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek
Proces začleňování zvyšujícího počtu žáků-cizinců na českých školách s sebou nese spoustu problémů – jazykových, obsahových i kulturních. Příliv migrantů do vyspělejších částí světa staví vzdělávací instituce před řadu výzev, a to včetně problémů s tím, jak nově příchozí školou povinné děti a mládež integrovat do místních škol.
Autor Jitka Altmanová

Metodické komentáře k oboru Matematika a její aplikace

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek
Ilustrativní úlohy uváděné ve standardech základního vzdělávání jsou jen k vybraným indikátorům konkretizujícím očekávané výstupy RVP ZV, a ještě jen na minimální úrovni. Standardy nepopisují vyšší úroveň vědomostí a dovedností žáků, neobsahují žádné metodické návody pro práci v hodinách, nepomáhají učitelům v práci se žáky se speciálními vzdělávacími potřebami apod. Tato zjištění nás přivedla k myšlence vypracovat pro učitele podrobnější materiál, který by uvedené náležitosti obsahoval a který by mohl usnadnit náročnou učitelskou práci.
Autor RNDr. Eva Zelendová

Výuka matematiky za pomoci ICT

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek
Alternativní forma výuky matematiky pomocí online tréninkové aplikace Numericum. Jedná se o interaktivní výuku výpočetních postupů, která může sloužit jako skvělý doplněk běžných hodin či jako forma procvičování pro žáky. Zkušenosti z testování naznačují, že aplikace studenty baví natolik, že si matematiku z vlastní iniciativy procvičují i sami doma.
Autor Jan Siuda

Příklad dobré praxe CLIL - ZŠ Matice školské v Českých Budějovicích

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek
Základní škola Matice školské v Českých Budějovicích dokončila v červnu 2012 projekt Propojení cizího jazyka a matematiky na základní škole. Řešení tohoto projektu bylo zahájeno v únoru 2010, projekt trval 29 měsíců. Jeho cílem bylo, mimo jiné, vytvoření prostředí a materiálů pro výuku vybraných předmětů v anglickém jazyce na základní škole v podobě mezipředmětových výukových modulů a jejich rozpracování do klíčových kompetencí s cílem jejich následného rozvoje. Konkrétně se jednalo o modul Matematika v angličtině pro 4. až 9. ročník a Výtvarná výchova v angličtině pro 4. až 9. ročník. V návaznosti na to pak následovala aktualizace a inovace ŠVP a zkvalitnění vybavení školy výpočetní technikou a moderními výukovými technologiemi.
Autor Mgr. Jana Rychlíková, RNDr. Helena Binterová

Manipulativní činnosti rozvíjející matematickou gramotnost – úvod

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek
Význam manipulativních činností pro rozvoj operačního myšlení dětí předškolního věku i žáků základních škol je nesporný. Jak by však měl učitel při jejich využití při předškolním vzdělávání a v hodinách matematiky na 1. stupni základní školy postupovat? Jaké konkrétní metody práce a jaké didaktické pomůcky volit? Jak s nimi pracovat, aby bylo dosaženo rozvoje matematické gramotnosti? Lze tyto pomůcky nahradit vhodnými předměty, které běžně děti a žáci používají? Na tyto otázky odpovídají výstupy předkládaného projektu Jednoty českých matematiků a fyziků.
Autor RNDr. Eva Zelendová

Pokusné ověřování výběrové zkoušky ze středoškolské matematiky – Matematika+

Odborné vzdělávání
Informativní příspěvek
Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy v souladu s § 171 odst. 1 školského zákona vyhlašuje pokusné ověřování obsahu, formy, organizace a hodnocení výběrové zkoušky ze středoškolské matematiky, kterou lze konat jako nepovinnou zkoušku profilové části maturitní zkoušky.
Autor MŠMT

Nápadník aktivit a her do hodin matematiky

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek
Seznamte se se třemi hrami z Nápadníku vhodnými pro matematické rozvičky nebo jako aktivity pro opakování v menších skupinách. Při čtvercovém puzzle si procvičíte počítání s desetinnými čísly, ve výrazových expertízách zjistíte, zda umíte převést matematický výraz do slovního vyjádření a naopak, a matematický malíř ukáže, jak ovládáte základní pojmy matematiky.
Autor Heiko Etzold, Ines Petzschler
Celkem: 21