Metodický portál RVP.CZ prochází změnami. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
RSS Titulka > Modul články > Články s klíčovým slovem "matematika"

Zobrazit na úvodní stránce článků

RSS Titulka > Modul články > Články s klíčovým slovem "matematika"

Seřadit dle: Datum publikace, Nejnovější
Podle názvu:
Podle autora:
Počet komentářů:
Datum publikace:
Počet zobrazení:

ICT v předškolním edukačním procesu

Předškolní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Využívání prostředků, které přináší ICT v oblasti předškolního vzdělávání, je stále ne zcela běžné. V článku se pokusíme představit výhody, jež nasazení moderních technologií přináší, a představíme software určený pro cílovou skupinu žáků.
Autor Jana Vaňková

O státní maturitě z matematiky z pozice učitele a hodnotitele

Gymnaziální vzdělávání
Informativní příspěvek
Článek je vytvořen pro tematický vstup Nebojte se maturovat jinak! Autorka popisuje a hodnotí první rok maturitních zkoušek ve společné části z pohledu učitele matematiky na gymnáziu a také z pohledu vyškoleného hodnotitele zkoušky. Konstatuje některá drobná úskalí, hodnotí spuštění maturit jako pozitivní krok a navrhuje některá opatření zefektivnění zkoušky zejména s ohledem na potřeby studentů a jejich další uplatnění při studiu na vysokých školách.
Autor Eva Davidová

Jak jsme v roce 2011 maturovali na SOŠE v Kralupech nad Vltavou z matematiky

Odborné vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Článek vznikl v rámci tematického vstupu na Metodickém portálu Nebojte se maturovat jinak! Text popisuje přístup předmětové komise matematiky na Střední odborné škole ekonomické v Kralupech nad Vltavou k organizaci, přípravě žáků a vyhodnocení společné části maturitní zkoušky z matematiky na jejich škole. Zejména se zaměřuje na přínosy nového modelu maturitní zkoušky jak ve výuce, tak ve vztazích.
Autor Dana Tomandlová

Prvňáci a matematika VI. Číslo 6

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Článek je metodickým průvodcem pro učitele k digitálním učebním materiálům (prezentace, pracovní listy) Prvňáci a matematika, počítáme do 6, které jsou šestým tématem kolekce Prvňáci a matematika. Cílem tohoto příspěvku je poskytnout učitelům a dalším zájemcům metodický postup při seznamování žáků s číslem 6, a to numerace, sčítání a odčítání a popis činností při práci s uvedenými učebními materiály.
Autor PaedDr. Marie Janků

Matematika s prvky ekologické výchovy

Speciální vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Hodina je dílčí částí projektového vyučování o lese. Jedná se o opakování a procvičování učiva z matematiky ve 3. ročníku základní školy praktické za pomoci prostupné motivace z lesního světa, se zapojením prvků z ekologické výchovy – chování v lese, vzácné stromy, druhy hub. Dochází k aktivnímu a činnému zapojení všech žáků do výuky a k získání praktických zkušeností. Žáci jsou vedeni k respektování společných pravidel činností a pravidel týmové spolupráce, ke společnému hodnocení činností a sebehodnocení.
Autor Věra Holotová

Prvňáci a matematika V. Číslo 5

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Článek je metodickým průvodcem pro učitele ke stejnojmennému materiálu, tj. Prvňáci a matematika – počítáme do 5 (v podobě prezentace a pracovního listu), uveřejněnému v sekci DUM (digitální učební materiály), který je pátým tématem kolekce Prvňáci a matematika. Cílem tohoto příspěvku je poskytnout učitelům a dalším zájemcům metodický rozbor této problematiky (seznamování žáků s číslem 5, tj. numerace, sčítání a odčítání v oboru přirozených čísel do 5) v propojení s praktickým materiálem.
Autor Marie Janků

Prvňáci a matematika IV. Číslo 4

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Článek je metodickým průvodcem pro učitele ke stejnojmennému materiálu, tj. Prvňáci a matematika – počítáme do 4 (v podobě prezentace a pracovního listu), uveřejněnému v sekci DUM (digitální učební materiály), který je čtvrtým tématem kolekce Prvňáci a matematika. Cílem tohoto příspěvku je poskytnout učitelům a dalším zájemcům metodický rozbor této problematiky (seznamování žáků s číslem 4, tj. numerace, sčítání a odčítání v oboru přirozených čísel do 4) v propojení s praktickým materiálem.
Autor Marie Janků

Prvňáci a matematika III. Sčítáme, odčítáme

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Článek je metodickým průvodcem pro učitele ke stejnojmennému materiálu, tj. Prvňáci a matematika – sčítáme, odčítíme (v podobě prezentace a pracovního listu), uveřejněnému v sekci DUM (digitální učební materiály), který je třetím tématem kolekce Prvňáci a matematika. Cílem tohoto příspěvku je poskytnout učitelům a dalším zájemcům metodický rozbor seznamování žáků se sčítáním a odčítáním v propojení s praktickým materiálem.
Autor Marie Janků

Prvňáci a matematika I. Začínáme

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Článek je metodickým průvodcem pro učitele ke stejnojmennému materiálu, tj. Prvňáci a matematika - začínáme (v podobě prezentace a pracovního listu) uveřejněnému v sekci DUM (digitální učební materiály), který je prvním tématem kolekce Prvňáci a matematika. Cílem tohoto příspěvku je poskytnout učitelům a dalším zájemcům metodický postup práce v hodinách matematiky na počátku prvního ročníku v přípravném období.
Autor Marie Janků

Hrátky s desetinnými čísly

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
V článku jsou popsány tři aktivity s prvky činnostního učení, ve kterých si žáci procvičí počítání s desetinnými čísly. V jedné z aktivit je také okrajově zahrnuto učivo českého jazyka.
Autor Radmila Záviská
Celkem: 97