Pozor! Jste na staveništi. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
RSS Titulka > Modul články > Články s klíčovým slovem "matematika"

Zobrazit na úvodní stránce článků

RSS Titulka > Modul články > Články s klíčovým slovem "matematika"


Seřadit dle: Datum publikace, Nejnovější
Podle názvu:
Podle autora:
Počet komentářů:
Datum publikace:
Počet zobrazení:

Slavné dny pro SŠ: Den, kdy byla zveřejněna nejslavnější rovnice světa

Gymnaziální vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Aktivita se zabývá širším významem slova relativita a významem aktivního veřejného angažmá známých osobností.
Autor Monika Stehlíková

Metodické listy z matematiky pro gymnázia a základní vzdělávání

Gymnaziální vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Soubor metodických materiálů pro výuku matematiky, který pokrývá všechny tematické okruhy vzdělávací oblasti Matematika a její aplikace Rámcových vzdělávacích programů pro oba stupně škol. Metodické materiály jsou připraveny ve dvou variantách – a to buď jako gradované řetězce matematických úloh, anebo jako různé metody řešení konkrétní úlohy.
Autor Jaroslav Švrček a kol.

Druháci a matematika VII. Násobení a dělení

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
zkušenost
Tento materiál navazuje na téma Opakujeme sčítání, odčítání do 20 s přechodem přes základ kolekce Druháci a matematika. Je zaměřen na seznámení žáků s operací násobení a dělení.
Autor Marie Janků

Výuka matematiky za pomoci ICT

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek
Alternativní forma výuky matematiky pomocí online tréninkové aplikace Numericum. Jedná se o interaktivní výuku výpočetních postupů, která může sloužit jako skvělý doplněk běžných hodin či jako forma procvičování pro žáky. Zkušenosti z testování naznačují, že aplikace studenty baví natolik, že si matematiku z vlastní iniciativy procvičují i sami doma.
Autor Jan Siuda

Druháci a matematika VI. Úsečka

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
zkušenost
Tento materiál navazuje na téma Vyznačujeme body kompletu Druháci a matematika. Mělo by být probíráno souběžně s aritmetickými tématy Druháci a matematika V. Opakování sčítání a odčítání do 20 s přechodem, metodická příručka a DUM Druháci a matematika 7 – Násobíme a dělíme do 20. Téma Rýsujeme úsečky je zaměřeno na poznávání úsečky, jejích krajních bodů, vyznačování úseček na přímé čáře, rýsování úseček daných krajními body, vyznačování bodů, které dané úsečce náleží – nenáleží, vztah „mezi“. Žáci pracují s příslušnými pracovními listy, špejlemi a modelínou. Po spuštění prezentace jsou animací uváděna řešení jednotlivých úkolů.
Autor Marie Janků

Představení typografického systému Latex

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace

Článek je součástí učitelského Spomocnika na adrese https://spomocnik.rvp.cz.

Praktický popis využití známého textového procesoru původně určeného hlavně matematikům, který se stále rozvíjí a je používán pro opravdu seriózní práci. Navíc patří mezi nástroje volně dostupné.
Autor Michal Řepík

Druháci a matematika V. Opakování sčítání a odčítání do 20 s přechodem

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Téma Opakujeme sčítání, odčítání do 20 s přechodem přes 10 je třetím aritmetickým tématem kolekce Druháci a matematika. Je změřeno na opakování a prohloubení učiva. Prohloubením je zde vztah o n větší, o n menší a význam závorek. Toto téma by mělo prolínat s třetím geometrickým tématem Rýsujeme úsečky.
Autor Marie Janků

Druháci a matematika IV. Vyznačujeme body

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
zkušenost
Toto téma je druhým geometrickým tématem kolekce Druháci a matematika. Mělo by být probíráno souběžně s druhým aritmetickým tématem Opakujeme sčítání, odčítání do 20 bez přechodu přes 10 tak, aby žáci uměli vyznačovat body již při zahájení aritmetického tématu Násobení dělení do 20. Vyznačování bodů navazuje na činnost žáků na hřišti (v tělocvičně), kdy si křížkem každý vyznačí svoje místo a označí si je písmenem. Rozběhnou se a pak se na svoje místo vrátí.
Autor Marie Janků

Druháci a matematika III. Opakování sčítání a odčítání do 20 bez přechodu přes základ

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
zkušenost
Článek je metodickým průvodcem pro učitele k digitálním učebním materiálům (prezentace, pracovní listy) Druháci a matematika III, Opakování sčítání a odčítání do 20 bez přechodu přes základ, které jsou třetím tématem tématem kolekce Druháci a matematika. Je změřenn na opakování a prohloubení učiva.  Prohloubením je zde vztah o n větší, o n menší. Toto téma by mělo probíhat kontinuálně s druhým geometrickým tématem Vyznačujeme body. Žáci pracují s příslušnými pracovními listy, drobným materiálem – dvoubarevnými knoflíky, mřížkou, hrací dráhou (viz příloha), popř. hracími kostkami a figurkami. Po spuštění prezentace DUM jsou animací uváděna řešení jednotlivých úkolů.
Autor Marie Janků

Druháci a matematika I. Opakování čísel do 20

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Článek je metodickým průvodcem pro učitele k digitálním učebním materiálům (prezentace, pracovní listy) Druháci a matematika, Opakování čísel do 20, které jsou prvním tématem kolekce Druháci a matematika. Je změřeno na opakování a prohloubení numerace v oboru přirozených čísel do 20. Prohloubením jsou zde složené nerovnice (5 < n < 13), vztah o n více (méně). Žáci pracují s příslušnými pracovními listy, drobným materiálem – dvoubarevnými knoflíky, mřížkou, hrací dráhou (viz příloha), popř. hracími kostkami a figurkami.
Autor Marie Janků
Celkem: 96