Metodický portál RVP.CZ prochází změnami. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
RSS Titulka > Modul články > Články s klíčovým slovem "matematika"

Zobrazit na úvodní stránce článků

RSS Titulka > Modul články > Články s klíčovým slovem "matematika"

Seřadit dle: Podle názvu, Sestupně
Podle názvu:
Podle autora:
Počet komentářů:
Datum publikace:
Počet zobrazení:

Zeměpis a matematická gramotnost

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Rozvíjení matematické gramotnosti ve vzdělávacím oboru Zeměpis (Geografie) sehrává významnou roli jak při vlastní prezentaci zeměpisného učiva, tak při řešení zeměpisných úloh. Příspěvek se věnuje využití matematiky v zeměpisných úlohách dokumentu: Metodické komentáře a úlohy ke Standardům pro základní vzdělávání. Článek vznikl v rámci projektu Podpora práce učitelů (PPUČ). Projekt PPUČ, financovaný z Evropských strukturálních a investičních fondů, podporuje pedagogy mateřských a základních škol v jejich snaze rozvíjet čtenářskou, matematickou a digitální gramotnost dětí a žáků. Jeho realizaci zajišťuje Národní ústav pro vzdělávání.
Autor Mgr. Pavel Červený

Zakotvení matematického vzdělávání ve vzdělávacích systémech vybraných zemí a jejich reakce na výsledky mezinárodních výzkumů (srovnávací analýza)

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek
Článek informuje o pojetí a výsledcích srovnávací analýzy, jež měla pedagogickou veřejnost informovat o postavení a koncepcích matematického povinného vzdělávání v kurikulech vybraných zemí i o jeho trendech.
Autor RNDr. Jan Maršák, CSc.

wxMaxima a její využití v gymnaziální výuce

Gymnaziální vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Otázka používání programů, které dovolují žákům vypočítat téměř libovolný příklad, je vždy do jisté míry kontroverzní – jejich používání může vést k degradaci klasických postupů v očích žáků, k automatizaci vypracovávání domácích úloh, nebo k řadě zajímavých a nových poznatků v oblasti (nejen) matematiky.
Autor Michal Černý

Využití Wolfram|Alpha v gymnaziální výuce matematiky

Gymnaziální vzdělávání
Teoretický příspěvek
aplikační příspěvek
Wolfram|Alpha představuje jeden z nejkomplexnějších on-line nástrojů, které lze pro školské využití na internetu vůbec najít. Lze jej užít především při výuce matematiky a informatiky, ale své místo si nalezne také v zeměpise, chemii nebo ZSV. V následujícím příspěvku se zaměříme především na jeho matematické dovednosti.
Autor Michal Černý

Využití periodické soustavy prvků v hodinách matematiky, fyziky a přírodopisu

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
zkušenost
Článek představuje zajímavou aktivitu propojující chemii s matematikou, fyzikou či přírodopisem.
Autor RNDr. Eva Zelendová

Využití knoflíků na 1. stupni ZŠ

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
projekt
Popis souborů témat, který navrhuje využití běžných knoflíků jako názorných pomůcek při edukaci žáků 2. ročníku ZŠ.
Autor Iva Burešová

Využití ICT v matematice

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace

Článek je součástí učitelského Spomocnika na adrese https://spomocnik.rvp.cz.

Diskuze metodických postupů při výuce logaritmických funkcí s návrhem řešení s pomocí počítače.
Autor Martin Stehlík

Výuková hra budoucnosti

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek

Článek je součástí učitelského Spomocnika na adrese https://spomocnik.rvp.cz.

Malé zamyšlení nad tím, jaké vlastnosti by mohla mít ideální výuková hra, kterou ale bude třeba teprve vyvinout.
Autor David Janda

Výuka matematiky za pomoci ICT

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek
Alternativní forma výuky matematiky pomocí online tréninkové aplikace Numericum. Jedná se o interaktivní výuku výpočetních postupů, která může sloužit jako skvělý doplněk běžných hodin či jako forma procvičování pro žáky. Zkušenosti z testování naznačují, že aplikace studenty baví natolik, že si matematiku z vlastní iniciativy procvičují i sami doma.
Autor Jan Siuda

Výuka matematiky v jazykově a kulturně heterogenních třídách

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek
Proces začleňování zvyšujícího počtu žáků-cizinců na českých školách s sebou nese spoustu problémů – jazykových, obsahových i kulturních. Příliv migrantů do vyspělejších částí světa staví vzdělávací instituce před řadu výzev, a to včetně problémů s tím, jak nově příchozí školou povinné děti a mládež integrovat do místních škol.
Autor Jitka Altmanová
Celkem: 97